Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraag over TTL

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraag over TTL

    Hoe komt het dat als ik mijn flits instel op ttl invulflits, dat hij automatisch corrigeert.
    Ik gebruik de SB900 op TTl BL

    bijvoorbeeld: ik neem een foto, de flits compenseert automatisch -1,3
    Als ik zelf de flits compenseer met +1,3 dan compenseert de flits automatisch - 2,7
    Resultaat: 2x dezelfde foto

    Hoe komt dit? want ik wel echt de flits iets overcompenseren
    Nikon D90 + Tamron 17 - 50 f:2.8 VC + nikkor 50 f:1,8 + Sigma 150 2.8 macro + SB 900

  • #2
    Re: vraag over TTL

    Camera op A stand?

    Normaal ga je een verschil zien in achtergrondbelichting.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: vraag over TTL

      Camera staat in sluitertijd voorkeuze
      Nikon D90 + Tamron 17 - 50 f:2.8 VC + nikkor 50 f:1,8 + Sigma 150 2.8 macro + SB 900

      Comment


      • #4
        Re: vraag over TTL

        Iemand had hier recent nog een goei opmerking over.

        TTL gebruik je best in aperture mode en dan moet em compenseren met wat jij wil anders gaat em voor een juiste belichting.
        Maar je kan ook creatiever werken in manual mode. Idee is dat je dan niet aan de flits zit te knutselen maar dat je zelf bepaalt hoeveel achtergrondlicht je binnen gaat nemen door te spelen op de sluiter (vooral lange sluiters). De flits zal aanpassen op het diafragma.

        Zuiver op sluitermode werken (icm flits) doet bij mijn weten niemand.

        Comment


        • #5
          Re: vraag over TTL

          Flitsen in S mode gaat.


          Of je hier het verschil gaat zien hangt beetje af van de omstandigheden.
          Als je op een erg zonnige dag de S stand gebruikt bij een lange sluitertijd zal je diafragma zo klein zijn dat je speedlight niet voldoende kracht zal hebben om invloed te hebben.
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

          Comment

          Working...
          X