Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Zi IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Zi IS

    Ik wil als natuurfotograaf overschakelen op digitaal. Ik moet zowiezo nieuw(e) lens(zen) kopen, maar ik heb nu de folder van de canon zi is in handen gekregen, met een lens van 38-380 f/2.8-3.1 met optische IS!
    Het enige nadeel: het toestel heeft 3.2 mp en dat is niet zo veel.
    Is dit een alternatief voor een DSLR met een dure lens of niet?
    (ZI IS kost tussen 500 en 600 euro)

  • #2
    Om datzelfde bereik te hebben mét IS op een DSLR ga je al aardig in je portemonnee mogen tasten...
    Je bent natuurfotograaf, wel ik denk dat een compacte camera je zal tegenvallen. Ten eerste is er de AF-snelheid en shutterlag, daar waar een DSLR nagenoeg instant scherpstelt en de foto maakt. Je zal dus cruciale beelden missen.
    Daarnaast zal het met een compact omwille van de veel kleinere sensor praktisch onmogelijk zijn om met DOF te spelen, en je onderwerp met een wazige achtergrond weer te geven. Bij een compact zal ook die achtergrond scherp zijn, zelfs indien men van f2,8 spreekt, want de diafragma waarde van compact en DSLR zijn totaal niet te vergelijken. Bij mijn G2 schat ik dat f2,8 ongeveer overeen komt met f8 of f11 op een DSLR, en als je ervaring hebt met reflex dan weet je wat dat betekent.
    Mark (300D)

    Comment


    • #3
      Bedoel je niet de Canon Powershot S1 IS?
      cams:canon eos 40D / Canon eos 300D / lens : EF-S 18-55MM / EF 28-90MM / EF 75-300MM 1:4-5,6 III USM sigma 18-55mm 70-200MM F4 L-Lens Backpack Sony Cybershot

      Comment

      Working...
      X