Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

basic smartphone of tablet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • basic smartphone of tablet

    Ik zoek een eenvoudig toestel voor het volgende doel: gebruik van apps zoals draadloos afdrukken, bepalen van DOF, hyperfocale afstand, opkomst van zon ..
    Moet dus niet dienen om te surfen noch om ermee foto's te nemen.

    Zijn er toestelletjes die dat kunnen ? (de meeste hebben ontzettend veel mogelijkheden maar voor mij is dat overkill én erg duur)

  • #2
    Re: basic smartphone of tablet

    De apps die je zelf kiest om er op te zetten, hebben weinig te maken met de keuze van toestel.
    Waarom zou je voor de aangehaalde toepassingen een tablet nodig hebben? Je kan het op een smartphone...
    En kies een met bluetooth, dan kan je draadloos verzenden naar printer.
    Voila.

    De vraag is: héb je al een smartphone waarmee je die dingen kan? Misschien is het onnodig om er nog een tablet bij te kopen?
    Je zoekt dus argumenten om je vrouw te overtuigen om toch een tablet te kunnen kopen?

    Comment


    • #3
      Re: basic smartphone of tablet

      elk basic model smartphone zal hieraan voldoen, alleen letten op bleutooth voor draadloos printen (weet niet of dat ook met wifi gaat...). en meer dan het minimum geheugen. maar voor 100 euro zullen veel toestellen al voldoen. De dingen die jij wil zijn eerder app-afhankelijk dan toestel afhankelijk.
      Wat extern geheugen voor de grotere app's en je bent vertrokken.

      Tom
      De gustibus et coloribus non est disputandum
      Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

      Comment


      • #4
        Re: basic smartphone of tablet

        Let op met te goedkope,smartphones.
        Mijn dochter heeft ooit een Hauwei gekocht van 110€.
        Die was zo traag en liep continu vast, zelfs gewoon om SMSjes te versturen.
        We hebben die in garantie teruggebracht, maar terug gekregen met de melding dat alles OK was. Die.ligt hier nu in de kast en is onverkoopbaar tenzij voor 10€ of zo.

        Als je een smartphone koopt, geef er dan minstens 200€ aan uit.

        Comment


        • #5
          Re: basic smartphone of tablet

          Grootste probleem met die goedkope smartphone zijn de batterijen. Ik heb zo een goedkope Samsung gehad. Met de gps aan was die batterij op 20 minuten plat.

          Tablet zoals een ipad mini zou ideaal zijn. Kost wel wat meer maar daar kun je uren mee verder zonder herladen.

          Comment


          • #6
            Re: basic smartphone of tablet

            Ooit een gsm Samsung had en na drie weken was de lader tata, kapot... De gsm was zo belachelijk slecht dat ik de moeite niet gedaan heb een andere lader te kopen. Gewoon weer Nokia gaan halen en probleem opgelost. De functies die je opnoemt zijn inderdaad heel handig, ik heb ook geen smartphone maar vrees dat ik er vroeg of laat moet voor zwichten, wil ik die functies ook kunnen gebruiken.
            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

            Comment


            • #7
              Re: basic smartphone of tablet

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Let op met te goedkope,smartphones.
              Mijn dochter heeft ooit een Hauwei gekocht van 110€.
              Die was zo traag en liep continu vast, zelfs gewoon om SMSjes te versturen.
              We hebben die in garantie teruggebracht, maar terug gekregen met de melding dat alles OK was. Die.ligt hier nu in de kast en is onverkoopbaar tenzij voor 10€ of zo.

              Als je een smartphone koopt, geef er dan minstens 200€ aan uit.
              whut? ik heb deze: http://www.kieskeurig.be/smartphone/...0-d405/reviews Batterij gaat bij gewoon gebruik (enkel sms en tel) 3 dagen en meer mee. Met regelmatig wifi gebruik (mails, twitter, en dit forum checken) 2 dagen. En ik heb hem maar 120€ betaald of zo (met korting)

              Comment


              • #8
                Re: basic smartphone of tablet

                En die kost ook een stuk meer dan 110€.
                Bij Coolblue is het al 160€....

                Comment


                • #9
                  Re: basic smartphone of tablet

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  En die kost ook een stuk meer dan 110€.
                  Bij Coolblue is het al 160€....
                  134 bij amazon.de Dat is ver onder de 200

                  Comment


                  • #10
                    Re: basic smartphone of tablet

                    En één van de eerste reacties die ik bij Coolblue lees is: traag, blokkeert,... etc.

                    The joy of a low price is shorter than the frustration on bad quality.

                    Je koopt wat je wil, maar ik geloof niet in te goedkope smartphones.
                    Een model dat algemeen goede beoordelingen krijgt is de Moto G. (vanaf 148€ bij Amazon)

                    Comment


                    • #11
                      Re: basic smartphone of tablet

                      Leed dan tenminste ook de volgende reviews.

                      Comment


                      • #12
                        Re: basic smartphone of tablet

                        ik werk met de huawei Y530 (120 euro dacht ik) en je moet er wel een "cleaner" opzetten, maar moet dat niet met alle smartphones? qua batterij 2 volle dagen bij gewoon gebruik (internet via wifi, facebook, app's...) lang genoeg voor mij.

                        Tom
                        De gustibus et coloribus non est disputandum
                        Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: basic smartphone of tablet

                          Comment


                          • #14
                            Re: basic smartphone of tablet

                            Bedankt.
                            Toevallig vandaag in de bus een folder van Aldi met een Medion smartphone voor 99€ http://nl.aldi.be/aldi_5_smartphone_...729_19655.html
                            Is dat iets voor de gevraagde toepassingen?

                            Comment


                            • #15
                              Re: basic smartphone of tablet

                              Indien de lage resolutie van het scherm en geen 4G niet erg is zal die wel ok zijn.

                              Comment

                              Working...
                              X