Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonneklep

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zonneklep

    Of hoe noem je dit stuk plastiek die je op je lens draait? Wanneer te gebruiken en wanneer niet. Want ik krijg zo een schaduw stuk op foto's als ik ermee trek. Weliswaar met flits. Dus dat doe ik niet meer daar het een ZONNEklep noemt haha. Maar enkel buiten te gebruiken?

    Alvast bedankt voor info.

    Verstuurd vanaf mijn Archos 50 Helium 4G met Tapatalk

  • #2
    Re: Zonneklep

    Lens hood
    zonnekap
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Zonneklep

      Als je een foto trekt met uw zonneklep erop en je hebt een schaduw in uw foto dan gebruik je de flitser van uw toestel en die staat dus niet hoog genoeg.
      Zodus zijn er twee oplossingen:
      1) Je trekt een foto zonder die zonneklep.
      2) U koopt een opzetflitser en ge hebt geen schaduw meer in de foto.
      En die zonneklep gebruik je best zoveel mogelijk, ook als het helemaal bewolkt is en ook bij gebruik van een losse flitser, want die zonneklep beschermd namelijk ook uw lens.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Zonneklep

        En die zonneklep gebruik je best zoveel mogelijk, ook als het helemaal bewolkt is en ook bij gebruik van een losse flitser, want die zonneklep beschermd namelijk ook uw lens
        namelijk tegen stoten. Liever een zonnekap kapot, dan een objectief.

        Comment


        • #5
          Re: Zonneklep

          U kan ook een zendertje in plaats van de flits steken - en de flits voorzien van een ontvanger en zo gaan flashen (vaak met behulp van een statiefje - evt. met lichtwijzigende softboxen, paraplu's e.v.a.). Sommige merken (ik ken enkel Sony) gebruiken de interne flash om de externe flash (mits die in een bepaalde modus staat) te laten afgaan (met de ttl-norm van 't merk uiteraard, dat kan zelfs met high speed sync).

          Er bestaan ook een soort van verleng-draden om de flits verder van de camera te gaan gebruiken - u schuift iets in de schoen, en u zet de flash in een losse voet - evt. ook weer op een statief - u kan dat meteen ook het licht beter gaan regelen en beheersen (dat is uiteindelijk de kern van de fotografie, de kennis van het licht en weten hoe de camera daar mee omgaat).

          Dit zijn maar 2 voorbeelden.

          We kunnen u aanraden om 's langs te komen als er een shooting-day is met modellen (gratis voor leden), daar kan u een deeltje van al dat getover lijf bewonderen. - wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je daar zelfs voor relatief beperkt gebruik veel van gaat opsteken - waar u met zelfstudie mogelijks iets langer zal over doen.

          Lees misschien ook het strobist forumluik - daar kan u gerichter vragen stellen naar strobes en er zijn ook regelmatig posts die verwijzen naar het omgaan met flashes - van beginner tot vergevorderde studiofotograaf. Gebruik de zoek-functie van het forum - om sneller de zaak te doorploegen (en er staat ook bakken visuele informatie op youtube en consoorten).

          Alvast veel zoekgenot gewenst.

          Comment


          • #6
            Re: Zonneklep

            Amaai. Bedankt voor de uitleg en uitnodiging.... Zal kap erop laten.

            Nu heb ik nog een vraag, nieuw draadje ? Gaat over polarisatiefilter en grijs filters.

            Verstuurd vanaf mijn Archos 50 Helium 4G met Tapatalk

            Comment


            • #7
              Re: Zonneklep

              idd nieuw draadje
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment

              Working...
              X