Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

levensduur flitsbuis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • levensduur flitsbuis

    Ik werk al bijna 7 jaar met een flitsset van Linkstar. Nog nooit problemen mee gehad.

    Wordt het na 7 jaar niet eens tijd om een reserve achter de hand te houden.

    Ik heb met deze flitsset ongeveer 8.000 foto's gemaakt


    Hoe lang gaat een flitsbuis eigenlijk mee ?
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

  • #2
    Re: levensduur flitsbuis

    De levensduur van een flitsbuis is ook afhankelijk van de flitssterkte, als die altijd op volle kracht moet flitsen, dan zal de levensduur korter worden dan wanneer je die bijvoorbeeld altijd op 1/4 gebruikt.
    Als de fabrikant zelf al niet in de gebruiksaanwijzing zet wat de te verwachten levensduur is (aantal flitsen), dan vermoed ik dat je op die vraag hier ook geen bruikbaar antwoord zal krijgen.
    Waarschijnlijk heeft de temperatuur van de flitsbuis ook nog een invloed op de levensduur...


    Voor lampen (alle soorten) wordt er wel een aantal branduren opgegeven, maar ik ben er zeker van dat ik ooit al verschillende lampen heb gehad die al stuk waren lang voor dat ze zoveel uren hadden gebrand, terwijl andere lampen dan weer een heel stuk langer heel bleven.
    Dat geldt hier zowel voor gloeilampen als voor spaarlampen, ik gebruik al een tijdje led lampen, en daarvan is er tot nu toe nog geen enkele defect geweest.
    In de meeste armaturen heb ik nu led lampen en spots, in 1 bureaulamp zit nog een spaarlamp, en in de garage hangen TL lampen, gloeilampen en halogeen heb ik niet meer (in de koelkast en de microgolf zit nog een gloeilampje).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: levensduur flitsbuis

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht