Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kreeg u ook liever MEER mobiel internetvolume dan 10000 SMS'en

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kreeg u ook liever MEER mobiel internetvolume dan 10000 SMS'en

    Wie van jullie vindt, samen met mij, ook dat hij liever wat meer mobiel zou willen surfen, of niet constant zijn mobiel volume wil in de gaten houden?
    Ik heb ook zo'n King abo. van TN met 10000(ja: tienduizend) SMS'en waarvan ik er elke maand maar een paar nodig heb. En belwaarde waarvan ik er ook bijna geen verbruik.
    Ik betaal daar echter wel elke maand 15€ voor, terwijl mijn mobiel volume in feite te laag is.

    wie heeft daar intussen een oplossing voor??

  • #2
    Re: Kreeg u ook liever MEER mobiel internetvolume dan 10000 SMS'en

    Bij Mobile Vikings krijg je veel mobiele data aan het beste tarief in de markt. Voor € 15 per maand heb je al 15 GB, en voor € 29 bel en surf je onbeperkt!

    Comment


    • #3
      Re: Kreeg u ook liever MEER mobiel internetvolume dan 10000 SMS'en

      Wij kunnen/willen niet mobiel surfen, en het hoeft voor mij ook niet, want wij hebben dat niet nodig.
      Bovendien zijn er al zoveel plaatsen waar je, in nood, het gratis kan indien je onderweg bent, waarom zou je er dan nog voor betalen.
      Tenzij je het beroepshalve écht nodig hebt natuurlijk, maar voor privégebruik zie ik er echt het nut niet van in.

      Wij hebben allebei een "betalen voor wat je belt" bij TN voor ons beide GSMs en hebben maandelijks, ikzelf een rekening van om en bij de 10 euro en mijn vrouw rond de 5 euro.
      Onze vroegere vaste lijn bij Belgacom had een grotere vaste kost zonder bellen.
      Het is toch veel leuker om eens ergens langs te gaan, of mensen te laten langskomen om één bij te babbelen ivp alles via dat draadloos gedoe te regelen.

      Het zijn dan meestal diezelfden die in verschillend verenigingen aangesloten zijn voor.....euh, het sociaal contact .
      Last edited by Guest17; 18 juni 2015, 13:17.

      Comment


      • #4
        Re: Kreeg u ook liever MEER mobiel internetvolume dan 10000 SMS'en

        Dat mobiel internet gebruik ik echt niet om mijn sociale contacten te onderhouden hoor, verre van...
        Ik gebruik het onder meer om het luchtverkeer in de gaten te houden op flightradar24, bv ;-) als ik ga spotten.

        Comment


        • #5
          Re: Kreeg u ook liever MEER mobiel internetvolume dan 10000 SMS'en

          En ik gebruik het om desnoods via 3G of 4G (als ik niet thuis ben), eens mijn zoon te bellen in de States, en om regelmatig bus- en treinverbindingen te checken.
          Indien je méér dan 1 GB data wenst is Mobole Vikings een valabel alternatief.

          Maar ik erger mij veel meer aan het feit dat die pakketjes allemaal een volume per maand geven. Europa zou beter de operatoren eens verplichten dat je een datapakket koopt en het kan opgebruiken naar wens gedurende bv. een jaar (zoals beltegoed).
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Kreeg u ook liever MEER mobiel internetvolume dan 10000 SMS'en

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Maar ik erger mij veel meer aan het feit dat die pakketjes allemaal een volume per maand geven. Europa zou beter de operatoren eens verplichten dat je een datapakket koopt en het kan opgebruiken naar wens gedurende bv. een jaar (zoals beltegoed).
            Voila! da's gesproken!
            eigenlijk is dat verkapte diefstal, dat systeem.
            TN zal natuurlijk beweren dat de kostprijs voor zo'n maandpakket gebaseerd is op wat de gemiddelde klant ervan opgebruikt....
            En zo blijven we bezig hé!
            Bepaalde maanden gooit TN op die manier een halve Gb van mij "in de vuilbak" op mijn vervaldatum, terwijl ik die halve Gb de volgende maand misschien had kunnen gebruiken bovenop mijn 1Gb.

            Comment


            • #7
              Re: Kreeg u ook liever MEER mobiel internetvolume dan 10000 SMS'en

              Bekijk de formule van mobistar "internet on mobile". Voor €15 heb je 4 Gb data, minder sms en belminuten. Ik ben overgestapt van proximus naar deze formule, en ben zéér tevreden. Veel betere en snellere 4G. Praktisch nooit val ik op 3G terug. Voldoende data en nog meer dan voldoende sms-jes.

