Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

UGEE tekentablet ervaringen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • UGEE tekentablet ervaringen?

    Mijn zoveelste wacom is gesneuveld en ik ben dat merk eigenlijk een beetje beu.
    Vooral hun softwarebeleid steekt me wat tegen alsook de brollige speelgoedpen die er altijd bijgeleverd wordt.
    En echt comfortabel werken doen die dingen niet vind ik.

    Daarom even uitkijken naar iets anders want dodge en burn met een muis is echt sukkelen en prutsen.

    Vroeg ik me af of er ervaringsdeskundigen zijn die al gewerkt hebben met het merk UGEE ?

    Of een ander goed merk maar geen wacom meer voor mij.

  • #2
    Re: UGEE tekentablet ervaringen?

    Precies niet erg gekend hier.
    Jammer want het interesseert me ook flink.

    Comment


    • #3
      Re: UGEE tekentablet ervaringen?

      Een saai en lang filmke gevonden op YT. https://www.youtube.com/watch?v=CD8iz4pC-pc

      Maar toch leerzaam denk ik.

      Jammer dat we geen reactie krijgen van iemand die het al heeft.

      Ik denk me trouwens die M708 te kopen. En bestaat ook een variant met een wieltje ipv knoppen ala intuos van wacom maar ik zie er weinig nut in.

      Comment


      • #4
        Re: UGEE tekentablet ervaringen?

        Als het met die tablet niet lukt, zou ik je aanraden om terug naar de muis te keren. Voor mij werkt de muis nog altijd het best voor dodge & burn...
        En voor 95% van de dingen die ik doe.

        Comment


        • #5
          Re: UGEE tekentablet ervaringen?

          Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
          Als het met die tablet niet lukt, zou ik je aanraden om terug naar de muis te keren. Voor mij werkt de muis nog altijd het best voor dodge & burn...
          En voor 95% van de dingen die ik doe.
          Bedankt voor het idee maniac maar hoe kan je dan gradueel toepassen? Een muis heeft geen drukgevoelige functie, tis alles of niets.
          Zal mss aan mijn aanpak liggen dan?

          Comment


          • #6
            Re: UGEE tekentablet ervaringen?

            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            Bedankt voor het idee maniac maar hoe kan je dan gradueel toepassen? Een muis heeft geen drukgevoelige functie, tis alles of niets.
            Zal mss aan mijn aanpak liggen dan?
            Het is inderdaad alles of niets, maar bij d&b staat mijn 'opacity' heel laag (afhankelijk ergens tussen 7 en 13% voor fijn werk zoals porien in de huid). En in plaats van er 1 keer over te gaan, ga je er 2, 3 of meerdere keren over met je muis en zachte brush. M.a.w, je werkt laagsgewijs: 3 x 11% = ook 44%. Als je met 'opacity' werkt, moet je wel telkens je er een volgende keer overgaat, de knop van je muis even loslaten, want anders blijf je op die 11% steken.

            Die wacom is gewoon werkloos bij mij.

            Het is de techniek, reeds toegepast door de De Vlaamse Primitieven, alhoewel die nog geen Photoshop hadden. Ze hadden wél muizen.

            Comment


            • #7
              Re: UGEE tekentablet ervaringen?

              Hier deze waar ik vrij tevreden over ben.

              Wat is er mis met Wacom ?

              Comment


              • #8
                Re: UGEE tekentablet ervaringen?

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht

                Wat is er mis met Wacom ?
                Enkel de prijs

                Comment

                Working...
                X