Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graag jullie mening.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Graag jullie mening.

    Vragen zoals deze zijn hier zeer waarschijnlijk al meerdere malen geplaatst maar jullie lijken mij wel de geschikte bende ervoor.
    Vroeger was ik een serieus amateurfotograag maar door tijdsgebrek is mijn hobby langzamerhand verdwenen.
    Maar raad eens!.....
    Een tijdje geleden kwamen de kids thuis met een kodak 2Mpix toestelletje en sindsdien ben ik verkocht aan digitaal.
    Mijn vraag aan jullie, wat raden jullie mij aan?
    Ik heb hier nog een analoge Nikon F601 met verschillende lenzen, filters en flitsen, is het verstandig deze in te ruilen voor een digitaal toestel of spaar ik beter voor een Nikon D70 boddy?
    Onlangs zag ik een fuji finepix S5000 en ik was echt wel onder de indruk van dat toestel maar ik vond het wel een beetje raar dat het bij het afdrukken even duurt voor je werkelijk een foto hebt (of wend zoiets )en jammer dat er geen schoentje voor een betere flits aanwezig is (of is dat niet meer nodig?).
    De D70 lijkt mij wel een supertoestel maar dat komt misschien omdat ik er mijn anologe toestel een beetje in herken.
    Als ik mijn oude toestel verkoop en een finepix S5000 ofzo koop ben ik goedkoop gediend, wil ik met een nikon aan de slag kost het al vlug vele (p)euro's
    Is een D70 zoveel beter?
    De finepix leek mij vooral handig en niet al te duur maar is dat wel een volwaardig toestel.
    Voorts ben ik een beetje bang nu een toestel te kopen en binnen de kortste keren met een ouderwets ding te blijven zitten (de evolutie van die dingen is razendsnel lijkt me).
    Enfin, jullie begrijpen mijn vraag wel, maar kunnen jullie ook raad geven?
    Dit is hier wel een prachtig forum trouwens! ik ben echt onder de indruk door de foto's die ik hier al zag.
    Groeten,
    Maj

    Groeten
    Maj

    "Shoot low, they're riding Shetlands".

  • #2
    Ik had een S5000 ... was er niet tevreden over Maar valt te zien waarvoor je die gebruikt, spotten is een heel ander aspect dan bloemen trekken hé

    Maar het duurt idd iets te lang eer de S5000 de foto echt neemt ,ik zou voor een goede prosumer gaan of de D70 ... no doubt!

    Rutger
    Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

    Comment


    • #3
      ik lees dat je verschillende lensen hebt van nikon daarom zouik eens goed overwegen voor een d70 te gaan ik denk dat je die daar nog steeds kunt op gebruiken en daar je reeds gewoon bent een reflex te gebruiken zou ik toch niet twijfelen!

      Comment


      • #4
        Bedankt voor jullie antwoorden;
        Zat er geen prijsverschil tussen de toestellen ik zou er natuurlijk niet over twijfelen.
        Ik dacht ook dat mijn nikon lenzen allemaal op de D70 passen, dat is toch zo he?
        Als ik mijn F601 verkoop is de body bijna niks waard, maar voor de lenzen en flitsers willen ze nog een serieuze prijs neertellen. Er is blijkbaar veel vraag naar.
        Groeten
        Maj

        "Shoot low, they're riding Shetlands".

        Comment


        • #5
          De lenzen hebben zeker nog hun waarde (maar om meer te kunnen zeggen, moeten we ook weten over welke lenzen het gaat). De flits zal voor analoog ook nog wel waarde hebben, maar op de D70 heeft die een minder uitgebreide werking dan een van de nieuwste generatie... Maar dat hoeft geen probleem te zijn, veel hangt af van wat je van de flits verwacht...

          Als je het gewoon bent om met een fotorugzak rond te lopen, dan zou ik niet aarzelen: D70 (in combo met je lenzen). Als je dat niet ziet zitten (voorlopig), dan kan een bridge-toestel (consumer/prosumer digitaal) je ook flink wat fotovreugde bezorgen. Daar moet je dan wel de fenomenen shutterlag (hoe langer hoe kleiner) en focuslag (de meeste focussen nog altijd wat trager dan (D)SLR's en die invloed is groter dan de shutterlag bij het nemen van de foto) bijnemen. DIt zijn echter zaken waar je rondomheen leert werken.

          Mis je een aantal zaken in de S5000, aarzel dan niet om naar de S7000 of S20 te kijken... Die zijn iets groter (en duurder), maar met een pak meer mogelijkheden. Ze hebben wel een iets kleiner brandpuntbereik, maar met een tele-of wideangleconvertor kan daar ook nog een mouw aan gepast worden...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment

          Working...
          X