Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

techniek best spouwmuurisolatie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • techniek best spouwmuurisolatie

    techniek best spouwmuurisolatie hebben bij mij de voorgevel en de achtergevel komen in spuiten . op het bestek stond Op het bestek werd vermeld dat er één borstel zou gestoken worden op de scheiding van de buren dat hebben ze niet gedaan , dat is niet nodig zegde de werkman !! Alles blijft wel zitten !!! Maar ik was daar niet zo blij mee de scheidingsborstel is betaald en ja ik weet wel dat het een uur werk vraagt om een borstel te plaatsen. En nu was hun werk op 1 uur en 20 min gedaan en daar draaid het om dus heb een klacht ingevoerd men had beloofd er naar te komen kijken en een oplossing te voldoen maar helaas ze hebben vandaag geprobeerd er pur in te spuiten en dat lukt niet dus ik kan enkel zeggen neem AUB niet de firma techniek best spouwmuurisolatie want ze leveren maar half werk achteraf proberen ze wel iets maar zonder resultaat miss zijn er nog mensen met klachten over deze firma ??
    Last edited by Loodgieterke; 2 juni 2015, 16:50.
    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

  • #2
    Re: techniek best spouwmuurisolatie

    neen ik heb geen klachten over deze firma maar vind wel dat een tekst zonder de nodige leestekens en enters een zeer moeilijk leesbaar iets is ik begrijp dat het hier geen taalforum of bouwforum is maar ik wou het toch even meegeven ik had namelijk 10 minuten nodig om 7 lijntjes tekst te lezen en dan nog begreep ik niet waarover het gaat verder wens ik je veel succes met het afhandelen van dit probleem ik vermoed dat je meer kans maakt om je pijlen op een bouwinfo.be of aan de firma zelf te richten.
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

    Comment


    • #3
      Re: techniek best spouwmuurisolatie

      Waarvoor dient die borstel eigenlijk en waar wordt hij ingestoken. Hoe krijgen ze die borstel in de spouwmuur ? Hoe groot is zoiets ? Ik ken een verfborstel, een keerborstel en een koolborstel, maar een spouwmuurborstel is voor mij een mysterie hoe dat eruit ziet. Wat heeft jouw spouwmuur te maken met die van je buur ? Rare bouwconstructie vind ik.

      Comment


      • #4
        Re: techniek best spouwmuurisolatie

        Zie http://www.belimat.be/pdf/BELIMAT%20...uurborstel.pdf voor meer info over een spouwmuurborstel.

        Comment


        • #5
          Re: techniek best spouwmuurisolatie

          Oorspronkelijk geplaatst door Marcle Bekijk bericht
          Zie http://www.belimat.be/pdf/BELIMAT%20...uurborstel.pdf voor meer info over een spouwmuurborstel.
          Bedankt voor de link. Maar betekent dit dan dat de spouw van een huis één ruimte kan zijn met de spouw van het huis ernaast ?.
          Ik heb in een rijhuis gewoond, maar daar was het 100% zeker niet het geval, alhoewel het tegelijkertijd met het huis van de buren werd gebouwd door dezelfde aannemer.

          Comment


          • #6
            Re: techniek best spouwmuurisolatie

            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            Bedankt voor de link. Maar betekent dit dan dat de spouw van een huis één ruimte kan zijn met de spouw van het huis ernaast ?.
            Ik heb in een rijhuis gewoond, maar daar was het 100% zeker niet het geval, alhoewel het tegelijkertijd met het huis van de buren werd gebouwd door dezelfde aannemer.
            Sommigen staken vroeger een onderbreking notex anderen niet, hangt er ook van af als die huizen in één keer worden gebouwd hé,
            Tegenwoordig is het zo (meen ik) dat bij rijbouw er steeds een doorlopende spouw wordt gemaakt, vermijd koudebruggen.
            Ik zou het eens moeten vragen aan mijn schoonzoon, maar bij zijn laatst project van vier op een rij meen ik dat de isolatie
            "moet" doorlopen over de vier gevels, dus volgens mij ook de spouw, er mogen in sommige gevallen zelfs geen afleiders meer worden ingebouwd,
            tenzij je dat heel speciaal doet.

            Comment


            • #7
              Re: techniek best spouwmuurisolatie

              Als je tegen een bestaande gevel aanbouwt met een spouw dan moet je die bestaande gevel niet voor de helft aankopen. Alleen al om discussies over de actuele waarde van de dan gezamenlijke muur te vermijden werkt men best met een spouwmuur.

              Comment


              • #8
                Re: techniek best spouwmuurisolatie

                Idd de buurman links van mij heeft ze laten steken deze borstels dus nu moest men enkel lang rechts eentje steken om te vermijden dat de bollen dus de isolatie niet naar daar kan afglijden na een tijdje er zit wel een beetje lijm op maar toch het hoort zo gedaan te worden trouwens deze borstel staat op het bestek . Maar deze firma neemt het niet nauw de werkmannen vonden het te veel werk dus mijn conclusie is het zijn gewoon een stelletje poen pakkers die nu snel wat geld willen scheppen omdat het een zeer gegeerd werkje is huizen isoleren het zijn trouwens Nederlanders die hier de firma hebben . Ma ok ik zal ze zeker niemand aanraden er zijn der veel beter werk afleveren in deze sector van huizen isoleren
                Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                Comment


                • #9
                  Re: techniek best spouwmuurisolatie

                  @Empe: of je al dan niet een spouw voorziet tegen een gemene muur blijft gelijk, als je tegen je buur bouwt moet je de gemene muur overnemen.
                  Senn

                  Comment


                  • #10
                    Re: techniek best spouwmuurisolatie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                    @Empe: of je al dan niet een spouw voorziet tegen een gemene muur blijft gelijk, als je tegen je buur bouwt moet je de gemene muur overnemen.
                    Senn
                    Nee hoor, dat is enkel als je TEGEN die gemene muur bouwt, niet als je een spouw tussenlaat en je eigen muur voldoende dik is om als buitenmuur beschouwd te kunnen worden. Wel best geen isolatie tussensteken, je eigen nieuwe muur heeft best ook een spouwmuur die je wel kan isoleren.

                    Nadeel kan zijn, als de bestaande muur te paard staat, je de grond en het verlengde van de grond waarop de helft van de muur staat kan kwijtspelen door de 30 jarige verjaring. (als die muur dus te paard gebouwd werd, wat soms een lokale verplichting kan zijn)

                    Plus uiteraard, de meerkost. Waarom niet gewoon gebruik maken van een oude bestaande muur en die voor een prikje overnemen (de prijs is nl. de waarde van die muur en grond minus de sleet (jaren) van die muur.

                    Tegen een muur aanbouwen is een recht (waar wel vergoeding tegenover staat), geen verplichting.

                    Uiteraard, is het de rechter die beslist, geval per geval.
                    Last edited by Empe; 12 juni 2015, 09:59.

                    Comment


                    • #11
                      Re: techniek best spouwmuurisolatie

                      @Empe: als een gemene muur op de scheiding gebouwd is (helft op beide eigendommen) dan MOET je als je er tegenaan bouwt voor de halve dikte overnemen, of je er een spouw tussenlaat of niet.

                      Tegen een gemene muur aanbouwen is een recht, de gemene muur overnemen is een plicht.

                      Overnemen voor een prikje, vergeet het.

                      Rechter beslist niet geval per geval, de Vrederechter moet maar tussenkomen ingeval er betwisting ontstaat, overeenkomst van overname moet geregistreerd worden.

                      Comment

                      Working...
                      X