Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanging van Panasonic Lumix FZ50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vervanging van Panasonic Lumix FZ50

    Hallo allemaal.
    Ik zoek een vervanging voor mijn Lumix FZ50 waarvan de batterij het stilaan laat afweten (8 jaar geleden hebben jullie me geholpen met de keuze).
    Verwachtingen:
    - krachtige zoom
    - liefst manuele zoom
    - beeldstabilisatie, mogelijkheid binneninterieurs bij weinig licht (ik ben onder de indruk van de op het formum gepubliceerde paleisfoto's vd FZ1000)
    - interne flash, zo goed mogelijk
    - electronic viewfinder
    - op eerste plaats voor goede foto's, maar toch ook video-opnamen (kleinkindjes)
    en beter dan mijn huidige FZ50:
    - snelle autofocus / shutter
    - minder ruis bij weinig licht
    Ik heb hier al heel wat gelezen, voornamelijk FZ1000, waarvan er heel wat enthousiastelingen op het forum zitten! Maar ik lees veel minder over RX10 en er zijn misschien nog andere suggesties?
    Beste dank op voorhand.
    Panasonic FZ1000, FZ50

  • #2
    Re: Vervanging van Panasonic Lumix FZ50

    Oorspronkelijk geplaatst door Roger Bekijk bericht
    Hallo allemaal.
    Ik zoek een vervanging voor mijn Lumix FZ50 waarvan de batterij het stilaan laat afweten (8 jaar geleden hebben jullie me geholpen met de keuze).
    Verwachtingen:
    - krachtige zoom
    - liefst manuele zoom
    - beeldstabilisatie, mogelijkheid binneninterieurs bij weinig licht (ik ben onder de indruk van de op het formum gepubliceerde paleisfoto's vd FZ1000)
    - interne flash, zo goed mogelijk
    - electronic viewfinder
    - op eerste plaats voor goede foto's, maar toch ook video-opnamen (kleinkindjes)
    en beter dan mijn huidige FZ50:
    - snelle autofocus / shutter
    - minder ruis bij weinig licht
    Ik heb hier al heel wat gelezen, voornamelijk FZ1000, waarvan er heel wat enthousiastelingen op het forum zitten! Maar ik lees veel minder over RX10 en er zijn misschien nog andere suggesties?
    Beste dank op voorhand.
    Niet omdat ik hem zelf heb, maar met jouw eisen gelijk "krachtige zoom" valt de RX10 al af.
    Je kan heel moeilijk de FZ 1000 laten liggen, want die heeft alle andere eisen die je stelt.

    2 negatieve punten voor mij zijn de stappen zoom, die niet manueel is en de beeldstabilisatie bij filmen (kon iets beter, voor mij).
    Dit is beide van geen belang bij het fotograferen.

    Comment


    • #3
      Re: Vervanging van Panasonic Lumix FZ50

      Is die stappenzoom niet lastig als je een continue zoom gewoon bent? En als je de automatische focus gebruikt kan de ring dan niet gebruikt worden om te zoomen?
      En wat betekent (DPReview) "Single dial operation adds extra step when adjusting exposure" ?
      Dank, en alle commentaren welkom

      Nog een vraagje aan iedereen: toen ik mijn FZ50 kocht was het heel voordelig in Duitsland (Aken omgeving). Is dat nog zo?
      Last edited by Roger; 20 juni 2015, 20:01.
      Panasonic FZ1000, FZ50

      Comment


      • #4
        Re: Vervanging van Panasonic Lumix FZ50

        Zijn hier geen RX10 gebruikers?
        Panasonic FZ1000, FZ50

        Comment


        • #5
          Re: Vervanging van Panasonic Lumix FZ50

          De Sony RX10 is veel minder populair dan de FZ1000.
          De prijs voor de FZ1000 bij Amazon Duitsland is €812,
          terwijl een van de goedkoopste in Belgie ongeveer €745 is(Redcoon.be)
          Rudi

          Comment


          • #6
            Re: Vervanging van Panasonic Lumix FZ50

            Oorspronkelijk geplaatst door Roger Bekijk bericht
            Zijn hier geen RX10 gebruikers?
            Daar kan Funcky beter op antwoorden.
            Ergens in de sterren ( lees zoekfunctie ) staat dat hij de RX10 weg heeft gedaan voor de FZ 1000.
            Nu, ondertussen heeft hij die ook al verkocht maar kan hij u toch beter antwoorden op uw vragen.

