Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stalking probleem?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stalking probleem?

    Ik word elke dag opgebeld door een Privé-nummer.
    Telkens 'rinkelt' mijn smartphone twee maal en dan is het gedaan.
    Terugbellen gaat dus niet en mijn provider zal ook niks lossen.
    Wat kan men daartegen beginnen?

    Ik dacht eerst aan een ander nummer aan te vragen maar dat lijkt me erg omslachtig.
    Wat is eigenlijk de beste oplossing?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Stalking probleem?

    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Ik word elke dag opgebeld door een Privé-nummer.
    Telkens 'rinkelt' mijn smartphone twee maal en dan is het gedaan.
    Terugbellen gaat dus niet en mijn provider zal ook niks lossen.
    Wat kan men daartegen beginnen?

    Ik dacht eerst aan een ander nummer aan te vragen maar dat lijkt me erg omslachtig.
    Wat is eigenlijk de beste oplossing?
    Kan de provider (ondanks dat jij het niet ziet) niet meer gegevens zien van dit nummer? Je weet op welke tijdstippen het was, zij kunnen dan misschien de oorsprong geven?

    Comment


    • #3
      Re: Stalking probleem?

      Ik weer niet of je een android gebruikt, anders kan je Sanity proberen.
      Hiermee kan je nummers blokkeren, ook anonieme nummers.

      Groetjes,
      Dominic

      Comment


      • #4
        Re: Stalking probleem?

        Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
        Kan de provider (ondanks dat jij het niet ziet) niet meer gegevens zien van dit nummer? Je weet op welke tijdstippen het was, zij kunnen dan misschien de oorsprong geven?
        Ik denk niet dat Telenet daar iets zal over loslaten. Zijn ze niet aan één of andere wet gehouden?

        Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
        Ik weer niet of je een android gebruikt, anders kan je Sanity proberen.
        Hiermee kan je nummers blokkeren, ook anonieme nummers.

        https://play.google.com/store/apps/d...?id=cri.sanity
        Het is inderdaad een Android (Samsung S5) maar als dat app in het Engels is mag ik dat vergeten. Buiten Yes en No versta ik geen Engels.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Stalking probleem?

          Als het echt om misbruik gaat zullen ze toch willen meewerken?

          Die app blokt meteen elk anoniem nummer he, dus niet enkel die 'stalker'.

          Comment


          • #6
            Re: Stalking probleem?

            Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
            Als het echt om misbruik gaat zullen ze toch willen meewerken?

            Die app blokt meteen elk anoniem nummer he, dus niet enkel die 'stalker'.
            Die problematiek is hier een tijd geleden reeds ruim aan bod geweest.
            En in geval van alle anonieme nummers blokken... het zal maar één van je kennissen of vrienden of familie zijn die jou om één of andere reden met een anoniem nummer belt omdat hij/zij dringend hulp nodig heeft. Bvb. een passant die bij een ongeval zijn mobieltje ter beschikking stelt om je te bellen, en zijn mobieltje heeft toevallig een anoniem nummer.....
            Dan neem jij niet op natuurlijk, gevolg is misschien wel levenslange spijt omwille van je blokkage.
            Maar eenieder doet wij hij/zij wil natuurlijk.

            Daarom hou ik het hier en elders zo anoniem mogelijk.
            En als mod doe je misschien nog anoniemer, want als mod schop je hele dagen tegen schenen, ook al meen je soms dat het niet zo is.
            Last edited by Guest17; 18 juni 2015, 16:15.

            Comment


            • #7
              Re: Stalking probleem?

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Die problematiek is hier een tijd geleden reeds ruim aan bod geweest.
              En in geval van alle anonieme nummers blokken... het zal maar één van je kennissen of vrienden of familie zijn die jou om één of andere reden met een anoniem nummer belt omdat hij/zij dringend hulp nodig heeft. Bvb. een passant die bij een ongeval zijn mobieltje ter beschikking stelt om je te bellen, en zijn mobieltje heeft toevallig een anoniem nummer.....
              Dan neem jij niet op natuurlijk, gevolg is misschien wel levenslange spijt omwille van je blokkage.
              Maar eenieder doet wij hij/zij wil natuurlijk.

