Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wide-angle problemen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wide-angle problemen

    Hoi iedereen.
    Kheb gisteren avond mijn WideAngle lens ontvangen.
    Past prima op mijn DX6490 met 52mm adapter.

    MAAR:
    na enkele foto's heb ik gemerkt dat wanneer ik niet inzoom de hoeken van de foto's worden afgerond. Als ik lichtjes inzoom verminderd dit effect. Waarschijnlijk komt die groothoeklens in de weg te staan. Juist?

    Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik moet inzoomen om dit te vermijden (anders verlies ik terug een deel van het frame). Hebben jullie ook dezelfde problemen of ligt het gewoonweg aan de lens.
    Als ik er een filter tussenplaats vergroot dit effect alleen maar natuurlijk.

    Ik heb de adapter en lens besteld in Hong Kong bij iemand die ik via Ebay heb leren kennen, en (misschien is dit net het probleem) de adapter en lens zijn niet dezelfde als diegene die op de Kodak website als accessoires worden aanbevolen. Hebben jullie ook slechte ervaringen met "third party" accessoires ? (op de lens en adapter staat geen merk vermeld).

    Alvast bedankt voor jullie mening/advies.
    Vriendelijke groetjes,





  • #2
    Dat fenomeen heet vignettering, en is zeker niet eigen aan third party materiaal, maar wel aan materiaal dat niet voor je camera geschikt is
    Ik vrees dat je ergens naar een alternatief zal moeten op zoek gaan, want inderdaad, moeten inzoomen is nogal idioot bij gebruik van een groothoek-adapter...
    Mark (300D)

    Comment


    • #3
      bedankt voor de info!
      ik heb een 52mm wide-angle te koop x0.45
      iemand interesse?

      Comment

      Working...
      X