Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze voor tele....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuze voor tele....

    dag iedereen,

    Nu ik weer wat vakantie werk heb gedaan ga ik binnenkort een nieuwe lens aanschaffen. Ik heb al een 28-135 (gebruik ik heel weinig) en 70-200 wat raden jullie mij aan? een 300mm met converter of 50-500 of 100-400mm ben echt op zoek naar een snelle en goede tele.

    Ga het gebruiken voor autosport, wielrennen, voetbal.

    Dan is die 50-500 mss wat te donker?

    Na veel te lezen op dit kan ik er nog steeds niet uitkomen.

  • #2
    de sigma 100-300 F4 HSM evt met 1.4 tc ?
    Lens krijgt zowat overal goede reviews. niet TE zwaar (1.5kg) snel, scherp en IF (lens verandert niet van lengte).
    Kijk ook uit naar de sigma lens test dag. (onder Waarheen vandaag)
    Ik zou graag deze combinatie uit proberen.

    Jo.


    Originally posted by The_End
    dag iedereen,

    Nu ik weer wat vakantie werk heb gedaan ga ik binnenkort een nieuwe lens aanschaffen. Ik heb al een 28-135 (gebruik ik heel weinig) en 70-200 wat raden jullie mij aan? een 300mm met converter of 50-500 of 100-400mm ben echt op zoek naar een snelle en goede tele.

    Ga het gebruiken voor autosport, wielrennen, voetbal.

    Dan is die 50-500 mss wat te donker?

    Na veel te lezen op dit kan ik er nog steeds niet uitkomen.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

    Comment


    • #3
      Een 100-400L IS is snel en goed, maar ook de duurste van de lenzen die je opsomt.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Mijn budget is wel max 1400 iets meer of iets minder dat zal de zaak nu niet maken maar wel 1000EUR

        mensen met voorbeeld foto's laat u horen...
        van de 300mm weet ik hoe hij presteerd.

        Comment


        • #5
          is er mss iemand die met een 300mm naar Valkenswaard gaat voor het EC Rallycross?

          Comment


          • #6
            De Sigma 50-500 is een superlens die ik deze zomer zeer veel gebruikt heb, maar.... zoals je zegt: ze heeft veel licht nodig, zeker in de telestand, vermits je sluitertijden dan korter worden.
            Canon EOS 5D, Canon EOS 30V Date, Chinon CE4, wat flitslicht en wat buizen met glas

            Comment


            • #7
              ik heb sinds enkele weken een sigma 100-300F4 +1.4tc
              snel, scherp en zeer aangename prijs 799 en 194€

              il talento senza disciplina è come una macchina senza benzina
              Sport & Event Photography

              Comment


              • #8
                Originally posted by The_End
                Mijn budget is wel max 1400 iets meer of iets minder dat zal de zaak nu niet maken maar wel 1000EUR
                Een 100-400L kost nu 1469 euro bij www.cornevaniperen.nl , en die wordt persoonlijk door Corné aan huis afgeleverd voor die prijs .

                (Die lens is iets goedkoper geworden, want ik heb nog 1515 euro betaald, maar in de winkel kost die meer dan 2000 euro .)
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Zonder twijfel voor de 100-400 gaan, is een prachtlens en de IS werkt fantastisch.
                  Heb ook lang getwijfeld maar ben nu zeer tevreden met mijn 100-400.

                  Comment


                  • #10
                    ik weet een Canon 300mm f4 L USM staan voor 1000 euro, heel scherp objectief (een prime) die perfect werkt in combinatie met een 1.4x convertor (350 euro) dan heb je een 420mm f5.6 en resultaten zulen gegarandeerd scherp zijn maar je zit natuurlijk met de nadelen van een prime (geen zoom dus en verplicht lenzen te wisselen van 't minste)
                    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                    Comment

                    Working...
                    X