Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lammergier met varkenspoot..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lammergier met varkenspoot..

    Zelf heb ik de kans gehad om tweemaal met de Park Rangers mee de bergen in te gaan voor de Lammergier.
    Deze zitten in een beschermd gebied in de Spaanse Pyreneeën waar zij enkel toegang hebben. (1600m hoogte, ritje van ongeveer 1.15u)
    In de jaren dertig van vorige Eeuw was de Lammergier zo goed als verdwenen. Boeren schoten de Lammergieren af omdat ze dachten dat die hun Lammeren doodde.
    Via kweekprogramma's en herintroductie is de populatie Lammergieren stilletjes terug aan het aangroeien. Nu zouden er ongeveer een 50-tal koppels zitten.
    Driemaal per week worden deze gevoederd, slachtafval en dode varkens voor de Vale Gieren en Monniksgieren.
    Varkenspoten geven ze voor de Lammergier, zij nemen dit mee naar hun nest voor voedsel voor de jongeren.
    Lammergieren eten beenderen, en kleintjes kunnen nog geen beenderen eten. Zij eten het vel en de pezen van de varkenspoten.
    De Lammergier staat nog steeds op de rode lijst van beschermde vogels. Hier in de Spaanse Pyreneeën en in nationaal park Hobe Tauern in Salzburgerland kan je ze waarnemen.

    Dit is een 8ste jaar Lammergier, bij de geboorte zijn ze zwart en worden wit op de borst naarmate ze ouder worden. Ze wrijven zichzelf in met de rode kleur van stenen.
    Zelf vind ik dit één van de mooiste vogels die er zijn, en zeker een topmoment om mee te maken.




    Groeten,
    Instagram

  • #2
    Re: Lammergier met varkenspoot..

    Bedankt voor de adequate uitleg en ook je foto mag er best wezen.

    Comment


    • #3
      Re: Lammergier met varkenspoot..

      Zeer goed maar vond je vorige beter.

      Johan

      Comment


      • #4
        Re: Lammergier met varkenspoot..

        En ik hou dan weer meer van deze. Heel mooi.
        Zie ook flickr

        Comment


        • #5
          Re: Lammergier met varkenspoot..

          Op deze manier goed te zien hoe indrukwekkend groot deze soort toch wel is
          Mooie opname Raf
          Alhoewel ik het gevoel heb alsof de achtergrond hier wat bewerkt is, kan ook door de warmte komen natuurlijk

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment

          Working...
          X