Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nummerplaat op 40 meter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nummerplaat op 40 meter

    Hello,

    Zoals zovelen hier wens ik een extra lens aan te kopen (eos 300 D kit)

    Het zal waarschijnlijk een canon 70-200 L IS USM /2,8 worden.
    We trekken nogal graag fotoos indoor, tijdens feestjes en dergelijke.

    De keuze voor de 2,8 is vanwege de compatibiliteit met een converter 1,4x. Iemand ervaring met de 2x ?

    Maar waarom ik eigenlijk schrijf is het volgende. Zoals iedereen moet de lens allround zijn.

    Wat heb je bijvoorbeeld nodig als lens om (als visueel voorbeeld) een auto-nummerplaat fullscreen (close-up) te hebben op 40 meter afstand ? En hetzelfde op 30 en 20 meter ?

    Groeten en tx

  • #2
    Je bent toch geen agent??
    Want de meesten hebben niet graag dat er foto's gemaakt worden van nummerplaten. Dat zijn meestal erg dure foto's
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Hallo chapeau_melon et b.....,

      Welkom op BD.
      Oeioei... ik wist niet dat het met een 70-200mmm was dat ze ons nummerplaten fotograferen.

      Groetjes,
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Wring eens een flitspaal open en je weet direct wat je van lens nodig hebt
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Wring eens een flitspaal open en je weet direct wat je van lens nodig hebt
          Tip : neem een "blik"opener mee (doordenkertje)
          Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

          Comment


          • #6
            Originally posted by chapeau_melon
            Wat heb je bijvoorbeeld nodig als lens om (als visueel voorbeeld) een auto-nummerplaat fullscreen (close-up) te hebben op 40 meter afstand ? En hetzelfde op 30 en 20 meter ?
            Wat denk je van de Canon EF 700-2000 L IS USM.
            Zelfs met 400 mm zou je nog tot een paar meter moeten naderen.

            Correct me if I'm wrong...

            Jan.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Jan_10D
              Wat denk je van de Canon EF 700-2000 L IS USM.
              Zelfs met 400 mm zou je nog tot een paar meter moeten naderen.

              Correct me if I'm wrong...

              Jan.
              Of neem b.v een bigma met 3x TC 2.0 op elkaar geschroefd, dan krijg je zowaar 3000mm tele x1.6 crop 4800mm, bwa ik denk wel dat dat ruimschoots moet volstaan
              Wel manueel focussen he
              Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
              Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

              Comment


              • #8
                Denk dat dit u kan helpen
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  idd, op 40m een nummerplaat fullsize hebben is zowat onmogelijk, er bestaan zo geen lenzen. een nummerplaat kunnen lezen is heel wat anders natuurlijk, als ik morgen eens wat tijd heb kan ik wel een een nummerplaat fotograferen van op 40m op 400mm dan heb je zo wat een gedacht.

                  nu de 70-200mm f2.8 L USM IS die heb ik en dat is wel een lens waar je zeker geen spijt zal van krijgen en fantastisch stuk glas, heel heel heel scherp zonder overdrijven zelfs wijd open heel scherp daarbij nog eens de beestachtig snelle autofocus en IS, een superlens in mijn ogen
                  visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by chapeau_melon

                    Het zal waarschijnlijk een canon 70-200 L IS USM /2,8 worden.
                    We trekken nogal graag fotoos indoor, tijdens feestjes en dergelijke.
                    dan heb je aan die lens weinig of niets imho. Veel te veel tele.

                    lijkt me meer iets voor 28-135 of 18-200.
                    --
                    Play Drakensang - a free online mmorpg

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Perrush

                      dan heb je aan die lens weinig of niets imho. Veel te veel tele.
                      Valt te zien naar wat hij mikt hé
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by fredericrom
                        nu de 70-200mm f2.8 L USM IS die heb ik en dat is wel een lens waar je zeker geen spijt zal van krijgen en fantastisch stuk glas, heel heel heel scherp zonder overdrijven zelfs wijd open heel scherp daarbij nog eens de beestachtig snelle autofocus en IS, een superlens in mijn ogen
                        die 70-200 is inderdaad fantastisch maar over-kill voor indoor opnamen, beter een 28-135 IS of een 28-70 EL

                        Comment


                        • #13
                          Even getest:

                          De afstand tussen de Canon EF 70-200 L IS USM op 200 mm en een volledig beeld auto nummerplaat is 3 meter.

