Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus Tough 610 laadprobleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympus Tough 610 laadprobleem

    Ik wil net mijn olympus TG-610 opladen met oog op een naderende vakantie.
    Dit toestel wordt opgeladen met de batterij in de camera, maar als ik het toestel aansluit op de meegeleverde lader, begint het gekke dingen te doen. Het zet zichzelf elke halve seconde aan en uit, dit blijft maar doorgaan.

    IK heb ook al geprobeerd aan te sluiten op een usb poort of een andere usb lader, steeds hetzelfde probleem.

    Iemand een idee waaraan dit kan liggen, het toestel laadt dus niet op....

  • #2
    Re: Olympus Tough 610 laadprobleem

    Batterijen al eens uitgehaald? Andere batterijen geprobeerd?

    edit, dit vond ik na even zoeken op het net:

    If you leave the camera for long periods of time between uses, you may run into this issue. The battery will be completely dead and when you plug it in to charge, it will turn on and off and the shutter will open and close and it won't charge. It will seem like its broken for good.

    I found that if you use an external charger to charge the battery, this issue will be fixed. It has something to do with allowing the battery to sit for a long time and loose its charge. I imagine buying a new battery would solve it too but then you might run into the same issue again. I know that this isn't ideal since you are having to spend $40 on a charger but this is cheaper than sending to Olympus to "fix" and hopefully it works as well for everyone else as it did for me.
    Last edited by zibro; 9 juni 2015, 10:09.
    Groetjes,
    Dominic

    Comment


    • #3
      Re: Olympus Tough 610 laadprobleem

      Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
      Batterijen al eens uitgehaald? Andere batterijen geprobeerd?
      Jup, ik heb twee batterijen voor het toestel en bij beiden hetzelfde probleem.
      Eén batterij is nog een beetje opgeladen, dus ik kan het toestel daar mee aanzetten. Het werkt dus nog wel normaal als er geen oplader is aangesloten.
      Maarja die batterij geraakt ook leeg, en momenteel kan ik ze dus niet opladen :/

      Comment


      • #4
        Re: Olympus Tough 610 laadprobleem

        Ik heb net even mijn vorig antwoord aangepast, we hebben elkaar overlapt

        Het ziet ernaar uit dat je een externe lader zult moeten gaan gebruiken.
        Groetjes,
        Dominic

        Comment


        • #5
          Re: Olympus Tough 610 laadprobleem

          Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
          Ik heb net even mijn vorig antwoord aangepast, we hebben elkaar overlapt

          Het ziet ernaar uit dat je een externe lader zult moeten gaan gebruiken.
          Zoals ik reeds zei heb ik ook al geprobeerd met een andere lader, echter lukt het met een externe lader nu wel met de batterij waar nog 'iets' in zit.
          De andere is misschien te ver leeg gelopen...
          Enfin het toestel steekt in, hopen op een goede afloop.
          Bedankt voor je hulp!

          Comment


          • #6
            Re: Olympus Tough 610 laadprobleem

            Je mag de batterij altijd bij mij komen opladen in Genk. Ik heb 2 universele laders en die kunnen elk type batterij aan. Je kan ook zelf eentje kopen ... dichtbij heb je http://www.fototools.be/ en daar hebben ze deze universele lader http://www.fototools.be/index.php?it...id=645&lang=NL ... je kan ook afhalen ... wel even telefonisch dan de voorraad checken

            Comment


            • #7
              Re: Olympus Tough 610 laadprobleem

              Was de accu helemaal leeg?
              Dan is het mogelijk dat de ingebouwde beveiliging verhindert dat je ze terug kan laden.
              Als je probeert om een defecte (dan is ze ook leeg) lithium-ion accu te laden, dan is het mogelijk dat die explodeert.

              Maar als je met twee accu's hetzelfde probleem hebt, dan kan er ook iets mis zijn met het laadcircuit.
              Als er een mini of micro-USB aansluiting wordt gebruikt, dan is dat de eerste "verdachte", ik heb er zelf ook al problemen mee gehad (dat is een heel fragiele stekkerverbinding, spijtig genoeg wordt die tegenwoordig op heel veel apparaten gebruikt).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Olympus Tough 610 laadprobleem

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Was de accu helemaal leeg?
                Dan is het mogelijk dat de ingebouwde beveiliging verhindert dat je ze terug kan laden.
                Als je probeert om een defecte (dan is ze ook leeg) lithium-ion accu te laden, dan is het mogelijk dat die explodeert.

                Maar als je met twee accu's hetzelfde probleem hebt, dan kan er ook iets mis zijn met het laadcircuit.
                Als er een mini of micro-USB aansluiting wordt gebruikt, dan is dat de eerste "verdachte", ik heb er zelf ook al problemen mee gehad (dat is een heel fragiele stekkerverbinding, spijtig genoeg wordt die tegenwoordig op heel veel apparaten gebruikt).
                Met de originele lader had ik het probleem met beide accu's, echter als ik de usb kabel in een iphone lader stop ipv het originele usb blokje dat bij de camera kwam, kan ik een van de accu's wel opladen. Deze werkt nu dus terug normaal, en ik kan ze ook weer laden met de originele lader. De tweede accu lijkt verloren, die doet met geen enkele lader nog iets.

                Comment


                • #9
                  Re: Olympus Tough 610 laadprobleem

                  Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                  Met de originele lader had ik het probleem met beide accu's, echter als ik de usb kabel in een iphone lader stop ipv het originele usb blokje dat bij de camera kwam, kan ik een van de accu's wel opladen. Deze werkt nu dus terug normaal, en ik kan ze ook weer laden met de originele lader. De tweede accu lijkt verloren, die doet met geen enkele lader nog iets.
                  De standaard iphone laders zijn 5 W en dus blijkbaar wat zwaarder dan de Oly lader zodat de spanning ervan net niet door de knieën gaat bij deze heel diep ontladen batterijen. Je mag altijd uw tweede batterij eens droppen daar mijn universele laders 6 en 8W zijn en dus nog wat zwaarder. Kan zijn dat deze dan ook nog geladen geraakt ... en daarbij niet onploft . Best uw toestel niet meer met bijna lege batterijen wegleggen want dan krijg je tegen de volgende vakantie hetzelfde.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Olympus Tough 610 laadprobleem

                    Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                    De standaard iphone laders zijn 5 W en dus blijkbaar wat zwaarder dan de Oly lader zodat de spanning ervan net niet door de knieën gaat bij deze heel diep ontladen batterijen. Je mag altijd uw tweede batterij eens droppen daar mijn universele laders 6 en 8W zijn en dus nog wat zwaarder. Kan zijn dat deze dan ook nog geladen geraakt ... en daarbij niet onploft . Best uw toestel niet meer met bijna lege batterijen wegleggen want dan krijg je tegen de volgende vakantie hetzelfde.
                    Ja die les is nu inderdaad geleerd Ik zou nog eens kunnen proberen met het blokje van je iPad, zou iets zwaarder zijn als van een iPhone... Genk is niet zo gek ver maar nu ook niet zo kort bij dat het voor mij de moeite zou lonen met de batterij tot daar te rijden, toch bedankt voor het aanbod

                    Comment


                    • #11
                      Re: Olympus Tough 610 laadprobleem

                      Die voor een Ipad is 12W http://store.apple.com/be-nl/product...-12-w?fnode=3c . Wanneer het daarmee niet lukt is de batterij inderdaad zoals Bart schrijft te diep ontladen. Speciaal rijden is natuurlijk onzin, daarom staat er ook " eens droppen " ... wanneer je in de geburen passeert of course

                      Comment

                      Working...
                      X