Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D3200

    Hallo allemaal,

    Ik heb me een Nikon D3200 aangeschaft met een 18-105 lens in pakket. Dit is mijn eerste spiegelreflexcamera. Goede keuze? Of moet ik met de tijd een ander objectief nemen om mee te leren? Mss meer groothoeklens en minder tele?

    Verstuurd vanaf mijn Archos 50 Helium 4G met Tapatalk

  • #2
    Re: D3200

    Gefeliciteerd met uw aankoop! Kan je zeker goede foto's mee maken. Doe dat en je komt er met de tijd zelf wel achter welke je verdere noden/wensen zijn...

    Comment


    • #3
      Re: D3200

      Deze lens is zeker goed genoeg om mee van start te gaan, en slechte reflex bodies bestaan er eigenlijk niet meer.
      Goede keuze dus, maar het is wel grappig dat je bevestiging komt vragen nadat je je aankoop hebt gedaan

      Veel plezier met je nieuwe spullen. Zoals Vince zegt: ga nu ontdekken wat je het liefste doet en hoe ver je met deze lens komt. De praktijk zal uitwijzen welke beperkingen je eventueel kan overwinnen met andere lenzen. En onthoud vooral dat je lenzen vele malen belangrijker zijn dan de body voor de kwaliteit van je foto's en jouw plezier bij het fotograferen.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: D3200

        Bedankt voor feedback. @pieter G. : ik had de vraag vooral bedoeld op de lens.minder op body hehe.

        Verstuurd vanaf mijn Archos 50 Helium 4G met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Re: D3200

          Proficiat met uw aankoop! Ik kan mij alleen maar aansluiten bij Vince en Pieter: nu vooral veel fotograferen. Succes.

          Comment


          • #6
            Re: D3200

            Dit was ook mijn eerste spiegelreflex en ik heb daar veel plezier aan gehad.
            Je lens is ideaal om mee te leren, en zelfs ook voor degenen die er al wat van kennen.
            Groetjes,
            Dominic

            Comment


            • #7
              Re: D3200

              op een crop zoals de D3200 is een 18-105 een lens met een mooi bereik, mijn ervaring is dat het ook een lens is van een redelijke kwaliteit. Op vakanties waar gewicht van belang is (trein, vliegtuig) neem ik enkel de D90 mee en dan is die 18-105 mee als basis lens. 18 mm is al behoorlijk breedhoek en 105 vind ik al snel wat kort maar daar leer je wel mee leven. Als je een tijdje met je camera bezig bent kan je eens gaan zien wat je te kort komt. Als je altijd tegen de 18mm grens zit dan is het interessant om een echte groothoeklens aan te schaffen, moet je vaak croppen omdat je tele te kort komt kan je een 70-200 bij kopen. Dat hangt allemaal af van jouw stijl van fotograferen.

              Comment


              • #8
                Re: D3200

                En als je een zekere interesse hebt voor bv landschappen of portret, whatever,... kijk met regelmaat eens in de fotohoeken hier op het forum.
                Je zal massas bijleren door anderen hun werk en de bijbehorende commentaren te lezen.
                En zo zal je na een zekere tijd ook ontdekken wat de volgende stap is. Dat is niet te voorspellen.

                Geniet nu vooral van je set en vergeet niet van veeeeeeeeeeeeeeeeel te oefenen! Iedereen en alles op de foto ;-) Leer je nog het meeste van.

                Wil je technisch wat meer onderlegt zijn dan is het volgen van avondschool zeker een aanrader om een goede basis te leggen inzake techniek.

                Comment


                • #9
                  Re: D3200

                  Amaai, allemaal super bedankt voor feedback! Ik neem men fototoestel overal mee naartoe maar meestal kom ik thuis met steeds foto's van gezin of van gebouwen, echte vakantie achtige kiekjes haha. Moet echt alles trekken zoals jullie voorstellen.... En ik lees elk vrij moment op dit forum en bekijk alle foto's met bijhorende posts. Ik heb ook geleerd dat je met tele je onderwerp niet echt dichter brengt. Beter van beetje dichter te gaan of te gaan croppen. Ik bekijk veel YouTube en probeer deze technieken dan ook uit.

                  Verstuurd vanaf mijn Archos 50 Helium 4G met Tapatalk

                  Comment


                  • #10
                    Re: D3200

                    een jaartje geleden heb ik een D3300 aangeschaft met de 18-55 stocklens(goed voor de eerste dagen) daarna een 55-300 bijgekocht maar tenslotte dezelfde 18-105 aangeschaft die jij hebt.deze lens gaat praktisch niet meer van mijn body af.
                    voor de prijs vind ik het een erg goede all-roundlens waar je alle kanten mee uit kan.
                    het enige wat ik wil vervangen zijn niet de lenzen maar de body,mss een D5300 vanwege het véél hogere aantal scherpstelpunten.
                    digitaal impressionist

                    Comment


                    • #11
                      Re: D3200

                      Oorspronkelijk geplaatst door yves wouters Bekijk bericht
                      het enige wat ik wil vervangen zijn niet de lenzen maar de body,mss een D5300 vanwege het véél hogere aantal scherpstelpunten.
                      Die stap zou ik overslaan en dan kiezen voor een D7xxx, niet voor de scherpstelpunten maar voor veel meer gemak in de bediening. Ik zelf heb 51 scherpstelpunten en meestal staat de camera op veel minder om sneller van focuspunt te kunnen wisselen, pas als het echt belangrijk is voor de kompositie gaat die op 51.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment

                      Working...
                      X