Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

    Hallo,

    We zijn ooit begonnen met Senseo-pads en daarna overgestapt naar Nespresso.
    Op zich niets mis met Nespresso, maar ons apparaat van 1 jaar oud vertoont zoveel kuren dat het niet meer netjes is en Nespresso heeft ons bij het melden en vaststellen van de "kuren" niet erg netjes behandeld.
    Vandaar dat we op zoek zijn naar een ander systeem.

    We drinken met z'n tweeën elk zo'n 3 tassen per dag waarvan 1-2 déca. Beide soorten koffie moeten dus mogelijk zijn. Met Nespresso was dat geen probleem.
    Rietje heeft de koffie ook graag wat minder sterk dan ik.
    We willen geen fortuin uitgeven aan een espresso-apparaat, en we hoeven ook geen geavanceerde melktoestanden want we drinken geen van beiden melk in de koffie, dat hoeft enkel sporadisch als er bezoek is.
    Inbouw is niet mogelijk ...

    Na wat zoeken kwamen we tot een apparaat als dit:
    http://www.delonghi.com/nl-be/produc...-ecam-22110-sb of in een aantal varianten.

    Maar er zijn tegenwoordig zoveel merken en modellen dat de keuze wel heel uitgebreid is.

    Vandaar de vraag aan de experts hier: wat raden jullie aan, rekening houdend met onze behoeften die ik hierboven zo goed mogelijk heb proberen te omschrijven.

    Alvast erg bedankt voor de goede raad en de adviezen ...

    Groeten,
    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

  • #2
    Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

    Een goede raad.

    1-) Een goede koffiemolen : conische maalschijven en een antistatische opvang beker is een must. Zoiets
    Met een plastieken opvangbeker "plakt" de koffie er aan zoals ijzervijlsel aan een magneet. En daarna vliegt die overal in het rond.

    2-) voor elk een Bialetti, dan kan je de sterkte individueel aanpassen. Zoiets http://www.bialetti-voor-thuis.nl/bi...ps-p58796.html
    Opgelet : 3 koppen is 1 tas.

    3-) In de Aldi en de Lidl hebben ze tegenwoordig ook koffie in bonen. Leuker is om verschillende soorten koffies te leren kennen die je in een koffiespeciaalzaak koopt.

    My 2 €
    Last edited by Skitch; 23 juni 2015, 21:45.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

      Skitch,

      Je hebt vast en zeker gelijk, daar twijfel ik niet aan, maar het is toch niet dat wat we zoeken
      Liefst dus knopje drukken en hupsakee, daar is de espresso al op weg naar de werktafel, naast de computers
      Maar qua kwaliteit ben ik er zeker van dat jij de beste nespresso maakt ...

      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

        Hier ook Nespresso Jacques. Gematigd tevreden moet ik zeggen. Eénmaal je ermee begint ben je gebonden aan hun pads hé, al zijn er al minder dure alternatieven in de warenhuizen.
        Hier een basisapparaat met als nadeel een te klein waterreservoir en een veel te kleine opvang van de verbruikte capsules.
        Wat jouw vraag betreft denk ik dat, eens je in de grotere toestellen gaat zoals je er hier één toont, voor een "degelijk" toestel een aardig bedrag zal moeten neertellen. Ik denk ook dat het onderhoud van grotere toestellen wel complexer zal zijn. Ik kijk in elk geval mee naar de tips die hopelijk talrijk komen.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

          Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
          ...................
          Liefst dus knopje drukken en hupsakee, ..................
          Die gepensioneerden toch hé.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #6
            Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

            Allez, dan is het hier al een dubbele vraag.
            Nog even en we kunnen een samenaankoop mét korting doen

            Jaja

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Hier ook Nespresso Jacques. Gematigd tevreden moet ik zeggen. Eénmaal je ermee begint ben je gebonden aan hun pads hé, al zijn er al minder dure alternatieven in de warenhuizen.
            Hier een basisapparaat met als nadeel een te klein waterreservoir en een veel te kleine opvang van de verbruikte capsules.
            Wat jouw vraag betreft denk ik dat, eens je in de grotere toestellen gaat zoals je er hier één toont, voor een "degelijk" toestel een aardig bedrag zal moeten neertellen. Ik denk ook dat het onderhoud van grotere toestellen wel complexer zal zijn. Ik kijk in elk geval mee naar de tips die hopelijk talrijk komen.
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #7
              Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

              Gebruik al jaren een machine van De'Longhi tot grote tevredenheid. Enige minpunt is het nogal ( is waarschijnlijk al aangepast ) luide geluid dat mijn toestel produceert. Alles aanpasbaar qua hoeveelheid koffie en water. Aparte vulmond voor deca.
              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

              Comment


              • #8
                Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

                Domme vraag misschien maar waarom niet terug een senseo?
                In de beginperiode van die toestellen waren wat kinderziektes maar nu is dat toch een goed toestel denk ik toch.
                De pads zijn overal te vinden en goedkoop. Momenteel koop ik ze in de Lidl maar ze zijn echt wel lekker.
                En toestel moet ik nodeloos maar toch voor de zekerheid 1 keer per jaar ontkalken. Verder geen klachten alhoewel de tank iets groter mocht zijn (is een optie denk ik zelfs).

                Los van deze hebben we ook een Mellita Signature De luxe gekocht die met gewoon koffie werkt. Beste smaak bij een gewoon koffiezet die je kan krijgen denk ik.

