Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help, een beest

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help, een beest

    Ik zit weer met zo'n ding, ipv van de google startpagina staat er delta-home .
    Ik heb ook gemerkt dat er "picexa" opstond (gezien op verwijderen op datum van vandaag), maar dat heb ik met revo-uninstaller kunnen verwijderen (ging niet via het gewone verwijderen).
    Iemand raad ?
    Nu loopt er een proefversie van stopzilla ...(eerst nog een trage update)
    Last edited by toerist; 18 juni 2015, 19:28.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Help, een beest

    stopzilla scoort niet echt goed.

    Comment


    • #3
      Re: Help, een beest

      Ik heb weinig tot geen last van 'beesten' en heb alleen de gratis versie van Avast.

      Ik laat wel met de regelmaat van een klok de volgende eens lopen :
      CCleaner
      Adwcleaner
      Spybot-Search & Destroy
      Malwarebytes Anti-Malware

      Of dat nu de reden is dat ik er weinig last van heb ?????

      Comment


      • #4
        Re: Help, een beest

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Ik heb weinig tot geen last van 'beesten' en heb alleen de gratis versie van Avast.

        Ik laat wel met de regelmaat van een klok de volgende eens lopen :
        CCleaner
        Adwcleaner
        Spybot-Search & Destroy
        Malwarebytes Anti-Malware

        Of dat nu de reden is dat ik er weinig last van heb ?????
        dat en waarschijnlijk ook je surf en downloadgedrag.

        Comment


        • #5
          Re: Help, een beest

          Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
          dat en waarschijnlijk ook je surf en downloadgedrag.
          Vooral dat. Ik moet hier nog mijn eerste virus zien op 20 jaar internet en daarvoor 12 jaar computers.
          Het enige wat ik zie zijn mails van "pipo's" die spam sturen met virus attachment.

          BTW, stopzilla probeert door hun naam de indruk te wekken dat ze iets te maken hebben met Mozilla maar dat is helemaal niet zo.
          Picexa is met veel hits te vinden.. virus dus.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Help, een beest

            Ik heb ook nog hijack this laten lopen, heeft heel wat verwijderd, edoch, zoekmachine start nog altijd op met delta dinges, alleen als ik naar de home knop ga staat het goed .
            Straks hogergenoemde machines laten lopen.
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #7
              Re: Help, een beest

              Nochtans staat het internet bol van raadgevingen over het verwijderen van delta-search ... ttz als men maar geen bijkomende brol download die de zaak nog erger maakt ...
              http://malwaretips.com/blogs/remove-delta-search/

              Comment


              • #8
                Re: Help, een beest

                Ok, ADWcleaner laten lopen en het is nog niet weg, misschien mijn fout, omdat ik niet weet wat ik wel of niet moet afvinken in het register, alle verdachte namen heb ik zeker aangevinkt gelaten...

                Nu loopt spybot
                Last edited by toerist; 19 juni 2015, 18:20.
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #9
                  Re: Help, een beest

                  Delta-search is een "legitieme" add-on in uw browsers ... die zit mee in uw browser gebruikersprofiel. Als mijn geheugen mij niet in de steek laat moet men die handmatig verwijderen uit de browsers nadat het register opgeschoond werd. Dit ding heeft de neiging om terug te komen vooral dank zij het gebruikersprofiel in Chrome ...
                  Staat allemaal in 't lang en in 't breed in de link die ik mee gaf ... en BTW .. je krijgt dit ding kado door brol van 't internet te installeren ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Help, een beest

                    Als ik terug thuis ben zal ik alles nog eens doornemen, ik zit nu aan een gloednieuwe laptop die ik pas aangeschaft heb (HP).
                    Ik zou niet weten wat ik de laatste tijd heb gedownload buiten updates. Die pc was ineens uitgevallen tijdens het bekijken van een YT filmpje en zo ben ik op het probleem gestoten.
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

                    Comment


                    • #11
                      Re: Help, een beest

                      Alles laten lopen zoals aangegeven en alles opnieuw ingesteld, als ik IE of FF opstart, nog altijd die delta home en als ik naar home (huisje ikoon) ga, staat het wel op google .
                      Damned
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

                      Comment


                      • #12
                        Re: Help, een beest

                        Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                        Alles laten lopen zoals aangegeven en alles opnieuw ingesteld, als ik IE of FF opstart, nog altijd die delta home en als ik naar home (huisje ikoon) ga, staat het wel op google .
                        Damned
                        Firefox verwijderen (met profielen), CCleaner laten lopen, heropstarten en FF installeren.
                        IE gewoon niet meer gebruiken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Help, een beest

                          Zal ik straks doen als ik thuis ben , even vermelden dat ADWCleaner aangeeft dat mijn snelkoppelingen geïnfecteerd zijn ( ongeveer de helft) .
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

                          Comment


                          • #14
                            Re: Help, een beest

                            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                            Zal ik straks doen als ik thuis ben , even vermelden dat ADWCleaner aangeeft dat mijn snelkoppelingen geïnfecteerd zijn ( ongeveer de helft) .
                            nog een oplossing indien te rrg geïnfecteerd: backup maken van je belangrijkste files en fresh install

                            Comment


                            • #15
                              Re: Help, een beest

                              Het beest is weg

                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

                              Comment

                              Working...
                              X