Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 300D of Nikon D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EOS 300D of Nikon D70

    Hallo,

    Ik ben een beginneling in het fotograferen. Drie maand geleden heb ik besloten een EOS 300D te kopen. Ik wou een redelijk gevorderd toestel, waar ik later (als ik er wat meer van ken) nog steeds veel plezier aan beleef. Een DSLR leek me dus ideaal door de vele instelmogelijkheden, en de mogelijkheid om alle soorten lenzen te gebruiken. Een DSLR was vroeger altijd heel duur, maar met de 300D was er een (voor mij) betaalbaarder alternatief. Dus ik zet de stap.

    Na 3 maand en vele honderden foto's ben ik heel tevreden over het toestel, maar ondertussen is de Nikon D70 uitgekomen die de concurrentie moet aangaan met de 300D.

    Ik vroeg mij af of ik geen vergissing gemaakt heb door niet nog wat te wachten, en (voor een beetje meer eurootjes) beter de Nikon gekocht had?

    Heb al veel goede dingen gelezen over de Nikon, en daarmee...

    Nu is het te laat natuurlijk, en ik ben heel tevreden met de 300D, maar ik had toch graag eens geweten of de D70 nu eigelijk beter is dan de 300D...

    Bedankt!
    Canon EOS 300D + EF-S 18-55 mm (kit) + EF 55-200 mm f/4.5-5.6 II USM

    Life is a series of snapshots... Try to take as many as you can!

  • #2

    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

    Comment


    • #3
      Je kunt altijd wachten op iets nieuws. Er komt altijd wel iets anders en beters en snellers en... aan. Geniet nu maar gewoon van je 300D... Met wat € extra had je ook voor de 10D kunnen gaan of de D100 of de 1D(II) of de ...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Je hebt gelijk. Ik klaag te veel...

        Het is een fantastisch toestel, en ik geniet met volle teugen van de fotografie - hobby!

        Een zeer goed forum hebben jullie hier trouwens...

        Goeten...
        Canon EOS 300D + EF-S 18-55 mm (kit) + EF 55-200 mm f/4.5-5.6 II USM

        Life is a series of snapshots... Try to take as many as you can!

        Comment


        • #5
          Originally posted by Jason
          Je hebt gelijk. Ik klaag te veel...

          Het is een fantastisch toestel, en ik geniet met volle teugen van de fotografie - hobby!

          Een zeer goed forum hebben jullie hier trouwens...

          Goeten...
          Met de hocus spocus truck maak je van je EOS 300 en 10D, dan is die onverslaanbaar daar kan dan geen D70 aan tippen.

          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

          Comment


          • #6
            Ja, daar heb ik al van gehoord, maar ik denk dat ik dat maar ga doen als de garantie verlopen is...

            Nu heb ik die extra functies niet onmiddellijk nodig (wegens te beginneling ) maar dat komt er zeker nog van...
            Canon EOS 300D + EF-S 18-55 mm (kit) + EF 55-200 mm f/4.5-5.6 II USM

            Life is a series of snapshots... Try to take as many as you can!

            Comment


            • #7
              @Otto Knap
              Behalve het nikon blauw. Dat is niet te evenaren
              natwork.be

              Comment


              • #8
                Originally posted by simatix
                @Otto Knap
                Behalve het nikon blauw. Dat is niet te evenaren
                Maar daar hebben we dan weer Photoshop voor
                Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                Comment


                • #9
                  Originally posted by simatix
                  @Otto Knap
                  Behalve het nikon blauw. Dat is niet te evenaren
                  Indien je niet tevreden bent over een kleur, daar is unieke software voor.


                  Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                  Comment


                  • #10
                    Wooo ! 2 reacties binnen de 10 minuten !

                    natwork.be

                    Comment


                    • #11

                      Originally posted by simatix
                      Wooo ! 2 reacties binnen de 10 minuten !


                      Maar er zijn genoeg Canon Experts die aan de Nikon ploeteraars enige tips willen vertellen hoe de beelden in RAW-formaat te bewerken !

                      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                      Comment


                      • #12
                        MMMMMMMMMMMMMMMMMMM

                        Comment


                        • #13
                          Ik heb mijn Nikon D70 nu een tiental dagen en ik ben er "verliefd" op... Ik zat trouwens met hetzelfde dilemma, Nikon D70 of Eos 300D

                          Goeie vriend van mij die in Fotowinkel werkt vertelde me dat ze beiden ongeveer hetzelfde scoren op alle gebied, maar op gebied van afwerking kun je

                          Nikon D70 tov Canon Eos 300D vergelijken met Mercedes tov Toyota

                          Da doet echter niet veel ter zake... hoewel de Nikon mij toch ook iets steviger lijkt

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Dre
                            Ik heb mijn Nikon D70 nu een tiental dagen en ik ben er "verliefd" op... Ik zat trouwens met hetzelfde dilemma, Nikon D70 of Eos 300D

                            Goeie vriend van mij die in Fotowinkel werkt vertelde me dat ze beiden ongeveer hetzelfde scoren op alle gebied, maar op gebied van afwerking kun je

                            Nikon D70 tov Canon Eos 300D vergelijken met Mercedes tov Toyota

                            Nu heb je zelf het antwoord gegeven volgens de gegevens van Touring staat de Mercedes in de top tien van interventies. En op eenzame hoogte wat betrouwbaarheid bedtreft Toyota. Staat bijna nooit met pech langs de weg.


                            Da doet echter niet veel ter zake... hoewel de Nikon mij toch ook iets steviger lijkt , dan kan die beter tegen de reparaties
                            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                            Comment


                            • #15
                              logisch, want om met pech langs de kant van de weg te staan moet je eerst al de weg opgeraken natuurlijk, iets waar veel Toyota's ongetwijfeld niet in slagen

                              Comment

                              Working...
                              X