Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telenet homespot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • telenet homespot

    ik gebruik wel eens de telenet homespot als ik niet thuis ben en toch internet wil gebruiken op mijn laptop

    onlangs werkte dit buiten wel, maar binnen niet. vermoedelijk waren er in de buurt niet veel telenet klanten?

    wat kan ik hieraan doen? zijn er alternatieven om toch overal online te geraken vb. modem op usb stick?

  • #2
    Re: telenet homespot

    Oorspronkelijk geplaatst door bengeltje Bekijk bericht

    wat kan ik hieraan doen? zijn er alternatieven om toch overal online te geraken vb. modem op usb stick?
    Een USB stick waar je een SIM kan inplaatsen is misschien een oplossing, maar dan zit je normaal vast aan abonnementen of opladingen per maand (bv. 2GB voor 12 euro bij Mobile Vikings). Indien zéér sporadisch gebruik kan je misschien een formule gebruiken van betaling volgens verbruik, maar dan is de MB prijs astronomisch t.o.v. abbo's.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: telenet homespot

      Als je dat echt sporadisch gebruikt kan je misschien met je telefoon een hotspot maken.
      Je telefoon verbindt dat via 3G/4G, en de computer met wifi naar je telefoon.

      Dat werkt meestal prima, maar je moet natuurlijk een beetje je datavolume in de gaten houden.

      Comment


      • #4
        Re: telenet homespot

        Alles hangt van je verbruik af.
        Aldi heeft prepaid 4 Euro voor 400MB, MV 12 Euro voor 2GB. Ik heb zelf (minder dan 100MB/maand) een B0 (Base) waarbij ik €0.03/MB betaal. Let wel, nieuwe tarieven zijn €0.1/MB en dus niet meer interessant.

        Afhankelijk van je TN abo kan je wss ook mobiel bijnemen.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: telenet homespot

          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Alles hangt van je verbruik af.
          Aldi heeft prepaid 4 Euro voor 400MB, MV 12 Euro voor 2GB. Ik heb zelf (minder dan 100MB/maand) een B0 (Base) waarbij ik €0.03/MB betaal. Let wel, nieuwe tarieven zijn €0.1/MB en dus niet meer interessant.

          Afhankelijk van je TN abo kan je wss ook mobiel bijnemen.
          en wat met grootverbruikers zoals yelo tv kijken?

          Comment


          • #6
            Re: telenet homespot

            Oorspronkelijk geplaatst door bengeltje Bekijk bericht
            en wat met grootverbruikers zoals yelo tv kijken?
            Geen idee. Je geeft bij je vraag ook niet op wat de bedoeling is voor je internet access. Of het binnen/buiten wel of niet werkt bij een hotspot is ook minder belangrijk, je moet gewoon in de buurt van een hotspot zitten. Is er trouwens ook geen 2GB/maand limiet op hotspot gebruik?
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: telenet homespot

              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Geen idee. Je geeft bij je vraag ook niet op wat de bedoeling is voor je internet access. Of het binnen/buiten wel of niet werkt bij een hotspot is ook minder belangrijk, je moet gewoon in de buurt van een hotspot zitten. Is er trouwens ook geen 2GB/maand limiet op hotspot gebruik?
              denk dat die limiet er vroeger was maar nu ni meer

              ik vond het gewoon raar dat ik op een bepaalde plek wel een goede verbinding had buiten op het terras maar toen ik binnen ging niet meer.

              Comment


              • #8
                Re: telenet homespot

                Oorspronkelijk geplaatst door bengeltje Bekijk bericht
                ik vond het gewoon raar dat ik op een bepaalde plek wel een goede verbinding had buiten op het terras maar toen ik binnen ging niet meer.
                Aangezien je niet weet waar de modem/accesspoint staat is er niets raar aan. Mogelijk was het een huis aan de overkant, door binnen te gaan heb je slechtere ontvangst. Mijn WiFi is buiten haast niet meer te ontvangen (12% uitzendvermogen en veel beton).
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: telenet homespot

                  Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  Aangezien je niet weet waar de modem/accesspoint staat is er niets raar aan. Mogelijk was het een huis aan de overkant, door binnen te gaan heb je slechtere ontvangst. Mijn WiFi is buiten haast niet meer te ontvangen (12% uitzendvermogen en veel beton).
                  en kan ik iets doen om het signaal te versterken? kan dit mij mss helpen:
                  - usb wifi ontvanger: http://www.bol.com/nl/p/sitecom-wla-...00000014976928 of http://www.wifishop.nl/engenius-eub9...mbps/pid=23434
                  - hotspot extender: http://www.wifishop.nl/engenius-ez-h...nder/pid=32227

                  Comment


                  • #10
                    Re: telenet homespot

                    Oorspronkelijk geplaatst door bengeltje Bekijk bericht
                    en kan ik iets doen om het signaal te versterken? kan dit mij mss helpen:
                    Het "kan" helpen een USB WiFi stick met externe antenne te gebruiken. Dat geeft betere ontvangst van zwakkere signalen maar geen signaal versterken blijft geen signaal natuurlijk. Aangezien je het over hotspots heb ga ik er van uit dat het ook niet altijd over dezelfde locatie gaat en dan is het toch steeds afwachten.

