Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is de D700 nog de moeite?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is de D700 nog de moeite?

    Hey allemaal,

    Sinds een jaar ben ik beginnen fotograferen met een nikon D3200. Ik zou graag de stap zetten naar een beter model.
    Ik kan een D700 2de hands kopen tegen een prijs van 600 euro. kan iemand me vertellen of ik hier plezier van ga hebben? heb geen ervaring met Full Frame, maar lees vaak dat de D700 wat afgeschreven is. ik heb volgende lenzen: nikon 50mm 1.4, sigma 18-250mm en een tamron 28-75mm 2.8.

    bedankt!
    grt, Yannick

  • #2
    Wat mankeert er aan jou huidig toestel waarom je een ander wil kopen?
    Of met andere woorden: wat verwacht je van een 'beter' toestel ?

    Afhankelijk van je wensen kunnen we je vertellen of de D700 voor jou een upgrade zou betekenen of niet.
    Last edited by Franciskine; 11 juni 2015, 12:10.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: Is de D700 nog de moeite?

      Ik fotografeer graag badminton, snelle sport dus zoek een sneller toestel. Levert ook vaak ruis op door de slechte lichtomstandigheden. Daarnaast wil ik ook nog verder experimenteren naar andere aspecten van fotografie, vooral andere sporten, portret en landschap. Geen mogelijkheid tot HDR is ook een minpunt bij de D3200.

      Comment


      • #4
        Re: Is de D700 nog de moeite?

        De D700 is wel een wat ouder toestel, maar zeker niet afgeschreven en je zult er beslist veel plezier aan kunnen beleven.
        "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

        Comment


        • #5
          Re: Is de D700 nog de moeite?

          Als mijn D700 onverhoopt zou overlijden dan zou die vervangen worden door een 2de handse D700 en niet door een D750 ergonomie of D810 te veel pixels en als ik veel geld zou hebben een D3s.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Is de D700 nog de moeite?

            IK heb ook een 2de hands D700 gekocht en ben er heel tevreden over. Maar of hij nu zo super geschikt is voor sport zou ik niet durven zeggen. Daarvoor vind ik hem iets minder maar voor landschappen, portretten, is hij heel goed zeker met die 50mm lens kan je hele mooie bokeh verkrijgen.
            Als je hoofddoel sport is dan zou ik bij een crop blijven en uitkijken voor een D7100 of D7200. Die zijn qua scherpte nog stukken beter, sneller en geen ruis.
            Ik vind de D700 een heel aangenaam toestel en zijn kleine minpuntjes neem ik er graag bij, hij is al een beetje ouder maar zeker niet afgedaan. Let wel op het aantal clicks dat je 2de hands toestel heeft.
            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

            Comment


            • #7
              Re: Is de D700 nog de moeite?

              Oorspronkelijk geplaatst door YannickVanNauw Bekijk bericht
              Geen mogelijkheid tot HDR is ook een minpunt bij de D3200.
              Euhm... je bedoelt bracketing ipv HDR? Je hebt geen bracketing nodig om een aantal beelden met verschillende belichting te bekomen...
              http://www.catchlight.be
              Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
              https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

              Comment


              • #8
                Re: Is de D700 nog de moeite?

                D700 is zeer geschikt voor sport, als die minder scherp is lijkt mij dat sterk, ligt eerder aan de lens of de scherptediepte(wat iets geheel anders als scherpte) en dat er meer ruis is? Voordelen voor sport: zeer snelle AF en 7fps(met grip en EN EL 4(a)) en groot buffer.

                Enige nadeel van de camera: het is bijna onmogelijk om een technisch slechte foto te maken.
                Last edited by hjanssen; 10 juni 2015, 21:05.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Is de D700 nog de moeite?

                  Ik heb naast D300s en recent D7200 ook een D700 en vind het nog steeds een super veelzijdig toestel AF, ruis, buffer en 8FPS met PDK-1 nog steeds top. Alleen DR is wat minder als je schaduwen wil opentrekken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Is de D700 nog de moeite?

                    Oorspronkelijk geplaatst door VincentBxl Bekijk bericht
                    Euhm... je bedoelt bracketing ipv HDR? Je hebt geen bracketing nodig om een aantal beelden met verschillende belichting te bekomen...
                    Ja inderdaad, excuses.

                    D7100 en D700 liggen qua prijs 2de hands dicht bij elkaar. Maar als ik de 2 naast elkaar leg komt de D700 er het beste uit niet? ( met MB-D10)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Is de D700 nog de moeite?

                      Oorspronkelijk geplaatst door YannickVanNauw Bekijk bericht
                      Ja inderdaad, excuses.

                      D7100 en D700 liggen qua prijs 2de hands dicht bij elkaar. Maar als ik de 2 naast elkaar leg komt de D700 er het beste uit niet? ( met MB-D10)
                      Waar ligt het zwaartepunt van je noden?

                      Megapixels en lichtere body = D7100

                      Ruis, FPS (PDK-1!) en FF DOF met lichtsterke primes = D700

                      Comment


                      • #12
                        Re: Is de D700 nog de moeite?

                        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                        Waar ligt het zwaartepunt van je noden?

                        Megapixels en lichtere body = D7100

                        Ruis, FPS (PDK-1!) en FF DOF met lichtsterke primes = D700
                        Het gewicht maakt me niet veel uit. En de MP wegen niet op tegen de voordelen van de D700 vind ik.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Is de D700 nog de moeite?

                          Oorspronkelijk geplaatst door YannickVanNauw Bekijk bericht
                          Het gewicht maakt me niet veel uit. En de MP wegen niet op tegen de voordelen van de D700 vind ik.
                          Ik heb ook een 2de handse D700, en ik ben er erg tevreden over, ik zit vooral in slechte licht omstandigheden en met bewegende onderwerpen, (http://clicksofconcerts.wordpress.com). Ik vind vooral de snelheid, ruis en scherpte stukken beter dan mijn D90.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Is de D700 nog de moeite?

                            Oorspronkelijk geplaatst door YannickVanNauw Bekijk bericht
                            Het gewicht maakt me niet veel uit. En de MP wegen niet op tegen de voordelen van de D700 vind ik.
                            zeker voor sport is de d7100 niet de beste (zéér kleine buffer, fps zakt dramatisch na een goei seconde in RAW)
                            voor de rest een toptoestel naar mijn mening
                            denk voor jouw noden dat de d700 idd de betere koop zal zijn qua specs
                            portfolio en workshops:
                            https://www.bennybulke.com/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Is de D700 nog de moeite?

                              Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                              Ik heb ook een 2de handse D700, en ik ben er erg tevreden over, ik zit vooral in slechte licht omstandigheden en met bewegende onderwerpen, (http://clicksofconcerts.wordpress.com). Ik vind vooral de snelheid, ruis en scherpte stukken beter dan mijn D90.
                              Als dat foto's zijn met de D700 ben ik overtuigd. wat mooie resultaten heb je hiermee! knappe albums!
                              @bulke41: bedankt om je opinie te delen!

                              Comment

                              Working...
                              X