Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een grote en zeer speciale stoel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een grote en zeer speciale stoel



    Zwart wit versie na enkele tips.

    Last edited by Peter M; 12 juni 2015, 18:27. Reden: Update
    Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

  • #2
    Re: Een grote en zeer speciale stoel

    Vind dit een compleet smakeloos beeld. sorry..
    het licht in het totaalbeeld is saai en eentonig.
    De styling is niet mooi noch flatterend.
    De houding met de arm richting schede vind ik op het randje van vulgair (en neen ik ben absoluut niet preuts hoor).
    De rechterkant van de foto gaat technisch gezien dan ook nog met alle aandacht lopen.
    Voor mij is dit niet goed.
    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

    Comment


    • #3
      Re: Een grote en zeer speciale stoel

      Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
      Vind dit een compleet smakeloos beeld. sorry..
      het licht in het totaalbeeld is saai en eentonig.
      De styling is niet mooi noch flatterend.
      De houding met de arm richting schede vind ik op het randje van vulgair (en neen ik ben absoluut niet preuts hoor).
      De rechterkant van de foto gaat technisch gezien dan ook nog met alle aandacht lopen.
      Voor mij is dit niet goed.
      Commentaar( smakeloos, saai, ééntonig, vulgair ) is hier van veel minder niveau dan de foto , mijn gedacht !

      Comment


      • #4
        Re: Een grote en zeer speciale stoel

        Ditmaal kan ik wat meegaan: het licht is niet erg je dat en de rechterkant is veel te helder.
        Anderzijds zie ik niets vulgairs in de houding: voor mij steunt ze met de hand op de ondergrond en zit ze niet te vingeren.

        Comment


        • #5
          Re: Een grote en zeer speciale stoel

          Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
          ............... zit ze niet te vingeren.
          Dixit Freud "what's on a men's mind" :-) :-)....het beeld laat toch wat verbeelding spreken wat al een goede start is :-)

          denk persoonlijk (maar denken is altijd persoonlijk :-) dat het beeld in B/W beter tot zijn recht zou komen en zou idd rechterkant licht naar beneden halen


          Grtz

          Nathan
          www.lensculture.com/nathan-verstraete

          Comment


          • #6
            Re: Een grote en zeer speciale stoel

            Pete, blijf vooral je mening geven... Ik steek er wel nog iets van op.

            Gr, V.
            http://www.catchlight.be
            Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
            https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

            Comment


            • #7
              Re: Een grote en zeer speciale stoel

              Ik volg Nathan dat het beeld beter tot zijn recht zou komen in zw/w


              Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

              Comment


              • #8
                Re: Een grote en zeer speciale stoel

                Moderator Note: Iedereen mag hier zijn mening geven maar dan op een "beleefde" manier.
                Beetje opkuis gehouden en nu kunnen we weer verder hoop ik. Thx.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Een grote en zeer speciale stoel

                  vind het ook geen mooi beeld. rechterkant is ronduit lelijk. de lat wat hoger gelegd, gesprongen en het niet gehaald.....je volgende zal ongetwijfeld beter zijn, ook dankzij de tips die hier werden gegeven...ook al zijn die tips vreemd verpakt. Denk trouwens ook niet dat ze "zit te vingeren". lol ! ben daar trouwens heel zeker van.
                  Vind het spijtig dat RF het nodig achtte om wat te censureren (het moet natuurlijk wel beschaafd blijven), want heb de verwijderde comments niet gezien. Dit lijkt me zo'n draadje waar je een zak popcorn voor openmaakt en volgt. lol
                  My Website : http://www.ineedair.org
                  Music / Painting / Motion Graphics / Image
                  Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een grote en zeer speciale stoel

                    Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
                    vind het ook geen mooi beeld. rechterkant is ronduit lelijk. de lat wat hoger gelegd, gesprongen en het niet gehaald.....je volgende zal ongetwijfeld beter zijn, ook dankzij de tips die hier werden gegeven...ook al zijn die tips vreemd verpakt. Denk trouwens ook niet dat ze "zit te vingeren". lol ! ben daar trouwens heel zeker van.
                    Vind het spijtig dat RF het nodig achtte om wat te censureren (het moet natuurlijk wel beschaafd blijven), want heb de verwijderde comments niet gezien. Dit lijkt me zo'n draadje waar je een zak popcorn voor openmaakt en volgt. lol
                    :-) ...maar een beeld dat zoveel reacties uitlokt (beleefde en onbeleefde) is er toch één dat hier wat zeldzamer begint te worden....zie regelmatig véél mooiere en/of betere beelden waar niemand of bijna niemand op reageert en het tegenovergestelde (in mijn ogen) minder goede die soms de hemel worden in geprezen, da's toch ook een rare evolutie.
                    www.lensculture.com/nathan-verstraete

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een grote en zeer speciale stoel

                      beeld an sich lokt niet zoveel reacties uit, de reacties op het beeld lokken reacties uit, nathan. Hemingway heeft ooit gezegdd : "Putting somebody else down to feel better about yourself, is a form of jealousy." Je hebt overschot van gelijk wat betreft het tweede deel van je argument. Heb er hier al veel horen zeggen dat het vroeger beter was....aangaande beelden.
                      My Website : http://www.ineedair.org
                      Music / Painting / Motion Graphics / Image
                      Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een grote en zeer speciale stoel

                        Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
                        knip.....
                        Vind het spijtig dat RF het nodig achtte om wat te censureren (het moet natuurlijk wel beschaafd blijven), want heb de verwijderde comments niet gezien. Dit lijkt me zo'n draadje waar je een zak popcorn voor openmaakt en volgt. lol
                        Moderator Note: Vind het ook spijtig, maar zoals ik eerder vermelde, reacties mogen hard zijn maar kunnen ook beleefder. Meer heb ik niet verwijderd.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een grote en zeer speciale stoel

                          Oorspronkelijk geplaatst door thaann Bekijk bericht
                          :-) ...maar een beeld dat zoveel reacties uitlokt (beleefde en onbeleefde) is er toch één dat hier wat zeldzamer begint te worden....zie regelmatig véél mooiere en/of betere beelden waar niemand of bijna niemand op reageert en het tegenovergestelde (in mijn ogen) minder goede die soms de hemel worden in geprezen, da's toch ook een rare evolutie.
                          +1
                          ik moet zeggen dat ik vind dat ik hier -als er gereageerd wordt op mijn foto- bijna altijd terechte kritiek heb gehad. Maar wat me wel opvalt is dat men hier toch 'favorieten' heeft die foto's van niveau vakantiefoto kunnen posten en toch de hemel worden ingeprezen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Een grote en zeer speciale stoel

                            Ik vind het een leuke scene. Goed bedacht, echter is het geheel wat bleek en zit er veel meer in de foto dan er nu uitgehaald is. Ik heb de vrijheid genomen wat te spelen met contrast en de belichting e.d.



                            Als de link weg moet moet je het maar zeggen.
                            http://www.smuttynose.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Een grote en zeer speciale stoel

                              De houding is iets TE mannelijk voor mij (of beter gezegd wat overdone of geforceerd) maar ik vind de setting best wel goed.
                              Je kan er vanalles bij fantaseren gaande van het sletje die op de werkvloer evens iets meepakt tot de vrouw die haar mannetje moet staan op de harde industriele werkvloer.
                              Ik heb vroeger veel in de industrie gewerkt en zie dit plaatje zo voor me.

                              Best wel een goede plaat.

                              Comment

                              Working...
                              X