                    Alles hangt af hoeveel volume je nodig hebt, anders ben je best met een 3G/4G abo.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #11
                      Re: telenet homespot

                      ik ga het eens testen, dan weten we het direct...

                      Comment


                      • #12
                        Re: telenet homespot

                        Ontvangst hangt ook sterk af van de laptop zelf.
                        Sommigen hebben een antenne op het mainboard, bij andere zit dit bovenaan in het scherm.

                        Een externe antenne is dikwijls beter.

                        Yelo TV kijken kan alleen als je ofwel via je eigen Telenet verbinding werkt, of via een hotspot van Telenet, of via een Telenet sim kaart werkt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: telenet homespot

                          Oorspronkelijk geplaatst door bengeltje Bekijk bericht
                          en kan ik iets doen om het signaal te versterken? kan dit mij mss helpen:
                          - usb wifi ontvanger: http://www.bol.com/nl/p/sitecom-wla-...19260930044-S-
                          Ik heb iets dergelijks met 2 antennes en 2000mW zendvermogen. Ik gebruikte het vroeger toen ik zelf nog geen internetaansluiting had. Ik kon ermee op het WiFi netwerk van een shoppingcentrum dat hier 1,5km vandaan ligt. Overdag tegen 1,5 tot 3Mbps en 's avonds als de winkels gesloten waren 9 tot 11Mbps. Een aantal sites zoals YouTube en Skype waren wel geblokkeerd.

                          Het apparaat moest wel op het terras liggen en was verbonden via een USB-kabel van 10m met de laptop.
                          Last edited by notex; 4 juni 2015, 17:49.

                          Comment


                          • #14
                            Re: telenet homespot

                            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                            2000mW zendvermogen.
                            Je weet dat dat illegaal is?
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #15
                              Re: telenet homespot

                              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                              Je weet dat dat illegaal is?
                              inderdaad nu je het zegt, in België 100mW of 20dBm maar :
                              1)Ik woon niet in België
                              2)EA5 vergunning 50W ERP 2300-2450Mhz als secundaire gebruiker (dus geen storingen geven aan primaire gebruikers)
                              3)Wifi kanaal 1 tot 8 ligt tussen 2412 en 2447Mhz
                              4)Fiberkabel komt tot bij mij thuis (het eind van de lokale wereld) binnen. Daarvoor heeft men gratis een fiberkabeltje van 7km lang bijgelegd. Op mijn dak staat een 50cm parabool die op 2,4 en 5GHz een link geeft voor een lokaal Wifi netwerk en voor een residentie met 200 luxewoningen die 3 km verder ligt. Dit met alle nodige schriftelijke vergunningen van de Spaanse tegenhanger van het BIPT.
                              5)de 2000mW gadget was maar een tijdelijk experiment (enkele weken) toen ik hier pas kwam wonen, omdat ik met DSL slechts 2 van de beloofde 6Mbps kreeg via de vaste telefoonlijn van Telefonica.
                              6)Ik heb nu naar Spaanse normen een redelijk snelle internetverbinding, met de belofte dat de snelheid op het einde van 2015 nog verdubbeld gaat worden. Natuurlijk nog altijd peanuts, vergeleken met Telenet
                              Merk op dat de uploadsnelheid veel hoger is dan de downloadsnelheid

                              Use Speedtest on all your devices with our free desktop and mobile apps.


                              7)'t Is voor mij helemaal gratis, op voorwaarde dat de firma die het installeerde het hier minimum 2 jaar mag laten staan. Het is enkel een 19 inch rackje van 40cm hoog en een parabool van 50cm diameter.
                              Ze betalen zelfs de electriciteitsrekening. Dat zal er wel vanaf kunnen want nu hebben ze 200 klanten erbij @ 22€/maand.
                              Als ik de zekering hier afschakel, zijn er veel Scandinaven die niets meer op hun tv zien en geen internet meer hebben. (Heb ik hier verleden week per ongeluk gedaan en na 10 minuten werd ik al opgbeld met de melding dat er een stroomstoring bij mij was)
                              Last edited by notex; 5 juni 2015, 01:30.

                              Comment

                              Working...
                              X