Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doorlooptijd Belgische douane?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Doorlooptijd Belgische douane?

    Goeiemiddag samen. Is er hier toevallig iemand die er een idee van heeft hoe lang dat de Belgische douane er zo over doet om een pakketje te controleren/vrij te geven?
    Ik heb me op 20/05 bij een Amerikaanse firma een duikbril met geïntegreerde camera besteld en die wordt via USPS verstuurd. Standaard versturing. Nu krijg ik op 22/05 via USPS-tracker de melding dat ze het pakket bij de leverancier opgepikt hebben en zoals het hoort, kan ik perfect volgen waar mijn pakketje ondertussen in de wereld beland is. Maar nu staat er daar al sinds 26/05 3:43 'Customs Clearance' in Belgium. Ik veronderstel dus Zaventem, maar feitelijk doet dat er niet toe. Is dat normaal dat die gasten daar zo lang over doen? Lijkt me nu nochtans geen pakket met extra veiligheidsrisico of van een onschatbare waarde waardoor vanalles extra moet worden gecontroleerd. Al eens geprobeerd per mail contact op te nemen met USPS, maar eer je aan een mogelijkheid tot het vormen van een tekst komt, moet je eerst allerlei gegevens invullen wat niet lukt als je van buiten de VS bent (state, ZIP-code die enkel op US is gebaseerd, ...).

    Dus mijn effectieve vra(a)g(en): iemand hier ervaring mee? Is dat normaal? Kan ik zo nog lang wachten? Niemand toevallig een effectief mailadres van USPS op hetwelk ik eens mijn kans kan wagen om duiding te vragen?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Doorlooptijd Belgische douane?

    Je zal wat geduld moeten hebben. Soms gaat het op 2 dagen door de controle, maar het kan evengoed 6 weken duren. Daar staat geen vaste regel op. Je bent volledig overgeleverd aan de willekeur van de douane.

    Comment


    • #3
      Re: Doorlooptijd Belgische douane?

      Mijn laatste pakje uit de USA heeft ongeveer één maand bij de douane gelegen.
      Zal er een beetje van afhangen hoeveel werk er ligt te wachten denk ik.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Doorlooptijd Belgische douane?

        Pff, gezellig.
        Maar goed, dan weet ik dat ik me nog niet direct zorgen moet maken. Bedankt voor de reacties!

        Comment


        • #5
          Re: Doorlooptijd Belgische douane?

          lol. Ofwel is het inderdaad heel slecht gesteld met mijn geduld, ofwel is er toch zoiets als toeval of er werkt er ene bij de douane die hier op het forum zit. In het laatste geval, bedankt! Zonet gezien dat de status veranderd is naar 'Customs clearance processing complete'. Hallelluja. Als het nu nog vooruit gaat, kan mijn nieuwe speeltje aanstaande zaterdag mee naar de Grevelingen

          Comment


          • #6
            Re: Doorlooptijd Belgische douane?

            Tot 10 dagen is normaal. Maar neem toch maar contact. Heb het voorgehad met een pakje waar ik nooit een brief voor gehad heb van de douane (soms vragen ze een en ander) en ze hebben het zelfs nadat ik per email contact genomen heb toch gewoon terug gestuurd.

            Comment


            • #7
              Re: Doorlooptijd Belgische douane?

              Geen idee maar een brief uit Namibië met wat zaden van succulente planten (geen CITES stuff) was ei zo na 6 weken "onderweg" ... en duidelijk geopend en nagekenen door de douane

              Comment


              • #8
                Re: Doorlooptijd Belgische douane?

                Ik heb het een paar keer gehad dat het een maand duurde...

                Comment


                • #9
                  Re: Doorlooptijd Belgische douane?

                  Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
                  lol. Ofwel is het inderdaad heel slecht gesteld met mijn geduld, ofwel is er toch zoiets als toeval of er werkt er ene bij de douane die hier op het forum zit. In het laatste geval, bedankt! Zonet gezien dat de status veranderd is naar 'Customs clearance processing complete'. Hallelluja. Als het nu nog vooruit gaat, kan mijn nieuwe speeltje aanstaande zaterdag mee naar de Grevelingen
                  Als er daar eentje lekt..........oehoe, bestel maar eerst een picon dan hebt ge tenminste nog iets gehad.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Doorlooptijd Belgische douane?

