Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

omkeerringen nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • omkeerringen nikon

    Hallo,

    Tijdens de avondles fotografie beweerde onze leerkracht dat er omkeerringen bestonden met contacten.

    Dit wil zeggen dat je diafragma en/of scherpstelling automatisch kun laten verlopen via de body

    Persoonlijk heb ik nog nooit zulke ringen gezien. Ik twijfel sterk of dit wel bestaat.

    Graag even opheldering.

    Rexy
    Gino
    Nikon D7100 + D810 / Nikon 70-200 mm f2.8 / Tamron 24-70 mm f2.8 / Tamrom 90 mm f2.8 macro/ sigma 17-35 mm 2,8 - 4,0 / Tamron 70-300 mm en nog wat primelenzen

  • #2
    Re: omkeerringen nikon

    Omkeerringen... waarmee je een andere lens achterstevoren op je lens bevestigt? Ik heb nog geen lenzen gezien met elektronische contacten aan het frontglas...
    Tussenringen hebben wel de nodige contacten om die informatie tussen body en lens uit te wisselen. Die gebruik je dus om je lens verder van je sensor te plaatsen zodat je kan scherpstellen op een onderwerp dat dichterbij staat dan de normale minimum-scherpstelafstand van je lens. Je verliest wel wat licht, net als met teleconverters, dus op een bepaald moment geeft de AF het wel op.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: omkeerringen nikon

      Ja Pieter G het gaat hem inderdaad over omkeerringen, dus ringen om je objectief omgekeerd op uw body te plaatsen.
      Ik heb dat ook nog nooit gezien met contacten. wilde gisteren niet in discussie gaan maar zal dat zeker wel eens doen.

      groeten Rexy
      Gino
      Nikon D7100 + D810 / Nikon 70-200 mm f2.8 / Tamron 24-70 mm f2.8 / Tamrom 90 mm f2.8 macro/ sigma 17-35 mm 2,8 - 4,0 / Tamron 70-300 mm en nog wat primelenzen

      Comment


      • #4
        Re: omkeerringen nikon

        Oorspronkelijk geplaatst door rexy Bekijk bericht
        Ja Pieter G het gaat hem inderdaad over omkeerringen, dus ringen om je objectief omgekeerd op uw body te plaatsen.
        Ik heb dat ook nog nooit gezien met contacten. wilde gisteren niet in discussie gaan maar zal dat zeker wel eens doen.

        groeten Rexy
        Dat lijkt toch bizar, gezien je objectief zijn contacten dan aan de andere kant zitten. Dus volgens mij bestaat het enkel zonder contacten.

        Comment


        • #5
          Re: omkeerringen nikon

          En al zouden de omkeerring contacten hebben, maar hoe zou dan het diafragma bedient worden? Ik denk dat er tussenringenringen bedoeld worden.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: omkeerringen nikon

            Een omkeerring kan van je bestaande lens een (geweldige) macro lens maken. De meeste huidige lenzen zijn echter volledig electronisch. Met als gevolg dat als je ze omkeert er alleen nog foto's op volle opening gemaakt kunnen worden. Met de electronisch

            Comment


            • #7
              Re: omkeerringen nikon

              Dat was ook het enige wat ik kon bedenken, maar had niet verwacht dat ze dat werkelijk zouden maken... Dacht dat de prijs niet verantwoordbaar ging zijn maar het valt nog mee.
              Eerste keer dat ik dat zie...
              Last edited by Stefan_C; 2 juni 2015, 14:13.

              Comment


              • #8
                Re: omkeerringen nikon

                Kijk 'ns aan
                Het impliceert wel dat je enkel een omgekeerde lens gebruikt. