Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Torx schroevendraaiers-set

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Torx schroevendraaiers-set

    Waar koop ik best (online) een degelijke Torx-schroevendraaiersset ?
    * merk
    * shop

    Voor mijn ultrabook heb ik een zeer fijne Torx nodig; ik weet niet hoe die gemeten worden, maar van punt tot punt meet ik hier ongeveer 2mm.


    Edit: Voor de ultrabook heb ik een T5 nodig.
    Last edited by Alfa Centauri; 14 juni 2015, 22:39.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Torx schroevendraaiers-set

    Setje kopen, daarmee kan je niet missen en zoveel kost dat nu ook niet.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: Torx schroevendraaiers-set

      Ik heb in m'n Facom gereedschapswagen zo een setje zitten : http://www.klium.be/facom-mod89tx-mo...andgreep-95207
      Voor het fijnere werk heb ik een setje van Wera in torx en ster : http://www.klium.be/wera-schroevendr...1554001-265415 , heel tevreden van voor het fijnere werk !

      Soms heb je ook de beveiligde torx schroeven ( vaak in de automobiel ), Resitorx , hier zit nog een klein cilindrisch pinnetje in de midden van de schroef , hiervoor heb ik zo'n setje http://www.klium.be/facom-89rjp6-inb...n-houder-95189 , of je breekt het pinnetje er uit , da's ook een oplossing
      Last edited by RDB; 15 juni 2015, 06:56.
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

      Comment


      • #4
        Re: Torx schroevendraaiers-set

        Heb je die dagelijks nodig, koop dan een degelijke set.
        Als je die maar af en toe nodig hebt, dan is een veel goedkoper setje doorgaans wel voldoende.

        Voor de speciale schroeven (Torx met een pinnetje bijvoorbeeld) heb ik hier een setje van den Action, er zitten een heleboel speciale bitjes in, tot nu toe heb ik er alle schroeven al mee los gekregen, en geen enkel bitje is stuk gegaan.

        Als je alleen die ene T5 nodig hebt, dan kan je die natuurlijk ook apart kopen, maar dan is de kans groot dat je ooit nog wel eens naar de winkel moet voor een andere maat.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Torx schroevendraaiers-set

          Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
          Ik heb in m'n Facom gereedschapswagen zo een setje zitten : http://www.klium.be/facom-mod89tx-mo...andgreep-95207
          Voor het fijnere werk heb ik een setje van Wera in torx en ster : http://www.klium.be/wera-schroevendr...1554001-265415 , heel tevreden van voor het fijnere werk !

          Soms heb je ook de beveiligde torx schroeven ( vaak in de automobiel ), Resitorx , hier zit nog een klein cilindrisch pinnetje in de midden van de schroef , hiervoor heb ik zo'n setje http://www.klium.be/facom-89rjp6-inb...n-houder-95189 , of je breekt het pinnetje er uit , da's ook een oplossing
          Over Torx gesproken Ryan, ik heb hier nog een splinternieuwe set Facom RSX.427P (doppen binnen en buiten) te koop, (in rode metalen doos vrij zeldzaam)

          Zoals gezegd, splinternieuw in de doos, te koop voor 130€

          Comment


          • #6
            Re: Torx schroevendraaiers-set

            Ik heb bij deze Ebayer een setje gekocht. Spotgoedkoop en volstaat voor occasioneel gebruik. Heeft ook speciale setjes.

            Comment


            • #7
              Re: Torx schroevendraaiers-set

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Over Torx gesproken Ryan, ik heb hier nog een splinternieuwe set Facom RSX.427P (doppen binnen en buiten) te koop, (in rode metalen doos vrij zeldzaam)

              Zoals gezegd, splinternieuw in de doos, te koop voor 130€
              Denk dat die wel een beetje te zwaar zullen zijn voor Alfa, Geert.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: Torx schroevendraaiers-set

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Heb je die dagelijks nodig, koop dan een degelijke set.
                Als je die maar af en toe nodig hebt, dan is een veel goedkoper setje doorgaans wel voldoende.