                          Dit is dus op 200 * 1,6 = 320 mm.

                          De afstand tussen de Canon EF 70-200 L IS USM op 70 mm en een volledig beeld auto nummerplaat is 1,1 meter.
                          En omdat de minimum scherpstel afstand 1,4 meter is kan er op 70 mm niet scherpgesteld worden.

                          Jan.

                          Comment


                          • #14
                            hehe geen paniek. Ik ben geen agent ! het was bij wijze van visueel voorbeeld. Het had ook de klassieke vogel kunnen zijn.

                            Ok dus ik moet niet dromen wat betreft de vergroting. Hoe doen al doe sportfotografen dat dan ? Een footbalveld is toch enorm en soms lijken de foto's toch zo dichtbij. Maar hun lenzen zijn absoluut uit mijn budjet

                            Fredericrom : Ja graag zou ik wat voorbeelden zien van de 70-200. Liefst op 70 en dan op 200 en met een benadering van de grootte van de afstand als het kan Met een 400mm lens is ook prima.

                            Jan_10D : bedankt voor de test.

                            Hoe doen natuurfotografen dat dan ?

                            En wat is jullie ervaring met een 2x ring ? Daar heeft niemand op geantwoord.

                            Overkill; ik dacht nochthans dat de min afstand 1,5 meter was of zoiets. De bedoeling voor indoor is mij discreet op afstand te plaatsen en dan te schieten. Spontane foto's ! Met de kitlens ben ik niet 100% tevreden over de werk/zoom afstand.

                            Zo groeten en dank voor de antwoorden



                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by chapeau_melon
                              hehe geen paniek. Ik ben geen agent ! het was bij wijze van visueel voorbeeld. Het had ook de klassieke vogel kunnen zijn.

                              Ok dus ik moet niet dromen wat betreft de vergroting. Hoe doen al doe sportfotografen dat dan ? Een footbalveld is toch enorm en soms lijken de foto's toch zo dichtbij. Maar hun lenzen zijn absoluut uit mijn budjet

                              Fredericrom : Ja graag zou ik wat voorbeelden zien van de 70-200. Liefst op 70 en dan op 200 en met een benadering van de grootte van de afstand als het kan Met een 400mm lens is ook prima.

                              Jan_10D : bedankt voor de test.

                              Hoe doen natuurfotografen dat dan ?

                              En wat is jullie ervaring met een 2x ring ? Daar heeft niemand op geantwoord.

                              Overkill; ik dacht nochthans dat de min afstand 1,5 meter was of zoiets. De bedoeling voor indoor is mij discreet op afstand te plaatsen en dan te schieten. Spontane foto's ! Met de kitlens ben ik niet 100% tevreden over de werk/zoom afstand.

                              Zo groeten en dank voor de antwoorden

                              op voetbalveld? : 600mm ters en waarschijnlijk regelmmatig croppen??

                              natuurfotografen? : met veel geduld zo dicht mogelijk naderen. En dat zijn inderdaad slechts enkele meters.

                              Om een verschil te zien tussen verschillende brandpuntafstanden : ga eens een fotowinkel binnen en vraag er een folder van bv. Sigma : die geven meestal van eenzelfde onderwerp fotootjes naast elkaar getrokken met verschillende brandpuntafstanden.

                              2x met 70-200 f/2.8 : (ik heb enkel ervaring met de versie zonder IS) : nog steeds zeer zeer goed van beeldkwaliteit, even snelle focus, ... Ik gebruikte hem er bijna altijd mee. Heb je tele nodig koop dan enkel de 200, je gebruikt hem dan toch vooral op 400mm.

                              eeehm indoor en discreet? : toch nog moelijk met een witte, grote en zware lens
                              Groetjes,
                              Arvid


                              Reis- en fotowebsite

                              Comment

                              Working...
                              X