Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Subaru XV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Subaru XV

    Hallo forumleden,
    Ik heb een vraagje.
    Momenteel rij ik met een Kia c'eed diesel van 8 jaar oud maar heb er nu problemen mee sinds hij het laatste onderhoud kreeg.
    Airco die niet meer werkt, trilling tussen 100-110 km ......En alles was goed nagekeken zeggen ze in de garage.
    Het straffe aan de trilling vind ik dat ik het maar op bepaalde stukken autostrade voel in Belgie en in Nederland voel ik het altijd op autostrades, die zijn dan schijnbaar beter dan de Belgische.
    Nu wil ik een nieuwe auto kopen, geen Kia meer omdat ik geen betrouwbaar garage vind en twijfel tussen een Mitsubishi Lancer of een Subaru XV (1.6 benzine)
    Ben al in garages geweest maar heel weinig Mitsubishi's in stock, gaat Mitsubishi mss verdwijnen van de markt.
    Heeft er iemand ervaring met een Subaru?
    Groetjes
    Peter

  • #2
    Re: Subaru XV

    Hier super tevreden over mijn Subaru XV maar ga dan wel voor de CVT versie, op het eind van het jaar stopt Subaru met het
    bouwen van manuele versnellingsbakken, en die CVT automaat is echt wel super en niet te vergelijken met een andere automaat, trouwens de enige automaat waar het verbruik lager ligt dan een manuele bak.
    Hier aan mijn zesde Subaru, vorige werden steeds doorverkocht aan mijn schoonbroer, en geen enkele is bij minder dan 300.000 Km bij hem weg gegaan, nooit abnormale kosten gehad alleen het gewone onderhoud en eens cardan moffen.
    Verwacht je bij de XV niet aan een wagen die echt zacht rijdt, ophanging en onderstel zijn Impreza, en Subaru heeft 20.000 Km nodig voor hij echt los is, dat was zo met al mijn Subaru wagens.
    Daar tussen twee nieuwe Mercedes wagens gehad, loopt zachter, maar totaal niet te vergelijken met Subaru die stukken betrouwbaarder is, en qua wegligging ongeëvenaard, trouwens allemaal AWD uitvoeringen.
    Subaru is een van de nog weinige echt Japanse auto's.
    Mitsubichi zal zeker niet verdwijnen van de markt, maar bij hun weet je nooit wat je in handen krijgt, bij sommige gebruiken ze Renault motoren, bij andere Audi enz. assemblage is meestal Europees.

    Comment


    • #3
      Re: Subaru XV

      volgens ik denk is dat trillen te wijten aan verdwenen loodjes aan de wielen (dient om de wielen te balanceren)
      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
      www.korandoke.be

      Comment


      • #4
        Re: Subaru XV

        Oorspronkelijk geplaatst door Peter 62 Bekijk bericht
        Ben al in garages geweest maar heel weinig Mitsubishi's in stock, gaat Mitsubishi mss verdwijnen van de markt.
        ................
        Alhoewel Mitsubushi enkele probleempjes gehad hebben, met o.a. allianties (bvb. Mercedes enz... ) die ze gemaakt hebben, gaat het helemaal niet verdwijnen. Ze stellen het nu goed.
        De huidige Lancer, sinds 2008 op de markt, is op het einde van zijn levensduuur. In enkele Europese landen wordt die niet meer verkocht. Misschien verkopen ze hier de stock nog uit? In Japan is de verkoop ook sterk vermiderd.
        De ASX is voorlopig de vervanger.

        Oorspronkelijk geplaatst door Peter 62 Bekijk bericht
        ...Heeft er iemand ervaring met een Subaru?....
        Neen.
        Maar ik heb nog nooit iemand horen klagen over zijn Subaru.
        De pers heeft over de kwaliteit en de levensduur niets dan lof.
        Vroeger durfde men al eens over het verbruik iets zeggen, maar rekening houdend dat het een permanente 4x4 is, is het verbruik heel acceptabel.
        De laatse jaren werkt Subaru en Toyota (heel) nauw samen. Zie bvb. de GT86 (Toyota) en de BRZ (Subaru).
        De Subaru motor wordt in de ULM- en de Gyrocopter-wereld soms gebruikt omdat die minder kost en heel betrouwbaar is. (Maar een beetje te zwaar voor de luchtvaart...)

