Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sri-lanka en...eten? Lekker?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sri-lanka en...eten? Lekker?

    Wij plannen volgend jaar een reis naar Sri-Lanka.
    Echter...met onze India-ervaring nog vers in het geheugen, vragen we ons af, of het eten "beter" mag genoemd worden in Sri-Lanka.
    In India hebben we namelijk niet veel meer achter de kiezen gekregen dan kip in al zijn variëteiten...
    Hier en daar lezen we dat het er "lekker" is, maar toch had ik graag een paar "ervaringsdeskundigen" onder jullie aan het woord gelaten.
    Wie voelt zich geroepen?

  • #2
    Re: Sri-lanka en...eten? Lekker?

    Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
    Wij plannen volgend jaar een reis naar Sri-Lanka.
    Echter...met onze India-ervaring nog vers in het geheugen, vragen we ons af, of het eten "beter" mag genoemd worden in Sri-Lanka.
    In India hebben we namelijk niet veel meer achter de kiezen gekregen dan kip in al zijn variëteiten...
    Hier en daar lezen we dat het er "lekker" is, maar toch had ik graag een paar "ervaringsdeskundigen" onder jullie aan het woord gelaten.
    Wie voelt zich geroepen?

    Zeer lekker daar. Niet te vergelijken met india.
    Sri lanka presenteert voornamelijk CURRY's wat niks te maken heeft met wat wij als curry bestempelen.
    Het zijn eerder zeer uitgebreide rijsttafels met specialiteiten van de streek. Zeer de moeite.

    Ik vond aan de kust de curry op basis van vis het lekkerst - allemaal soorten vis met groentjes en rijst / als een rijsttafel dus.

    Er zijn wel kwaliteiten - de gewone rijst vinden wij niet lekker (smaakt naar karton)

    YMMV

    Bemerk dat India voornamelijk Hindoeïstisch/ Islamitisch is en Sri Lanka Boeddistisch/Katholiek dat volgens mij toch een weerslag heeft op de keuken.
    Last edited by Nerdifant; 8 juni 2015, 15:17.
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Sri-lanka en...eten? Lekker?

      Huhu...beetje gerustgesteld al!
      Nog anderen met ervaringen?

      Eigenlijk vind ik het zelf erg dat we onze reis deels zouden laten afhangen van spijs en drank.
      Maar het is zo.
      Wat we in India kregen was echt soms niet te eten. En ik kan verzekeren dat we logeerden in gerenomeerde hotels! Dikwijls waren het eerder paleizen te noemen. Doch...het eten was telkens gelijkaardig.

      Comment


      • #4
        Re: Sri-lanka en...eten? Lekker?

        Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
        Huhu...beetje gerustgesteld al!
        Nog anderen met ervaringen?

        Eigenlijk vind ik het zelf erg dat we onze reis deels zouden laten afhangen van spijs en drank.
        Maar het is zo.
        Wat we in India kregen was echt soms niet te eten. En ik kan verzekeren dat we logeerden in gerenomeerde hotels! Dikwijls waren het eerder paleizen te noemen. Doch...het eten was telkens gelijkaardig.
        Ik ben maanden lang in India geweest en heb daar toch doorgaans heerlijk gegeten. Weliswaar heb ik vooral gegeten in restaurantjes en eethuisjes en niet in grote hotels. Drie jaar geleden in Thailand bleek het eten in eettentjes langs de weg ook veel lekkerder dan in de grote restaurants
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #5
          Re: Sri-lanka en...eten? Lekker?

          Ik heb het niet over grote hotels hé.
          Die spreken ons ook niet aan.
          Wij logeerden bv. in voormalige residenties van maharajas enzovoort.

          Comment


          • #6
            Re: Sri-lanka en...eten? Lekker?

            Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
            Ik heb het niet over grote hotels hé.
            Die spreken ons ook niet aan.
            Wij logeerden bv. in voormalige residenties van maharajas enzovoort.
            O, neem me niet kwalijk hoor!
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #7
              Re: Sri-lanka en...eten? Lekker?

              Sri Lanka betekent inderdaad de curry's: heerlijk lekker maar...er is 'mild' en spicy' en wat zij 'mild' vonden was voor ons ontzettend pikant. Kijk dus uit anders komt de stoom uit je oren en het zou zonde zijn want het is er prachtig. (Polanarrhua, Kandy, de leeuwenrots, de reuzengrote Boeddhabeelden, de sobere boedhistische tempels en de animistische overladen hindoetempels, Nuara Eliah met de theeplantages hoog in de (koele) bergen.

              Mooi, heel erg mooi land !

              Comment


              • #8
                Re: Sri-lanka en...eten? Lekker?

                Dat bedoel ik precies.
                De tweede helft van onze India-reis hebben we noodgedwongen aan onze gids gevraagd of ie tussen ons en de chef wou "bemiddelen" om op die manier ervoor te zorgen dat wij niet moesten overleven op cola, bananen en wat droog brood.
                Verder was India echter ook echt prachtig maar ook confronterend.

                Comment

                Working...
                X