                    Laatste keer dat ik iets besteld had uit de States was het twee dagen nadien al bij de douane hier in België, Zaventem
                    Daar heeft het drie weken gelegen alvorens het werd doorgestuurd naar mij.
                    Ondertussen had ik wel een telefoontje gekregen met de vraag of ik kon verifiëren wat er in het pakje zat !!

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Doorlooptijd Belgische douane?

                      Heb dus blijkbaar nog chance gehad . Ondertussen al schoon geleverd, morgen eens gaan testen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Doorlooptijd Belgische douane?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Als er daar eentje lekt..........oehoe, bestel maar eerst een picon dan hebt ge tenminste nog iets gehad.
                        Hier is toch even een lesje aardrijkskunde nodig me dunkt.

                        1. Je hebt het Grevelingenmeer een voormalige zeearm van de Noordzee, gelegen tussen de eilanden Goeree-Overflakkee en Schouwen-Duiveland, op de grens van de provincies Zuid-Holland en Zeeland en heel bekend bij Belgische duikliefhebbers.

                        2. Je hebt Gravelines in Noord-Frankrijk, ook wel eens Grevelingen genoemd (zoals men ook wel eens over Rijsel, Parijs, Straatsburg... en noem maar op spreekt, maar die gewoon niet bestaan - het kan nog slechter, Liège, Luik, Lüttich..... om gek van te worden). De gemeente behoort tot het Noorderdepartement. Gravelines (Grevelingen ) ligt aan de Opaalkust, waar de rivier de Aa in de Noordzee uitmondt. Deze rivier vormde lange tijd de grens tussen Frankrijk en het graafschap Vlaanderen, vandaar misschien dat met nog al een de 'vlaamse' naam gebruikt.

                        Voor duiken zal waarschijnlijk eerder de plaats in Zeeland bedoelt worden, en picon.... tsja die kan je misschien wel in beide plaatsen drinken .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Doorlooptijd Belgische douane?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          het kan nog slechter, Liège, Luik, Lüttich..... om gek van te worden).
                          Om van Aix-la Chapelle dan maar te zwijgen, of Monaco (voor de Italianen) in het zuiden van Duitsland.....

                          Mocht Europa aan die kleuterschool onzin eens een einde willen maken. Dus geen Anvers meer maar ook geen Luik, al zeker niet op bewegwijzering.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: Doorlooptijd Belgische douane?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Hier is toch even een lesje aardrijkskunde nodig me dunkt.

                            ...
                            . 't Waren dus idd die in Zeeland hé. En nee, geen picon gevonden daar . En voor de geïnteresseerden, ja, dat masker werkt eigenlijk vree goed. Vergelijk de kwaliteit met de laatste GoPro's. Alleen moet ik er nog mee leren werken . Zaterdag batterijen vergeten checken (jaja, je moet al zodanig veel checken voor je het water in gaat en eerlijk gezegd, al de rest zoals openstaan kranen, genoeg lucht, ... heeft voorrang ), dus ongeveer een minuut beeld van hoe we klaar staan op het staketsel en gedaan. Nochtans prachtige duik gehad. En zondag was er dan vreselijk veel stof in het water, dus de beelden zijn niet zo interessant. Maar goed, we leren en blijven doorgaan

                            Comment


                            • #15
                              Re: Doorlooptijd Belgische douane?

                              Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
                              . 't Waren dus idd die in Zeeland hé. En nee, geen picon gevonden daar . En voor de geïnteresseerden, ja, dat masker werkt eigenlijk vree goed. Vergelijk de kwaliteit met de laatste GoPro's. Alleen moet ik er nog mee leren werken . Zaterdag batterijen vergeten checken (jaja, je moet al zodanig veel checken voor je het water in gaat en eerlijk gezegd, al de rest zoals openstaan kranen, genoeg lucht, ... heeft voorrang ), dus ongeveer een minuut beeld van hoe we klaar staan op het staketsel en gedaan. Nochtans prachtige duik gehad. En zondag was er dan vreselijk veel stof in het water, dus de beelden zijn niet zo interessant. Maar goed, we leren en blijven doorgaan
                              Ken iemand heel goed die duikinstructeur is en als je die hoort praten over wat er allemaal qua veiligheid komt bij kijken en wat er te checken valt.......
                              En dan wil ik het nog niet eens hebben over de prijzen van al dat materiaal.
                              En zo gepassioneerd dat hij is, ondanks het feit dat z'n vader jaren geleden zelf omkwam bij het duiken.

                              Comment

                              Working...
                              X