Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop / Ultrabook

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laptop / Ultrabook

    Ik zoek iets om mijn ouder Thinkpad X61 te vervangen.


    Eisen zijn niet super-groot: tekstverwerking, basic photo-verwerking, DTP, muziek, Powerpoints......

    * draagbaar - hoe lichter hoe liever
    * zeer goede wifi-kaart
    * degelijk scherm



    Ben op volgende toestellen uitgekomen:
    ==========================

    1) LENOVO YOGA 3 PRO: heeft alles wat ik moet hebben, ook een touchscreen ( toch wel makkelijk ) misschien een tikkeltje te "groot", maar het scherm viel mij een beetje tegen. Foto's geen probleem gaat nog, maar tekst niet echt scherp en weinig contrast. Ik heb het toestel in de FNAC kunnen zien. Misschien lag het aan de instellingen.
    SSD is up te graden.

    Thank you for visiting the TechnologyGuide network. Unfortunately, these forums are no longer active. We extend a heartfelt thank you to the entire community for their steadfast support—it is really you, our readers, that drove


    2) MACBOOK PRO 13" RETINA: ietsje boven mijn "gewenst" gewicht, maar verder een geel goed toestel, degelijk keyboard, mooi scherm, maar een leercurve te gaan. Ik kan niet voorspellen hoe dat zal uitdraaien. Maar ik ben er wel niet bang van.
    Niks up te graden, dus direct groot genoeg kopen.

    In maart 2015 gaf Apple de 13"-MacBook Pro een processor-upgrade en voorzag het de laptop van een 'force touch'-touchpad. We kijken hoe die wijzigingen bevallen.



    3) DELL XPS 13: de aller-aller lichtste. 13" laptop met een footprint van een 11". Dank zij het randloze scherm.
    SSD is up te graden.
    Maar er is een issue met de adaptive brightness = NIET uit te schakelen ! Er staan fora vol van en Dell heeft er nog steeds niets aan kunnen/willen doen. Ik lees al van mensen die hun XPS 13 terug ingeleverd hebben omwille van dit feit.
    Jammer want afgezien van dat leek me het de perfecte ultrabook.





    4) HP SPECTRE X360: afgezien van het gewicht ( 1,5 kg is wel echt het maximum ), ook een zéér degelijke laptop. Prachtig scherm, degelijk toetsenbord, wel weinig contrast op de toetsen en met de backlight zijn de toetsen slecht leesbaar.
    Ook een touchscreen en SSD is up te graden.

    Thank you for visiting the TechnologyGuide network. Unfortunately, these forums are no longer active. We extend a heartfelt thank you to the entire community for their steadfast support—it is really you, our readers, that drove



    Pffff.....wie denkt er mee ?

    Aan elk toestel scheelt wel "iets"
    Last edited by Alfa Centauri; 7 juni 2015, 15:30.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Laptop / Ultrabook

    Waarom geen Macbook (air?)
    Ik heb nu al 3 tot volle tevrenheid de 480GB SSD versie met 4GB ram, dezelfde toepassingen dan jij.
    Zalig apparaat :-)

    Comment


    • #3
      Re: Laptop / Ultrabook

      En wat heb je 11 inch of 13 inch ?
      Ik vind de kijkhoek van een MBA niet zo denderend. Jammer dat ze geen retina display hebben.

      En de "Macbook" ( de nieuwe ) ziet er wel "super-slim" uit, maar met 1 poort.....pfff....daar dan altijd een hubje aanhangen als je het nodig
      hebt.
      Enne...ik zou graag eens een ultrabook met een touchscreen willen, Rudy
      Last edited by Alfa Centauri; 7 juni 2015, 18:49.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Laptop / Ultrabook

        13, de 11 heb ik even gehad, maar wel iets te klein.
        De macbook is natuurlijk de max, en die poorten, daar koop je 1x een hubje voor, en opgelost.
        Ik heb hetzelfde gehoord toen ik de macbook air kocht, en nooit ene probleem mee gehad, alles gaat wireless, en aan de poorten hangt een 3d printer (maar ook die kan al wireless)
        Touchscreen is er nog niet bij, en dat is wel spijtig.

        Comment


        • #5
          Re: Laptop / Ultrabook

          kijk eens bij BTO. Die maken laptops op maat. Je kan je laptop zelf samenstellen en ze hebben een extreem goede service na verkoop.
          Ik koop daar al enige jaren mijn laptops en nog nooit "zever" gehad. 1 maal een kapotte wifi kaart en die hebben ze gewoon vervangen hoewel die niet meer in garantie was.