              Comment


              • #8
                Re: Kreeg u ook liever MEER mobiel internetvolume dan 10000 SMS'en

                In den beginne kreeg ik de 2gb van Mobile Vikings nooit op, nu zit ik daar zelfs geregeld over...
                Naar mijn mening kunnen (of willen) operatoren niet volgen, omdat ze er nog steeds belachelijk veel geld aan verdienen.
                Filmpjes, foto's, muziek... de kwaliteit van streaming wordt almaar beter, en bijna alles moet via 'the cloud' de dag van vandaag, en daar pikken de operatoren natuurlijk graag een graantje van mee.

                Sms'jes zijn inderdaad achterhaald, in tijden van whatsapp en andere messenger app's stuurt nog een 30% van mijn kennissenkring effectief een sms.
                Om een idee te geven, ik ben 23. Mijn persoonlijk gebruik beperkt zich dan nog tot mails voor school en stage, wat Instagram en whatsapp. Blij dat ik geen facebook meer heb of mijn dataverbruik was helemaal niet meer te stoppen, als ik van mijn zus hoor wat die app opslorpt zelfs als je 'm niet gebruikt...

                Ik snap dat ze hun inkomsten uit sms'jes en bellen zien dalen met de opkomst van mobiel internet, maar wat zou op lange termijn het beste zijn? Veel geld vragen voor niets, en de mensen richting wifi jagen, of meegaan met je tijd en proberen een deugdelijk mobiel alternatief te bieden?

                Comment


                • #9
                  Re: Kreeg u ook liever MEER mobiel internetvolume dan 10000 SMS'en

                  Echt een luxeprobleem lijkt me.

                  Om te beginnen gebruik je at max de infrastructuur van uw provider voor 0,001 seconde als je een sms verstuurt. (heel ruw geschat) en de dataload is 140 byte + overhead. ale we ronden af naar 1Kbyte
                  Zit je draadloos data te streamen (onder welke vorm dan ook) dan gebruik je de infrastructuur vele duizenden maal per minuut. Je dataverbruik is gewoon een miljoen keer zo hoog.

                  En jij zit dan te klagen? PFFFF Jij gaat toch ook niet dubbel werk doen bij je baasje voor de helft van het loon? of toch?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kreeg u ook liever MEER mobiel internetvolume dan 10000 SMS'en

                    Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                    Echt een luxeprobleem lijkt me.

                    Om te beginnen gebruik je at max de infrastructuur van uw provider voor 0,001 seconde als je een sms verstuurt. (heel ruw geschat) en de dataload is 140 byte + overhead. ale we ronden af naar 1Kbyte
                    Zit je draadloos data te streamen (onder welke vorm dan ook) dan gebruik je de infrastructuur vele duizenden maal per minuut. Je dataverbruik is gewoon een miljoen keer zo hoog.

                    En jij zit dan te klagen? PFFFF Jij gaat toch ook niet dubbel werk doen bij je baasje voor de helft van het loon? of toch?
                    Akkoord, maar dat men dan eindelijk eens een datapakket aanbied aan een fatsoenlijke prijs en dat je ook mag opgebruiken gedurende dezelfde periode dat je je beltegoed mag gebruiken.
                    Wat is daar verkeerd aan ? Het zou zelfs het net misschien minder belasten, want nu probeer je tenslotte zoveel als mogelijk van je 30 dagen volume op te souperen in die 30 dagen, terwijl je het anders misschien zou verdelen over bv. anderhalve of twee maand of nog langer.
                    Maar als de overheid daar niet ingrijpt gaat er niet veel veranderen.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kreeg u ook liever MEER mobiel internetvolume dan 10000 SMS'en

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Wij kunnen/willen niet mobiel surfen, en het hoeft voor mij ook niet, want wij hebben dat niet nodig.
                      Bovendien zijn er al zoveel plaatsen waar je, in nood, het gratis kan indien je onderweg bent, waarom zou je er dan nog voor betalen.
                      Tenzij je het beroepshalve écht nodig hebt natuurlijk, maar voor privégebruik zie ik er echt het nut niet van in.

                      Wij hebben allebei een "betalen voor wat je belt" bij TN voor ons beide GSMs en hebben maandelijks, ikzelf een rekening van om en bij de 10 euro en mijn vrouw rond de 5 euro.
                      Onze vroegere vaste lijn bij Belgacom had een grotere vaste kost zonder bellen.
                      Het is toch veel leuker om eens ergens langs te gaan, of mensen te laten langskomen om één bij te babbelen ivp alles via dat draadloos gedoe te regelen.