            Comment


            • #7
              Re: Vervanging van Panasonic Lumix FZ50

              Bedankt. Graag het antwoord + en - van Funcky, kan dat?
              Panasonic FZ1000, FZ50

              Comment


              • #8
                Re: Vervanging van Panasonic Lumix FZ50

                Het voordeel vd Sony RX10 is de constante F2.8. De FZ1000 gaat al bij 175mm naar F4 en heeft alleen F2.8 bij 25mm.

                the FZ1000 only offers f2.8 at 25mm. At 26mm it slows a fraction to f2.9, then to f3 at 30mm, f3.5 at 57mm and finally to f4 at 175mm all the way to 400mm.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Vervanging van Panasonic Lumix FZ50

                  Ik heb zelf de fz1000 en sta telkens versteld van de beeldkwaliteit en de veelzijdigheid van deze camera. Oké de RX10 heeft een constante 2.8f maar de zoom is traag en hij is een pak minder veelzijdig dan de Panasonic. Plus F4 op 400mm is ook niet slecht toch. Je kan gerust foto's maken aan iso 1600 zonder ruis en er boven valt het ook zeer goed mee.
                  D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                  Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vervanging van Panasonic Lumix FZ50

                    Beste dank. Ik ga deze namiddag eens kijken in Antwerpen (in Turnhout is de FZ1000 niet binnen). Wordt waarschijnlijk wel FZ1000, maar heb wat schrik van het vlotte gebruik van de motor-zoom bij foto's (manueel is heel goed op mijn FZ50) en het geluid bij video. Natuurlijk is ook de 2.8 in het voordeel vd RX10 maar langs de andere kant de 420 mm zoom en het blijkbaar zeer goed in de hand liggen vd FZ1000 (volgens jullie) zijn waarschijnlijk doorslaggevend.
                    Panasonic FZ1000, FZ50

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vervanging van Panasonic Lumix FZ50

                      De zoom is trager dan de fz50 das beter voor het filmen en als je het wieltje aan de ontspanknop gebruikt valt het goed mee het knopje op de lens is trager
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vervanging van Panasonic Lumix FZ50

                        De kogel is door de kerk. Ik heb juist de FZ1000 gekocht. Vergeleken in de winkel met RX10. Niet echt veel verschil op eerste gezicht behalve natuurlijk de zoom. Beelden en snelheid focus, leken ons wat beter bij de FZ. Heb dus het oordeel gevolgd van de meerderheid hier.
                        Alvast bedankt voor alle hulp en commentaren.
                        (Nu nog ene kopen voor de dochter: Canon G7 X??)
                        Panasonic FZ1000, FZ50

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vervanging van Panasonic Lumix FZ50

                          Veel plezier ermee. Dit is de veelzijdigste camera waar ik ooit mee werkte.
                          Eens vragen aan je dochter welke camera zij verkiest. Misschien wil ze ook een FZ1000.
                          Rudi

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vervanging van Panasonic Lumix FZ50

                            Oorspronkelijk geplaatst door Roger Bekijk bericht
                            De kogel is door de kerk. Ik heb juist de FZ1000 gekocht. Vergeleken in de winkel met RX10. Niet echt veel verschil op eerste gezicht behalve natuurlijk de zoom. Beelden en snelheid focus, leken ons wat beter bij de FZ. Heb dus het oordeel gevolgd van de meerderheid hier.
                            Alvast bedankt voor alle hulp en commentaren.
                            (Nu nog ene kopen voor de dochter: Canon G7 X??)
                            Proficiat, je gaat er nog versteld van staan.
                            't is echt een alleskunner ding ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vervanging van Panasonic Lumix FZ50

                              Heb intussen al ettelijke foto's gemaakt met de FZ1000. Is inderdaad een prachtig toestel. Oa in Berlijn van het Sony Center uit de hand 's nachts de verschillende belichtingen, prachtig.
                              Ik was alleen vergeten me een beschermingsfilter aan te schaffen. Hebben jullie soms raad: uv filter of neutraal, merk, ????
                              Panasonic FZ1000, FZ50

                              Comment

                              Working...
                              X