Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Handige Android Apps

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Handige Android Apps

    Ben de laatste tijd nogal in de weer geweest met verschillende toestellen.
    Voor te beginnen : de batt. van een Huawei (van de vrouw) ging nog maar de helft van de tijd mee.
    Vroeger om de 2 dagen laden, naar iedere dag. Dat viel mij al op.

    Ik heb vrijwel alles proberen af te zetten wat stroom vreet en achter 1 dag was die half leeg. Vroeger 3 dagen.
    Tja en het laatste redmiddel gelijk een PC (format c is wipe cache, restore factory settings. (delete all data)
    Dit laatste heeft het probleem bij dit toestel opgelost. (dat is al 1 tip, vooraleer je een nieuwe batt koopt)

    Dan lees je nog maar eens op op diverse fora hoe je batterij duur kan verlengen.
    Echter heb je dan geen smartphone meer, want dan moet je alles uit zetten.

    Daarbij heb ik omwille van praktische redenen een S4 mini bij aangeschaft (een aanrader).
    Bij al die nieuwe installatie's kwam ik 3 handige app's tegen, die toch het vermelden waard zijn.

    1. WiFi Matic - Je kan het opzoeken voor meer info. Ik kan je verzekeren dat ik het merk bij 3 toestellen.
    2. Echo Lockscreen Notification - Is als de beste verkozen door Google...etc. Ik koop weinig apps, maar die vond ik de moeite waard.
    3. Persist - Vind ik persoonlijk 'n must voor Galaxy gebruikers. Heb ik ook als eerste geïnstalleerd omdat mijn belvolume steeds bij het uitzetten bijna op 0 stond.

    Test het uit en ik hoop dat het jullie ook aanspreekt...good luck
    Last edited by w00ha; 6 juni 2015, 11:12.

  • #2
    Re: Handige Android Apps

    WiFi Matic is de grootste onzin als ik die uitleg lees.
    Het schakelt WiFi uit volgens mastlocatie, wat als ge binnen het bereik van dezelfde mast blijft maar buiten uw WiFi bereik?
    Inderdaad' dan doet het niets.
    En huidige toestellen zijn standaard al voorzien om WiFi verbruik te optimaliseren zonder ëen extra app dat ook energie en opslag gebruikt.
    Beter even in de settings van je toestel duiken.
    Soit, die ontwikkelaars moeten ook iets verdienen hé. ☺
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Handige Android Apps

      Klagen over batterijgebruik en dan runt men meerdere EXTRA apps CONTINUE in de background terwijl men hetzelfde kan bereiken met 1x naar beneden swipen en op een knopje duwen. Zoek de contradictie.
      Last edited by Guest5; 7 juni 2015, 08:53. Reden: laatste zin was niet vriendeijk

      Comment


      • #4
        Re: Handige Android Apps

        Wat ik nog altijd één van de nuttigste apps blijf vinden (er zijn er verschillende te vinden die hetzelfde doen): buddyCount
        Prachtig als je met een paar gezinnen op vakantie gaat en je de uitgaven wil verdelen: je stelt één keer de verdeelsleutel in, je noteert wie een uitgave doet en op het einde van de "rit" vraag je een balans: je ziet in één oogopslag wie hoeveel aan wie moet. Je kan zelfs de balans mailen naar je medereizigers.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Handige Android Apps

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          ...
          Soit, die ontwikkelaars moeten ook iets verdienen hé. ☺
          Die worden idd schatrijk, zeker omdat die app volledig gratis is...

          Comment


          • #6
            Re: Handige Android Apps

            Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
            Klagen over batterijgebruik en dan runt men meerdere EXTRA apps CONTINUE in de background terwijl men hetzelfde kan bereiken met 1x naar beneden swipen en op een knopje duwen. Zoek de contradictie.
            Die zal je niet vinden als appelen met peren vergelijkt.

            Er zijn mensen die met prepaid kaarten alleen wifi willen waar ze zich (voor langere tijd) bevinden en niet constant liggen te scannen.
            Hier op het forum ook al gelezen dat sommige hun wifi en BT uitschakelen bij slapengaan.
            BT 4.0 verbruikt niet zo veel, wifi wel.
            In die app zit wel een tijdschema voor bv van 00h00 tot 07h00 (of langer) je wifi uit te zetten. Voor sommige toch handig vind ik.

            Comment


            • #7
              Re: Handige Android Apps

              Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
              Die worden idd schatrijk, zeker omdat die app volledig gratis is...
              Gratis apps bestaan niet, dan sturen ze persoonlijke gegevens door die ook opbrengen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Handige Android Apps

                Weer & Klok Widget for Android (https://play.google.com/store/apps/d...expert.weather)
                Onlangs wat problemen gehad met de weer server(s), maar die zijn ondertussen door de ontwikkelaar opgelost. De weersvoorspelling is (afhankelijk van de gekozen weerservice) redelijk accuraat. Je kan met een tik op de datum je agenda raadplegen, tik op de klok en je wekker kan je instellen, ..


                ES File Explorer File Manager: https://play.google.com/store/apps/d...gs.android.pop


                QR Droid Code Scanner : https://play.google.com/store/apps/d...id=la.droid.qr

                Comment

                Working...
                X