Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

organisatie webwinkels fotografie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • organisatie webwinkels fotografie?

    Ben ik nu de enige die vind dat de organisatie van producten in webwinkels van fotografie behoorlijk wat te wensen overlaat?

    Neem nu dat je een objectief zoekt. Het eerste waar je moet uit kiezen is vaak of je een standaard, tele, goothoek, fisheye, fullframe etc zoekt. Wie doet dat nu? Een 24mm kan je een fisheye noemen op middenformaat, een groothoek op 135, een normaal in aps-c en een korte tele in m43. Dan kan je vaak nog verfijnen op zaken zoals "filterdiameter". Nog zoiets idioot. Of je kan ze op productnaam sorteren. Of enkel op prijs. Of op lensstructuur selecteren. Wie stelt zich nu als hij/zij een lens zoekt in hemelsnaam de vraag "nu heb ik zin om een lens te kopen met een structuur van 12/6 en een filter diameter van 78mm". "Oh ja, als het op een xyz past is dat ook mooi meegenomen maar eigenlijk is dat niet belangrijk".

    Meesten zullen toch wel eerst willen enkel de lenzen voor hun vatting selecteren en dan de brandpuntsafstand. Dan zien wat er in het budget past.

    Hebben die mensen al eens hun eigen website gebruikt?

  • #2
    Re: organisatie webwinkels fotografie?

    De filters zijn wat het zijn en niet ingesteld op de intelligentie, welke je er gedacht had er achter te vinden.
    Ik gebruik gewoon de zoek functie veel eenvoudiger in gebruik en geeft in 80% ook het juiste - verwachte - resultaat.

    En dan ben je uiteraard wel afhankelijk of degene die de data invoert dit ook secuur en correct doet.

    Comment


    • #3
      Re: organisatie webwinkels fotografie?

      Toen ik mijn Sigma 180mm f2,8 Macro OS kocht kon ik die bij Fotokonijnenberg niet vinden bij de macrolenzen, uiteindelijk stond ze bij de telelenzen.
      Met 180mm is het inderdaad wel een telelens, maar als iemand die lens zoekt, dan gaat die toch eerst bij de macrolenzen kijken (ik heb het net nagekeken, ze hebben dat ondertussen aangepast, nu staat ze wel bij de macrolenzen).

      Zo'n dingen gebeuren ook op andere websites, maar als je daar niet kan vinden wat je zoekt, dan koop je die spullen waarschijnlijk ergens anders, terwijl ze die daar wel in voorraad hebben.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: organisatie webwinkels fotografie?

        Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
        De filters zijn wat het zijn en niet ingesteld op de intelligentie, welke je er gedacht had er achter te vinden.
        Ik gebruik gewoon de zoek functie veel eenvoudiger in gebruik en geeft in 80% ook het juiste - verwachte - resultaat.

        En dan ben je uiteraard wel afhankelijk of degene die de data invoert dit ook secuur en correct doet.
        Wel, die filters zijn er niet vanzelf, die zijn bewust zo geprogrammeerd. Waarom maken ze zo'n -toch wel contra-productieve- keuze? Kan nog begrijpen dat diegenen die de website aanmaakt van fotografie geen kaas gegeten heeft en zoiets doet. Maar de winkel die daarvoor betaald, dat die niet reageert en ingrijpt?

        Je blijft met elk systeem afhankelijk van de ingevoerde data, dat is ook waar. Maar komaan, je lens selecteren op "elementen/groepen"? Moet je meer dan nerd voor zijn om dat te doen.

        Zoals Black-Bandit zegt, als niet gemakkelijk kan vinden wat je zoekt dan ga je ergens anders.

        Comment


        • #5
          Re: organisatie webwinkels fotografie?

          die zijn bewust zo geprogrammeerd
          Dacht ut niet, zijn default plugins, welk op elk aangeboden dataset hun werk kunnen doen.

          Je hoeft ook geen verstand te hebben van, het is standaard modulair opgebouwde software welke de "bouwer" gebruikt en implementeert. Hier en daar wat tunen en walla uw web shop is daar. (en dit is dan wel iets simplistisch opgeschreven)

          Ja, dat als je iets niet kunt vinden, dan is het feitelijk al zo dat je elders op zoek gaat.

          Comment


          • #6
            Re: organisatie webwinkels fotografie?

            Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
            die zijn bewust zo geprogrammeerd
            Dacht ut niet, zijn default plugins, welk op elk aangeboden dataset hun werk kunnen doen.

            Je hoeft ook geen verstand te hebben van, het is standaard modulair opgebouwde software welke de "bouwer" gebruikt en implementeert. Hier en daar wat tunen en walla uw web shop is daar. (en dit is dan wel iets simplistisch opgeschreven)

            Ja, dat als je iets niet kunt vinden, dan is het feitelijk al zo dat je elders op zoek gaat.
            Dat is niet altijd zo, hangt van de software af. Ik maak ook wel eens een webwinkel en plaats dan per product de aangeleverde zoektermen.
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #7
              Re: organisatie webwinkels fotografie?

              Wees blij dat er filters bestaan, voor sommige merken kan je soms in heel lange lijsten moeten zoeken.
              Bij de meeste sites die ik ken ben je ook niet verplicht al die filters te gebruiken,.
              En als je een specifieke lens zoekt waarvan je het type kent, dan kan je die vaak ook vinden met de zoekfunctie.
              Ik zie daar dan ook niet echt een probleem in.
              Ge kunt ook gewoon naar een winkel gaan hé.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: organisatie webwinkels fotografie?

                Wat ben je met filters als die niks helpen. Naar de winkel gaan is inderdaad een alternatief. Soms. Niet als die winkel enkele honderden km verder is.

                Comment


                • #9
                  Re: organisatie webwinkels fotografie?

                  voor een beginner is het een hulp. En een expert weet waar hij naar op zoek gaat.

                  Comment

                  Working...
                  X