        Als je een Subaru koopt zal je er nooit spijt van hebben. Als imago is het een beetje zoals een Japanse Saab.
        Last edited by Skitch; 14 juni 2015, 10:14. Reden: typo's
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: Subaru XV

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Hier super tevreden over mijn Subaru XV maar ga dan wel voor de CVT versie, op het eind van het jaar stopt Subaru met het
          bouwen van manuele versnellingsbakken, en die CVT automaat is echt wel super en niet te vergelijken met een andere automaat, trouwens de enige automaat waar het verbruik lager ligt dan een manuele bak.
          Hier aan mijn zesde Subaru, vorige werden steeds doorverkocht aan mijn schoonbroer, en geen enkele is bij minder dan 300.000 Km bij hem weg gegaan, nooit abnormale kosten gehad alleen het gewone onderhoud en eens cardan moffen.
          Verwacht je bij de XV niet aan een wagen die echt zacht rijdt, ophanging en onderstel zijn Impreza, en Subaru heeft 20.000 Km nodig voor hij echt los is, dat was zo met al mijn Subaru wagens.
          Daar tussen twee nieuwe Mercedes wagens gehad, loopt zachter, maar totaal niet te vergelijken met Subaru die stukken betrouwbaarder is, en qua wegligging ongeëvenaard, trouwens allemaal AWD uitvoeringen.
          Subaru is een van de nog weinige echt Japanse auto's.
          Mitsubichi zal zeker niet verdwijnen van de markt, maar bij hun weet je nooit wat je in handen krijgt, bij sommige gebruiken ze Renault motoren, bij andere Audi enz. assemblage is meestal Europees.
          Van dat loskomen hadden ze me beter ook gezegd bij de aankoop van onze nieuwe wagen. Ik begon al lichtjes te panikeren, bij een eerste tankbeurt was het gemiddeld verbruik (alles rond de kerktoren natuurlijk) 10.5 liter/100 km, de volgende tankbeurt 9.5, de volgende 8.7.... oef. Voor een 1.4 turbo automaat vond ik die 10.5 toch wel hoog. Bij langere afstanden kom ik nu aan 6.6.
          Ik denk dat het rond die 8.7 (rond de kerktoren) en 6.6 (lange afstanden) zal blijven zeker !? Ik heb nu ongeveer 3.500 km op te teller, benieuwd of het verbruik nog zal dalen.

          Comment


          • #6
            Re: Subaru XV

            Bedankt voor jullie reactie, t zal dan een Subaru worden
            Groetjes
            Peter

            Comment


            • #7
              Re: Subaru XV

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Van dat loskomen hadden ze me beter ook gezegd bij de aankoop van onze nieuwe wagen. Ik begon al lichtjes te panikeren, bij een eerste tankbeurt was het gemiddeld verbruik (alles rond de kerktoren natuurlijk) 10.5 liter/100 km, de volgende tankbeurt 9.5, de volgende 8.7.... oef. Voor een 1.4 turbo automaat vond ik die 10.5 toch wel hoog. Bij langere afstanden kom ik nu aan 6.6.
              Ik denk dat het rond die 8.7 (rond de kerktoren) en 6.6 (lange afstanden) zal blijven zeker !? Ik heb nu ongeveer 3.500 km op te teller, benieuwd of het verbruik nog zal dalen.
              Subaru heeft sterk de eigenschap om vreselijk te spannen in het begin, ik weet niet over welke wagen U het hebt, maar
              een Subaru is maar echt los om en bij de 20.000 Km.
              In het begin is het zo erg dat je moeite hebt om boven de 4.000 toeren te draaien, maar het is ook geen turbo.
              Verbruik ligt hier rond de kerktoren beneden de 8 liter, daarbuiten om en bij de 7 liter, wat ik redelijk aanvaardbaar vind voor
              een continu 4 X 4 van bijna 1.500 Kg en een benzine versie.
              Begin was ook om en bij de 10 liter, maar winter en korte stukken.

