Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring diverse merken IP-cams voor huisbewaking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaring diverse merken IP-cams voor huisbewaking

    Ik ben op zoek naar betaalbare IP-cams: Foscam, Geovision, Dahua, Hikvision. Wie heeft ervaring met deze merken of andere ? De bedoeling is om een systeem te maken op een Synology NAS die met PoE contact maakt met deze camera's (zodat er geen extra stroomkabel nodig is). Ik lees op het internet dat bepaalde merken nogal instabiel zijn (veel dropouts en resets). Ik zou graag een melding willen hebben bij een detectiewaarschuwing in mijn mailbox of smartphone.

    De bedoeling is om een Synology NAS te nemen, die ook als NVR dienst doet en mediacenter en backupsysteem (time machine).
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

  • #2
    Re: Ervaring diverse merken IP-cams voor huisbewaking

    Ik heb de mogelijkheid gehad om goedkoper Dlink camera's te kopen en heb dat toen gedaan bij wijze van test.

    Die dingen doen hun werk maar voor jou niet direct goed omdat die effectief een stroomaansluiting nodig hebben.

    Bij mij zijn ze dan wel wireless en dienen ze ook als wifi extender.


    Ik heb wel een Netgear NAS systeem maar heb er toch voor gekozen om deze niet te gebruiken voor de opslag.
    Simpelweg de foto's (6 per keer, 3 van juist voor de beweging tot 3 na de beweging) laten doormailen naar een Gmail account.

    Op die manier krijg je steeds de foto's en kun je er altijd aan (als je ze niet delete).

    Ook nog een app op iPhone of Android waar je dan rechtstreeks mee kunt kijken.


    Want als je NAS ook thuis staat, is de kans groot dat die ook gestolen wordt als er inbraak of diefstal is.
    En dan heb je je foto's of video's ook niet meer.


    Collega's van mij zijn onder de indruk van Foscam maar ik hiervan ken ik niet genoeg.


    mvg

    Steven
    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

    Comment


    • #3
      Re: Ervaring diverse merken IP-cams voor huisbewaking

      De bedoeling is om de NAS op een geheime verborgen compartiment te zetten, onvindbaar voor eventuele inbrekers. De reden voor poe is dat er 3 van de camera's buiten geplaatst worden op een aantal strategische plekken en dan zijn extra kabels uit den boze. Bij bewegingsdetectie is het de bedoeling om de data via het internet naar mijn huis te sturen, aangezien het systeem bedoeld is voor mijn chalet.
      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

      Comment


      • #4
        Re: Ervaring diverse merken IP-cams voor huisbewaking

        Wij hebben een ELRO C704IP.2 in gebruik deze heeft enkel 220V nodig en stuurt bij detectie een e-mail naar enkele adressen ( via wi-fi ).ALs er een raam in het detectieveld valt waar de zon op zit kan je wel valse meldingen krijgen door wel en geen zon maar wel tevreden voor de prijs dat het maar kost.

        Comment


        • #5
          Re: Ervaring diverse merken IP-cams voor huisbewaking

          Ik heb nu volgens mij een redelijk goed merk gevonden en goed van prijs: de DAHUA HWF4300S PoE 3M cam (1080p met 30 fps), IR LED, dus ook 's nachts mooi beeld tot 30 m ver en water/weatherproof. Jammer dat Synology 50 euro voor een extra cam licentie vraagt voor zijn NAS/NVR systemen. Standaard krijg je maar 2 licenties bij een cam.

          Het rare is dat QNAP een veel lagere HD-opslag aangeeft als je aangeeft hoeveel frames/seconde, het aantal CAM's, de gewenste opslag resolutie, de codec (H.264) en het aantal dagen dat de beelden bewaard moeten worden, voordat er weer gerecycled moet worden. Gebruik ik de Synology NVR selector dan het 50% meer opslag.

          Weet er iemand hoeveel HD-capaciteit nodig is voor een 1080p/25 fps/H.264/14 dagen opslag en dat x4 ?
          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

          Comment


          • #6
            Re: Ervaring diverse merken IP-cams voor huisbewaking

            Ik heb het gevonden op een website:

            14 dagen met 4 camera's op 1080p (1920x1080) met 30 frames/seconde 24/7 opname kost mij 3172 GB. Met motion detection uitgaande van 50% beweging van de tijd: 1586 GB.
            Aangezien de camera ook met 25 fps kan opnemen, dan kom ik op zo'n 1,3 GB uit, niet slecht. Dus beter dan ik dacht. Dus met een NAS met 2x4 TB in RAID1, kan ik dus in principe ook nog de NAS als time machine backup en als video/data server gebruiken.
            Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

            Comment


            • #7
              Re: Ervaring diverse merken IP-cams voor huisbewaking

              Ik heb me speciaal voor camera beveiliging een nas van synology dsj 212 gekocht. IP camera's vragen toch al heel wat van zo een systeem. Hier hangen er 3 camera's aan. 3 foscams, waarvan 1 HD kwaliteit is. Het verschil in kwaliteit is enorm tussen de niet HD en HD resolutie camera's. Ik ben eigenlijk niet tevreden van de foscam's en kan je ze dus niet aanraden.

              Ik heb extra licenties gekocht voor de synology dsj 212 en ben best tevreden van het systeem. Enige nadeel aan camera's met led verlichting dat trekt spinnen aan die er een web willen maken voor de lens. Dat web maakt dan dat de camera dit als beweging ziet en constant opneemt. Regelmatig de lens mooi vegen is dus de oplossing.

              mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

              Comment


              • #8
                Re: Ervaring diverse merken IP-cams voor huisbewaking

                Dag Mir,

                Ik heb dat ook gelezen van foscam dat het niet al te best is. Ik lees dat Dahua een zeer goed en stabiel merk is (naast HikVision). Hier op mijn appartement heb ik een Geovision Dome, dat zeer goed werkt. Klopt het dat Synology standaard 2 licenties levert bij een NAS en bij 4 camera's dat je dus 2 extra moet aanschaffen ? Ik moet nu gaan uitkijken voor een snelle en stille NAS die snel genoeg is om 4 HD streams aan te kunnen + Time Machine backup + file/multimedia server.
                Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Ervaring diverse merken IP-cams voor huisbewaking

                  In het begin kon je maar 1 camera aansluiten en heb ik dus 2 licenties bijgekocht voor mijn 3 camera's. Maar nu merk ik dat ik met mijn 2 licenties dus 4 cameras kan aansluiten. Ik zou dat toch niet allemaal op 1 nas laten draaien hoor. Ik heb voor time machine backup en file/multimedia server een aparte nas van netgear. Deze wordt enkel aangezet als het nodig is.

                  mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ervaring diverse merken IP-cams voor huisbewaking

                    Heren ,

                    Uit ervaring en testen raad ik Dahua of sublabel Airspace aan ,
                    Groeten Jo


                    Moderator Note: Beste Jo, als u TS wilt helpen dan kan dit via een PM (Persoonlijke Mail) want reclame maken voor uw eigen bedrijf is op BD niet toegestaan. Bedankt voor uw begrip.
                    Last edited by Red Falcon; 29 juni 2015, 14:07.

                    Comment

                    Working...
                    X