                Voor de speciale schroeven (Torx met een pinnetje bijvoorbeeld) heb ik hier een setje van den Action, er zitten een heleboel speciale bitjes in, tot nu toe heb ik er alle schroeven al mee los gekregen, en geen enkel bitje is stuk gegaan.

                Als je alleen die ene T5 nodig hebt, dan kan je die natuurlijk ook apart kopen, maar dan is de kans groot dat je ooit nog wel eens naar de winkel moet voor een andere maat.
                Daarom gaf ik ook al de raad om direct een setje te kopen. Daar ga je nu toch geen boterham moeten voor laten zeker? En je moet maar eens googlen, ze smijten ze naar je kop. Recent ook nog een setje gekocht om de bodemplaat van mijn MBP te openen.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: Torx schroevendraaiers-set

                  Het gaat mij totaal niet om de prijs - integendeel - als ik iets koop moet het degelijk zijn. Het mag dan gerust wat kosten.
                  Ik heb een setje van Facom gevonden, die zullen imho wel goed zijn.

                  Voor fijn werk kan je met een slechte schroevendraaier meer vernielen dan dat je "winst" doet door iets goedkoop te kopen.

                  Nu hét voordeel van een Torx: die past precies of die past niet.


                  Maar het zal de Facom worden. Bedankt om mee te denken.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Torx schroevendraaiers-set

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Denk dat die wel een beetje te zwaar zullen zijn voor Alfa, Geert.
                    Mijn post was aan Ryan gericht Pol, wij zijn een beetje van hetzelfde slag en houden van het beste, Alfa ook denk ik, hij gaat ook voor Facom

                    Comment


                    • #11
                      Re: Torx schroevendraaiers-set

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Mijn post was aan Ryan gericht Pol, wij zijn een beetje van hetzelfde slag en houden van het beste, Alfa ook denk ik, hij gaat ook voor Facom
                      Da’s een mooi en nobel aanbod Geert, echter wij hebben ook een gelijkaardige Facom set hier en ik denk niet dat die al 2 keer uit de kast is geweest… in onze sector zien we nauwelijks Torx verschijnen ( zeker in de grotere maten ) … op zich wel jammer want uiteindelijk toch stukken beter dan binnenzeskant wat dan we dan wel heel veel zien… 130 euro is idd geen geld voor zo’n setje , moest ik ze kunnen gebruiken direct…
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                      Comment


                      • #12
                        Re: Torx schroevendraaiers-set

                        Redcoon http://www.redcoon.be/B390664-Makita...raaiers&xtcr=8
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Torx schroevendraaiers-set

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Mijn post was aan Ryan gericht Pol, wij zijn een beetje van hetzelfde slag en houden van het beste, Alfa ook denk ik, hij gaat ook voor Facom
                          Zo is dat Geert. Kostbaar gerief : laptops, computers, horloges e.d. en dan gaan besparen op onderhoudsmateriaal, dat gaat niet samen hé.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Torx schroevendraaiers-set

                            Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                            Da’s een mooi en nobel aanbod Geert, echter wij hebben ook een gelijkaardige Facom set hier en ik denk niet dat die al 2 keer uit de kast is geweest… in onze sector zien we nauwelijks Torx verschijnen ( zeker in de grotere maten ) … op zich wel jammer want uiteindelijk toch stukken beter dan binnenzeskant wat dan we dan wel heel veel zien… 130 euro is idd geen geld voor zo’n setje , moest ik ze kunnen gebruiken direct…
                            Geen probleem hoor Ryan, hier van hetzelfde, twee jaar in de kast en er nog nooit uit geweest.
                            En inderdaad die Torx zijn in feite een stuk beter dan umbraco´s en zeker ook de inwendige (veel gebruikt bij auto's tegenwoordig)
                            Worden tegenwoordig ook bijna algemeen gebruikt als cilinderkop rekbouten.
                            Alleen die nummering is wennen, klopt niet met wat wij als oude garde gewoon zijn in de metrische wereld.

                            Comment

                            Working...
                            X