              Comment


              • #8
                Re: Subaru XV

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Subaru heeft sterk de eigenschap om vreselijk te spannen in het begin, ik weet niet over welke wagen U het hebt, maar
                een Subaru is maar echt los om en bij de 20.000 Km.
                In het begin is het zo erg dat je moeite hebt om boven de 4.000 toeren te draaien, maar het is ook geen turbo.
                Verbruik ligt hier rond de kerktoren beneden de 8 liter, daarbuiten om en bij de 7 liter, wat ik redelijk aanvaardbaar vind voor
                een continu 4 X 4 van bijna 1.500 Kg en een benzine versie.
                Begin was ook om en bij de 10 liter, maar winter en korte stukken.
                Een Opel Meriva Cosmo 1.4 benz. turbo autom. Heeft dus nog maar 3.500 km. Wel geen 4 x 4 maar weegt toch ook ongev 1.400 kg.
                Een automaat zou zo'n 1 lit/100 km meer verbruiken (heb ik me laten vertellen/wijsmaken) en ik rij ook continu met airco (dit zou ook ongeveer 1 lit/100 km kost), maar als je airco hebt waarom zou je die dan uitschakelen hé.
                Soit, het ging hier over Subaru zeker .

                Comment


                • #9
                  Re: Subaru XV

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Van dat loskomen hadden ze me beter ook gezegd bij de aankoop van onze nieuwe wagen. Ik begon al lichtjes te panikeren, bij een eerste tankbeurt was het gemiddeld verbruik (alles rond de kerktoren natuurlijk) 10.5 liter/100 km, de volgende tankbeurt 9.5, de volgende 8.7.... oef. Voor een 1.4 turbo automaat vond ik die 10.5 toch wel hoog. Bij langere afstanden kom ik nu aan 6.6.
                  Ik denk dat het rond die 8.7 (rond de kerktoren) en 6.6 (lange afstanden) zal blijven zeker !? Ik heb nu ongeveer 3.500 km op te teller, benieuwd of het verbruik nog zal dalen.
                  Bij mijn vorige auto's heb ik nooit echt gemerkt dat het verbruik tijdens de "inrijperiode" hoger was, maar bij mijn Dacia was het verschil wel vrij groot.
                  Het verbruik is gezakt van 6,7 naar 5,5L/100km (uitgerekend bij de tankbeurten, de boordcomputer geeft 0,1L minder aan).
                  Bij elke tankbeurt was het verbruik tot nu toe telkens lager, nu heeft die auto bijna 6.000km gebold, als het verbruik nu nog zakt, dan zal dat wel niet meer zo veel zijn.
                  Wat zeker een grote rol speelt in het verbruik zijn korte afstanden, die doe ik bijna nooit met de auto, daarvoor gebruik ik zoveel mogelijk de fiets.
                  Gisteren moest ik tanken, na die tankbeurt heb ik nog ongeveer 30km gereden (90% buiten de bebouwde kom tegen 70 en 90km/h, en geen snelweg), toen ik thuis kwam stond er op de boordcomputer een gemiddeld verbruik van 4,6L/100km, dat is toch niet slecht voor een redelijk grote auto met een benzinemotor. (het is wel maar een kleine 900cc driecilinder met turbo)
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Subaru XV

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Een Opel Meriva Cosmo 1.4 benz. turbo autom. Heeft dus nog maar 3.500 km. Wel geen 4 x 4 maar weegt toch ook ongev 1.400 kg.
                    Een automaat zou zo'n 1 lit/100 km meer verbruiken (heb ik me laten vertellen/wijsmaken) en ik rij ook continu met airco (dit zou ook ongeveer 1 lit/100 km kost), maar als je airco hebt waarom zou je die dan uitschakelen hé.
                    Soit, het ging hier over Subaru zeker .
                    Ik zie weinig of geen verschil met of zonder airco, kan misschien 0,2 liter zijn maar geen liter Ivan.
                    Wat betreft automaat, Subaru gebruikt het CVT met steekband princiepe, deze automaat verbruikt minder dan een manuele bak.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Subaru XV

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Ik zie weinig of geen verschil met of zonder airco, kan misschien 0,2 liter zijn maar geen liter Ivan.
                      Wat betreft automaat, Subaru gebruikt het CVT met steekband princiepe, deze automaat verbruikt minder dan een manuele bak.
                      http://www.marcovw.nl/Motor/Transmissie/cvt.htm
                      Het principe van de Daf'kes van weleer Geert, maar hopelijk, en daar ben ik zeker van, voldoende geëvolueerd. In de tijd van de DAF gebeurde het dat die riemen na een tijdje doorsleepten. Nu.;, ik vermoed dat ze dat toen ook al wel konden opspannen. Er zijn er toch wel een pak van gemaakt, ik denk in de jaren '50 of zo?
                      Last edited by enero; 15 juni 2015, 20:28.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Subaru XV