          Laptop en desktop zelf samenstellen in Nederland & Belgie. Clevo importeur, notebooks en desktops op maat zakelijk voor thuis, gaming, CAD en foto / video
          FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

          Comment


          • #6
            Re: Laptop / Ultrabook

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            1) LENOVO YOGA 3 PRO: heeft alles wat ik moet hebben, ook een touchscreen ( toch wel makkelijk ) misschien een tikkeltje te "groot", maar het scherm viel mij een beetje tegen. Foto's geen probleem gaat nog, maar tekst niet echt scherp en weinig contrast. Ik heb het toestel in de FNAC kunnen zien. Misschien lag het aan de instellingen.
            SSD is up te graden.
            Bij Coolblue staat de Lenovo Yoga 2 Pro in de aanbieding.

            Comment


            • #7
              Re: Laptop / Ultrabook

              Ik zou direct voor de Macbook kiezen.
              Is de lichtste, en heeft een geweldig scherm en toetsenbord.

              Hoe dikwijls ga je die poort gebruiken? Koop je één keer zo'n adaptertje.
              Met de batterijduur van dat toestel koppel je toch gewoon de voeding los, en je werkt door.

              Tip, koop die met leraar of studentenkorting, en je bespaart nog iets.

              Comment


              • #8
                Re: Laptop / Ultrabook

                Oorspronkelijk geplaatst door felixg Bekijk bericht
                Bij Coolblue staat de Lenovo Yoga 2 Pro in de aanbieding.
                De Yoga 2 heeft een zeer slechte wifi-kaart, dan kan ik die direct openschroeven om er een andere in te steken.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: Laptop / Ultrabook

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Ik zou direct voor de Macbook kiezen.
                  Is de lichtste, en heeft een geweldig scherm en toetsenbord.

                  Hoe dikwijls ga je die poort gebruiken? Koop je één keer zo'n adaptertje.
                  Met de batterijduur van dat toestel koppel je toch gewoon de voeding los, en je werkt door.

                  Tip, koop die met leraar of studentenkorting, en je bespaart nog iets.
                  Waar ik werk kan ik al niet draadloos printen, ( omwille van de printer ), ik moet ook een aansluiting hebben op een VGA-beamer.
                  Over het toetsenbord van de Macbook heb ik al slechte dingen gelezen, maar dat kan ik niet beoordelen, want nog niet irl kunnen testen.
                  Ik vind de Macbook in vergelijking Air of een Pro in feite toch een vrij duur toestel.

                  Momenteel neig ik sterk naar de HP SPECTRE X360
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Laptop / Ultrabook

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    De Yoga 2 heeft een zeer slechte wifi-kaart, dan kan ik die direct openschroeven om er een andere in te steken.
                    Dat was ook mijn vrees toen ik hem twee weken terug bestelde. Maar hij werd wel degelijk geleverd met een AC-wifi kaart (en een kleine processor upgrade i7-4510U).

                    Comment


                    • #11
                      Re: Laptop / Ultrabook

                      En van bij Coolblue Felix ?
                      Ik heb weinig verstand van wifi-kaarten, maar dat las ik in de reviews.

                      En jij hebt dus geen problemen met de wifi ?
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Laptop / Ultrabook

                        Is het deze:

                        Lenovo Yoga 2 Pro 13 i7 59427113 Azerty - 1299 euro ?
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Re: Laptop / Ultrabook

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Is het deze:

                          Lenovo Yoga 2 Pro 13 i7 59427113 Azerty - 1299 euro ?
                          Die is het.

                          Wifi is inderdaad een probleem voor de Yoga 2 pro reeks. Bovendien zijn vervangkaarten moeilijk te vinden en niet altijd compatibel.
                          Maar vervangen was dus niet nodig.

                          Dit stond op het etiket op de zijkant van de doos:




                          Het toestel connecteert moeiteloos aan hogere snelheden, ook op 5 GHz (ac).
                          En er zijn evenmin problemen in combinatie met Bluetooth wanneer ik een Bluetooth muis en Bluetooth luidsprekers gebruik (tesamen).

                          Ik weet uiteraard niet of de andere voorraad van Coolblue uit dezelfde reeks komt (fabricage datum 13/11/2014) of dat ik enkel geluk heb gehad.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Laptop / Ultrabook

                            Bedankt Felix. ( Nu ben ik weer aan het twijfelen

                            Zal straks nog eens wat reviews vergelijken. Het betekent dan toch dat Lenovo het probleem aanpakt.
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Re: Laptop / Ultrabook

                              Beleefdheidshalve even updaten.
                              Het is dan uiteindelijk deze geworden:



                              Ietsiepietsie zwaarder dan ik in feite wenste, maar anders moest ik te veel toegevingen doen. Deze is nog steeds ultraportabel en zelfs dunner dan een MacbookPro.
                              De aluminium behuizing van de Spectre x360 is uit één stuk gemaakt door computergestuurde CNC-machines en dat is ook wat waard. Dat voel je gewoon.
                              WIfi kaart werkt snel en vlot. KB is voor mij ook in orde. Touchpad lijkt behoorlijk te werken, maar uiteindelijk neem ik toch nog liever een muisje mee op pad.
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment

                              Working...
                              X