              Daarom hou ik het hier en elders zo anoniem mogelijk.
              En als mod doe je misschien nog anoniemer, want als mod schop je hele dagen tegen schenen, ook al meen je soms dat het niet zo is.
              Als het echt dringend is, dan bel je de 112. Daar heb je zelfs geen Sim kaart voor nodig.
              Dat is mijn gedacht

              Comment


              • #8
                Re: Stalking probleem?

                Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                Als het echt om misbruik gaat zullen ze toch willen meewerken?
                Helemaal niet.
                Als de beller een geheim nummer heeft, dzn mogen ze helemaal niets van info geven.
                Enige mogelijkheid is een klacht indienen.
                Maar rara als het niet vanaf een Belgische provider komt.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Stalking probleem?

                  Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                  Als het echt dringend is, dan bel je de 112. Daar heb je zelfs geen Sim kaart voor nodig.
                  Dat is mijn gedacht
                  En jij gaat 112 bellen als je zonder benzine of verloren sleutel zit, je GSM plat is en iemand je laat bellen met zijn GSM? [emoji1]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Stalking probleem?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Die problematiek is hier een tijd geleden reeds ruim aan bod geweest.
                    En in geval van alle anonieme nummers blokken... het zal maar één van je kennissen of vrienden of familie zijn die jou om één of andere reden met een anoniem nummer belt omdat hij/zij dringend hulp nodig heeft. Bvb. een passant die bij een ongeval zijn mobieltje ter beschikking stelt om je te bellen, en zijn mobieltje heeft toevallig een anoniem nummer.....
                    Dan neem jij niet op natuurlijk, gevolg is misschien wel levenslange spijt omwille van je blokkage.
                    Maar eenieder doet wij hij/zij wil natuurlijk.

                    Daarom hou ik het hier en elders zo anoniem mogelijk.
                    En als mod doe je misschien nog anoniemer, want als mod schop je hele dagen tegen schenen, ook al meen je soms dat het niet zo is.

                    Iedereen van mijn familie heeft mijn nummer en als het dringend zou zijn zouden ze zeker niet na twee keer 'rinkelen' neerleggen.
                    Heb nog nooit de kans gehad om op te nemen, das toch niet normaal hé.

                    Ik wist niet dat ik als mod hele dagen tegen schenen stampte.
                    En stopt hier maar uw openbaar betoog!!!
                    Last edited by Red Falcon; 18 juni 2015, 20:13.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Stalking probleem?

                      Heb dat ook recent 2 maal(met twee weken tussen) voorgehad, twee maal bellen dan stoppen en niemand antwoord.
                      Heb er verder niet veel aandacht aan besteed, dacht dat het "verkeerd verbonden" was.
                      Rudi

                      Comment


                      • #12
                        Re: Stalking probleem?

                        Vandaag nog zo'n oproep gehad. Zolang ze me niet midden in de nacht uit mijn bed bellen kan ik er nog mee leven.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Stalking probleem?

                          Hallo,

                          Mijn vrouw krijgt de laatste tijd ook geregeld zo'n oproep. Rinkelt 2x en dan gedaan ...

                          Jaja
                          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Stalking probleem?

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            En jij gaat 112 bellen als je zonder benzine of verloren sleutel zit, je GSM plat is en iemand je laat bellen met zijn GSM? [emoji1]
                            Je moet wel goed lezen wat er staat hé.
                            Iets blokkeren waar je de rest van je leven spijt van zou hebben. Iets onomkeerbaar, dat noem ik dringend.
                            Zonder benzine vallen is dom, want dan verdien je niet beter.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Stalking probleem?

                              Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                              Je moet wel goed lezen wat er staat hé.
                              Iets blokkeren waar je de rest van je leven spijt van zou hebben. Iets onomkeerbaar, dat noem ik dringend.
                              Zonder benzine vallen is dom, want dan verdien je niet beter.
                              Zou ik nog wel eens willen zien als het bvb. jouw dochter is, alleen, midden in de nacht, op een verlaten plaats...benieuwd of je dan ook zou zeggen 'ze verdient niet beter' .

                              Comment

                              Working...
                              X