                Comment


                • #9
                  Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

                  Hallo Xafke,

                  Goede vraag met een eenvoudig antwoord: als je van senseo naar (n)espresso bent overgestapt, dan wil je niet meer terug (toch in ons geval).
                  Al hebben beide soorten uiteraard hun aanhangers ... Maar voor ons dus geen senseo meer qua smaak (we hebben ook 2 Senseo toestellen versleten).

                  Jaja

                  Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                  Domme vraag misschien maar waarom niet terug een senseo?
                  In de beginperiode van die toestellen waren wat kinderziektes maar nu is dat toch een goed toestel denk ik toch.
                  De pads zijn overal te vinden en goedkoop. Momenteel koop ik ze in de Lidl maar ze zijn echt wel lekker.
                  En toestel moet ik nodeloos maar toch voor de zekerheid 1 keer per jaar ontkalken. Verder geen klachten alhoewel de tank iets groter mocht zijn (is een optie denk ik zelfs).

                  Los van deze hebben we ook een Mellita Signature De luxe gekocht die met gewoon koffie werkt. Beste smaak bij een gewoon koffiezet die je kan krijgen denk ik.
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

                    Hier een Dolce Gusto; de gulden middenweg tussen Senseo en Nespresso imho.
                    Werkt ook op 15 bar, makkelijk systeem door capsules, veel keuze inzake koffie-soorten.
                    We zijn ook al aan ons 2de apparaat toe, maar anderzijds zijn de apparaten nu ook niet meer zo peperduur.
                    Gebruiksgemak en onderhoud: 9/10 - smaak: 8/10

                    Er zal beslist nog wel beter zijn, maar dan is het geen "plug and play" () dus, je zal er dan veel meer bereidingstijd en afwas/reiniging moeten aan spenderen.

                    Ah, nog iets: wij gebruiken steeds "blauwe" Spa in onze Dolce Gusto: moet bijgevolg uiterst zelden eens ontkalkt worden. Spa bevat zo goed als geen kalk. ( destijds eens uitgetest met verschillende soorten flessenwater )

                    Laat een bodempje flessenwater in een steelpannetje aan de kook komen: je zal zien dat er haast geen kalkaanslag gevormd wordt.

                    Enne: altijd welkom om samen eens een Dolce Gusto te komen proeven.
                    Last edited by Alfa Centauri; 24 juni 2015, 05:03.
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

                      Nog iets belangrijk:

                      De "Melody3" heeft een water-reservoir van 1 liter - voor een kleinere inhoud zou ik nooit gaan.
                      Voordeel is ook ( zéker als je met flessenwater werkt, zoals wij ) dat je het reservoir IN het toestel kan laten staan en zo zeer eenvoudig kan bijgieten. Piece of cacke

                      De "Circolo" oogt dan wel iets meer trendy/sci-fi maar het waterreservoir is veel moeilijker te vullen.

                      Onze Dolce Gusto produceert op een dag toch makkelijk 7 tot 8 heerlijke koffie's.
                      In stress-perioden kan dat wel oplopen tot 12-15
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

                        @Jaja: spijtig dat je met Nespresso slechte ervaringen gehad hebt, hier zeer tevreden gebruiker.
                        Enkele jaren geleden ook problemen met toestel gehad: waterreservoir lekte -> gemeld aan Nespresso en bij volgende bestelling GRATIS nieuw reservoir meegekregen alhoewel reeds lang niet meer onder waarborg, misschien geluk gehad !
                        Voor de pads ben je niet meer gebonden aan die van Nespresso, in Colruyt, Delhaize, ... kan je passende pads kopen van andere merken maar zelf vind ik de pads van Nespresso de lekkerste koffie.
                        Senn

                        Comment


                        • #13
                          Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

                          Ik wil niet meer terug naar Senseo, hier ook een tevreden Nespresso-gebruiker.
                          Ons eerste toestel heeft 7 jaar meegegaan, ons tweede twee jaar (blauwe maandag vrees ik). Nu een derde en ik blijf het nog steeds lekkere koffie vinden zonder al het gedoe van de grotere toestellen.
                          Service en nazorg ook tevreden over eigenlijk.

                          IZ.
                          For Greater Good - Ambient Music for the Masses

                          Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

                          Comment


                          • #14
                            Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

                            Jaja, heb je niets aan +- 170 gebruikerservaringen (zie hier) ?

                            We waren al geen fans van Senseo en eens Nespresso geproefd... da's toch wel wat anders. Dus hier ook Nespresso (en nog geen problemen ondervonden).
                            Gevolg: buiten bvb Italië wordt het lastig nog een deftige koffie te vinden in de horecazaken.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Raad gevraagd aan de espresso-liefhebbers ...

                              Heb je al eens goede oploskoffie geprobeerd?

                              Weet wel dat ze me allemaal gaan uitlachen, maar soit.

                              Ik drink veel koffie en heb zowat alles voor koffie te maken in huis.
                              Nu drink ik de oploskoffie van Nestlé. (Nescafé)
                              Die heb ik in 2 soorten, Columbie (mild) en Espresso.
                              Water komt uit de Britta en sneller zal het niet gaan.

                              Daarvoor dronk ik zelfgemalen Lavazza in een Bialetti op Italiaanse wijze.
                              Veel werk en wat aan de zware kant als echt veel koffie drinkt.
                              Last edited by w00ha; 24 juni 2015, 08:35.

                              Comment

                              Working...
                              X