                      Het zijn dan meestal diezelfden die in verschillend verenigingen aangesloten zijn voor.....euh, het sociaal contact .
                      Helemaal mee eens: ik vind mobiel internetten ook een zinloze bezigheid. Ik heb een GSM alleen om in belangrijke gevallen te bellen en ik gebruik hem om locaties vast te leggen waar ik later met een dslr foto's ga maken, soms dient deze ook als afstandsbediening voor mijn GoPro

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kreeg u ook liever MEER mobiel internetvolume dan 10000 SMS'en

                        Er is nog een verschil tussen mobiel surfen en het gebruik van data.

                        Ik zit beroepshalve regelmatig voor het werk in het buitenland. En naast mijn werkmails volg ik ook mijn privémails, een paar kranten etc.
                        Ook om eens een kaart op google maps met verkeersinformatie te raadplegen heb ik data nodig.

                        Ik probeer mijn telefoon wel zo snel mogelijk op de wifi van het hotel te schakelen. Op het werk gaat dat al automatisch.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kreeg u ook liever MEER mobiel internetvolume dan 10000 SMS'en

                          Voila...nog één die heeft gesproken zoals het hoort.
                          Wie zegt dat hij mobiel internet een luxeprobleem vindt, of die "dat niet nodig heeft", die loopt hopeloos achter op zijn tijd vind ik.
                          In de late middeleeuwen waren er namelijk ook geen kranten...
                          Ik blijf er dus bij dat TN en die andere provider(s) eigenlijk en eindelijk eens moeten ophouden met zelf de wetten in te stellen.
                          Als ze me bij het begin van de maand 1Gb mobiel verkocht hebben, dan moeten ze me de helft niet terug afnemen als de volgende maand aanbreekt. Punt!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kreeg u ook liever MEER mobiel internetvolume dan 10000 SMS'en

                            Waarom zouden ze zich aanpassen? De grote hoop blijft toch bij hen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kreeg u ook liever MEER mobiel internetvolume dan 10000 SMS'en

                              Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                              Voila...nog één die heeft gesproken zoals het hoort.
                              Wie zegt dat hij mobiel internet een luxeprobleem vindt, of die "dat niet nodig heeft", die loopt hopeloos achter op zijn tijd vind ik.
                              In de late middeleeuwen waren er namelijk ook geen kranten...
                              Ik blijf er dus bij dat TN en die andere provider(s) eigenlijk en eindelijk eens moeten ophouden met zelf de wetten in te stellen.
                              Als ze me bij het begin van de maand 1Gb mobiel verkocht hebben, dan moeten ze me de helft niet terug afnemen als de volgende maand aanbreekt. Punt!
                              Volledig akkoord met Tommie, dat schreef ik nl. ook "Tenzij je het beroepshalve écht nodig hebt natuurlijk".
                              De kranten en mijn privémails lees ik wel wanneer ik in het hotel aankom of onderweg wanneer ik even in een restaurant of zo verpoos.
                              Voor de verkeersproblemen heb ik dat niet nodig, wanneer je op GoogleMaps of een andere GPS merkt dat er file is en je volgt een alternatieve route kom je meestal van de regen in de drop, want de meesten volgen of worden verplicht die route te volgen.
                              Dan blijf ik graag 'in de middeleeuwen leven' er waren toen zelfs geen files .
                              Mij kunnen ze voorlopig niet overtuigen dat het ik het nodig zou hebben.
                              En wat TN betreft, zij zijn leverancier en jij ben klant, dus hebben zij het voor het zeggen.
                              Het gezegde 'klant is koning' is al lang niet meer van deze tijd, je kan altijd van provider veranderen, daarin ben je je eigen baas.

                              Ik heb voor het thuisgebruik van internet gewoon 'Basic Shake' met een maandelijks basisvolume van 102.4 GB. Ik verbruik daarvan maandelijks ongeveer slechts 15 à 20 GB.
                              De volgende maand start ik ook gewoon weer aan 102.4 GB zonder de overschot mee te nemen van de vorige maand. Mocht dat wel het geval zijn of geweest zijn dan had ik waarschijnlijk al een voorraadje van vele GB.
                              Zaag ik daarover ? Nee, want ik wist dat nl. bij het onderschrijven van het contract.
                              Last edited by Guest17; 19 juni 2015, 15:04.

                              Comment

                              Working...
                              X