Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LACIE: Crash crash crash

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • LACIE: Crash crash crash

    En jawel hoor,

    Mijn tweede LACIE HD begint intussen te bezwijken.
    Soms start ie nog even op maar ik vermoed dat hij zo het loodje gaat leggen.
    Dat is intussen HD van LACIE nummer 2 dat eraan gaat.

    Op zoek naar nieuw materiaal, betrouwbaar dan....

  • #2
    Re: LACIE: Crash crash crash

    Oorspronkelijk geplaatst door NDW Bekijk bericht
    En jawel hoor,

    Mijn tweede LACIE HD begint intussen te bezwijken.
    Soms start ie nog even op maar ik vermoed dat hij zo het loodje gaat leggen.
    Dat is intussen HD van LACIE nummer 2 dat eraan gaat.

    Op zoek naar nieuw materiaal, betrouwbaar dan....
    Hier ook al een paar keer serieuze problemen gehad met Lacie. Mijn vertrouwen is ook een beetje zoek in dit merk. Wel telkens kunne laten maken, maar toch steeds weer een pak onnodige overlast. Ik heb bvb. nog steeds problemen met de Firewire aansluitingskabel van een Lacie naar mijn MBP. Die kabel is zo weinig soepel dat die zich steeds loswringt als de HD iets verschoven wordt. Een soepeler heeft dan de oplossing gebracht. Maar dit zijn toch zaken die voor het zogenaamde betere merk niet zou mogen.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: LACIE: Crash crash crash

      Ik weet niet of het een beter merk is. Ik heb een gewone externe lacie en een Lacinema (dus voor aan te sluiten op tv). De eerste heb ik ook al mogen terugsturen. En de lacinema weigert ook soms om op te starten. Niet direct het merk waar ik nog naar zou kijken voor externe hdd.

      Comment


      • #4
        Re: LACIE: Crash crash crash

        Dit is de droom van velen: http://www.hardeschijfstore.be/produ...t1-500-gb.html
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: LACIE: Crash crash crash

          vroeger veel vertrouwen in, maar 1 nas na 3 jaar dood.
          2de nas had ik toen al gekocht (backup van die andere), die kwam eerst dood uit de doos (rood licht), de vervanger draait nog.
          Ondertussen wel een ander merk gekozen voor een nieuwe 2de.

          Comment


          • #6
            Re: LACIE: Crash crash crash

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            en deze de natte droom v velen dan: http://www.hardeschijfstore.be/produ...d-t1-1-tb.html

            Comment


            • #7
              Re: LACIE: Crash crash crash

              Heb altijd al de indruk gehad dat Lacie vooral mooie verpakkingen maakt...
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: LACIE: Crash crash crash

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Heb altijd al de indruk gehad dat Lacie vooral mooie verpakkingen maakt...
                bwa mooi... t is een wit blokje met een blauw lichtje. Je ziet geen roostertjes ofzo, dat wel (mss dat hij zo oververhit raakt). Als hij dood is heb je zelfs een mooi rood lichtje.
                Staat bij mij in de berging, dus voor het 'mooi' had ik het niet gekocht.

                Comment


                • #9
                  Re: LACIE: Crash crash crash

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Heb altijd al de indruk gehad dat Lacie vooral mooie verpakkingen maakt...
                  Men noemt ze soms de Porsche onder HD's, maar voor mij kunnen ze daar toch niet aan ruiken.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: LACIE: Crash crash crash

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Men noemt ze soms de Porsche onder HD's, maar voor mij kunnen ze daar toch niet aan ruiken.
                    reden:


                    maar dat is een foutje van de mens. Ze denken dat het gaat om de auto's, maar het is gewoon een design bureau: http://www.porsche-design.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: LACIE: Crash crash crash

                      Harde schijven gaan dood. SSD's ook. Denk eerlijk gezegd niet dat de ene merk/type betrouwbaarder is dan de andere.

                      Comment


                      • #12
                        Re: LACIE: Crash crash crash

                        Zelf een externe behuizing kopen, kost 2x niks op de baai, en daar een SSD-ke in steken.
                        Of een HD als de snelheid niet veel belang heeft,
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Re: LACIE: Crash crash crash

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Heb altijd al de indruk gehad dat Lacie vooral mooie verpakkingen maakt...
                          Dat is ook zo... Lacie maakt enkel de dooskes. De harde schijf zelf is van een andere fabrikant. Dus eigenlijk valt Lacie niet veel te verwijten...

                          Gr, V.
                          http://www.catchlight.be
                          Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
                          https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

                          Comment


                          • #14
                            Re: LACIE: Crash crash crash

                            Hier ook geen Lacie meer .
                            Twee maal binnen garantie defect en dan kan je kiezen. Je neemt de nieuwe en je bent alle gegevens kwijt. Of je tracht iets te recupereren en je garantie vervalt.
                            Wat een troep die Lacie

                            Johan

                            Comment


                            • #15
                              Re: LACIE: Crash crash crash

                              Oorspronkelijk geplaatst door VincentBxl Bekijk bericht
                              Dat is ook zo... Lacie maakt enkel de dooskes. De harde schijf zelf is van een andere fabrikant. Dus eigenlijk valt Lacie niet veel te verwijten...

                              Gr, V.

                              Dan moeten ze maar betere schijven in hun mooie doosjes steken

                              Comment

                              Working...
                              X