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Het principe van de Daf'kes van weleer Geert, maar hopelijk, en daar ben ik zeker van, voldoende geëvolueerd. In de tijd van de DAF gebeurde het dat die riemen na een tijdje doorsleepten. Nu.;, ik vermoed dat ze dat toen ook al wel konden opspannen. Er zijn er toch wel een pak van gemaakt, ik denk in de jaren '50 of zo?
                        Zo kan je het stellen Pol, alleen is het geen stroeve riem meer, maar een metalen steekband die in olie draait, het openen en sluiten van de vario gebeurd electronisch en indien je dat wenst traploos of in stappen enz.
                        Die CVT automaat kan je ronddraaien met je twee vingers, loopt dus zeer soepel en ontwikkeld geen warmte zoals een traditionele automaat, en warmte is energie(verspilling) ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Subaru XV

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Zo kan je het stellen Pol, alleen is het geen stroeve riem meer, maar een metalen steekband die in olie draait, het openen en sluiten van de vario gebeurd electronisch en indien je dat wenst traploos of in stappen enz.
                          Die CVT automaat kan je ronddraaien met je twee vingers, loopt dus zeer soepel en ontwikkeld geen warmte zoals een traditionele automaat, en warmte is energie(verspilling) ...
                          Ben benieuwd hoe dit aanvoelt bij het rijden Geert. Wij hebben hier twee automaten lopen en in onze recentste, de Audi, is er geen "Lag" meer te bespeuren. Die heb ik wel nog bij de BMW. Als ik in D(rive) rijd en vanuit stilstand snel wil wegrijden voel ik nog wel die retard bij het intrappen van het gaspedaal. Als ik dit in de "S"port stand doe is dit zo goed als niet meer voelbaar. Maar na zes jaar hebben die automaten weeral wat evolutie gekend hé.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Subaru XV

                            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            Ben benieuwd hoe dit aanvoelt bij het rijden Geert. Wij hebben hier twee automaten lopen en in onze recentste, de Audi, is er geen "Lag" meer te bespeuren. Die heb ik wel nog bij de BMW. Als ik in D(rive) rijd en vanuit stilstand snel wil wegrijden voel ik nog wel die retard bij het intrappen van het gaspedaal. Als ik dit in de "S"port stand doe is dit zo goed als niet meer voelbaar. Maar na zes jaar hebben die automaten weeral wat evolutie gekend hé.
                            Je kan dat laten aanvoelen zoals je zelf wil hé Pol Audi gebruikt deze ook onder de naam Multitronic,
                            Bij Subaru is het zo dat je ook een aantal modi hebt, zodat je in een aantal trappen kan werken of volledig traploos
                            Lees eens bovenstaande link, #10 Subaru heeft dat systeem terug in productie genomen 30 jaar geleden op hun Justy
                            Nadien (een paar jaar geleden) is dat systeem versterkt naar een versie die tot 500 Nm koppel aan kan meen ik, en op het einde van het jaar stoppen ze met manuele versnellingsbakken, wil wat zeggen denk ik.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Subaru XV

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Je kan dat laten aanvoelen zoals je zelf wil hé Pol Audi gebruikt deze ook onder de naam Multitronic,
                              Bij Subaru is het zo dat je ook een aantal modi hebt, zodat je in een aantal trappen kan werken of volledig traploos
                              Lees eens bovenstaande link, #10 Subaru heeft dat systeem terug in productie genomen 30 jaar geleden op hun Justy
                              Nadien (een paar jaar geleden) is dat systeem versterkt naar een versie die tot 500 Nm koppel aan kan meen ik, en op het einde van het jaar stoppen ze met manuele versnellingsbakken, wil wat zeggen denk ik.
                              Komt dus een beetje overeen met wat ik bedoel met "Lag : vertraging" in de "D" stand. Bij de kickdown in deze stand vraagt dit bij de meeste, denk zelfs allemaal, een beetje tijd, maar dat kan soms gevaarlijk zijn als je je eens vlug uit de voeten moet maken. Maar je ervaart dat wel snel hoor.
                              Onze S5 geeft zelf tussengas in de "S" stand en dat heeft zo ook zijn reden, de M3-M4's van BMW doen dat ook. Maar hier spreken we dan ook van de sportievere wagens.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X