Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 6D + EF 24-70mm f/2.8L II USM Lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 6D + EF 24-70mm f/2.8L II USM Lens

    7 maand na de verkoop van mijn Canon 5DmkII en mijn lenzen 24-105 f4 IS en 16-35mm f 2.8 L II USM denk ik eraan om terug een Canon DSLR aan te schaffen. De 5DMKII had ik verkocht omdat ik het gewicht beu was.

    Momenteel gebruik ik met grote tevredenheid mijn Fuji x-e2 met de 18-55 2.8 lens. Prachtige camera en zeer handig om mee te nemen op reis. Maar soms mis ik mijn canon body, als het snel moet gaan is de af van de Fuji iets te traag.
    Ook mis ik soms mm's terwijl ik hier nog een mooie canon 100-400 heb liggen.

    Dus terug een DSLR als aanvulling, ik dacht aan een 6D wegens compacter en lichter dan een 5DMKIII met daarop de nieuwe 24-70 2.8 II lens. Jammer dat deze geen IS heeft zoals op mijn 24-105 destijds. Daarnaast zou ik als ultra breedhoek de nieuwe EF 16-35mm f 4 L IS USM aanschaffen.

    De vraag is of ik nu nog een 6D zou aanschaffen? Deze zijn nu best betaalbaar of wacht nog ik nog 6 maand tot de opvolger er is maar wat gaat deze bij lancering kosten?

    En is de 6D met de nieuwe 24-70 2.8 II een goede keuze? Veel alternatief is er niet als standaard lens.

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Canon 6D + EF 24-70mm f/2.8L II USM Lens

    De 24-70mm 2.8 II is zeker al een heel goede keuze en gaat een schitterende combo zijn met de 6d. Ik denk ook als je van de 5dii komt en nu de 6D aanschaft, je de beperkingen van het af systeem wel kent, en waarschijnlijk al werkte met het middelste focuspunt en dan hercompositie. Dus als je dat in overweging hebt genomen zal het een goede keuze kunnen zijn. De 5Diii zal je geen betere beeldkwaliteit geven enkel een beter focussysteem (zoals dat van de 1dx), het beste van canon, ook betrouwbaarder dan het nieuwe van de 7dii kan ik uit ondervinding wel zeggen.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 6D + EF 24-70mm f/2.8L II USM Lens

      Als je van een 16-35II en een 24-105 komt dan zal je meer dan tevreden zijn met die nieuwe 16-35F4 en 24-70II , optisch toch een behoorlijke stap vooruit ! Die 6D ga ik in de toekomst misschien ook wel nog overwegen mocht m'n 5D2 de brui er aan geven, uit ervaring weet ik dat die 6D toch een meer dan behoorlijk fijne camera is die toch niet te groot in de hand ligt.
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

      Comment


      • #4
        Re: Canon 6D + EF 24-70mm f/2.8L II USM Lens

        Ik heb de 6D in combinatie met de 24-70 f/4. Deze heeft wel IS en zelfs een bijna macro stand. Voldoet heel goed en qua gewicht een stuk minder dan de f/2.8 versie.
        Kostprijs is ook ongeveer de helft.
        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

        Comment


        • #5
          Re: Canon 6D + EF 24-70mm f/2.8L II USM Lens

          Met 24-105 had ik nooit last dat het maar een f4 was. Misschien eens wat vergelijkende tests lezen van de 24-70 f4 vs f2.8.

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #6
            Re: Canon 6D + EF 24-70mm f/2.8L II USM Lens

            Zo de 6D is online besteld. Het plan is om daarna een 24-70 f4 te kopen en daarna de actie korting van 250 euro bij een volgende aankoop te besteden aan een 16-35 f4.
            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #7
              Re: Canon 6D + EF 24-70mm f/2.8L II USM Lens

              Ga je veel plezier aan beleven... is een goede set voor niet te veel geld.
              Een aanrader vind ik nu je de f4 versie standaardzoom neemt, de 100mm F2 erbij. Is niet te lang, kost ook niet echt veel en heeft qua beeld veel weg van de magische 135mm F2. Een vaak vergeten lens...

              Comment


              • #8
                Re: Canon 6D + EF 24-70mm f/2.8L II USM Lens

                Proficiat met je aankoop, hier ga je veel plezier aan beleven. De 6d is echt een hele fijne camera om mee te werken en om mee te nemen. En voor het prijsverschil tussen de 24-70 F4 IS en 24-70 2.8 II kan je nog gerust de 35 F2 IS aanschaffen. Dat is een lens die ik veel en graag gebruik op mijn 6D, snel, scherp en licht om mee te nemen. Deze lens samen met de 85 1.8 hebben ervoor gezorgd dat ik voorlopig geen interesse meer heb in een systeemcamera. Dit is een heel draagbaar en veelzijdig setje. Ik overweeg hier nog de 24 2.8 IS bij aan te schaffen, en dat lijkt me een ideaal licht-gewicht setje voor een stads- of gewone wandeling.
                En de hoge iso-prestaties van de 6D zijn echt verbluffend, evenals de lichtgevoeligheid van het middelste focuspunt (-3 ev !!). Deze stelt nog scherp, waar mijn 5DIII het laat afweten. Voor bewegende onderwerpen (tracking) is de 5DIII wel meer geschikt.
                Veel plezier ermee, maar dat gaat zeker lukken .....
                Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 6D + EF 24-70mm f/2.8L II USM Lens

                  Ale als ik dat hier allemaal lees heb ik geen slechte keuze gemaakt om de 24-70 F4 als standaard lens te kiezen ipv de 2.8 versie.

                  Ondertussen is de 6D al onderweg. In afwachting van de 24-70 f4 kan ik al wat testen met de 50mm 1.4 of mijn 100 mm 2.8 L macro

                  mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 6D + EF 24-70mm f/2.8L II USM Lens

                    Maandag besteld bij eglobal woensdag verzonden en vandaag netjes geleverd door DHL zonder extra kosten. Ik merk wel dat het een doos van de 6D met kitlens 24-105 is waar ze de lens uitgehaald hebben. Dit maakt op zich niks uit. Is wel een beetje wennen dat de knopjes beetje anders staan dan op de 5d mkII. Ook merk ik dat het af biepje veel stiller is en bijna niet hoorbaar is. Eerst eens enkele test foto's genomen met de 50mm 1.4. En het lcd scherm wat helderder gezet, foto's leken wel onderbelicht. Nu is de batterij aan het opladen en morgen gaan we onze 24-40 f4 gaan kopen en kunnen we echt van start gaan met ons nieuw speelgoed.

                    mir
                    Last edited by mir; 26 juni 2015, 18:46.
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 6D + EF 24-70mm f/2.8L II USM Lens

                      Je kan ook de stille modus gebruiken. Dan hoor je amper dat je afdrukt om een foto te maken. Maar dat wist je waarschijnlijk al.
                      Dat is handig om ongemerkt foto's te nemen of als je ergens niet wil storen met het geklik van je toestel.

                      Comment

                      Working...
                      X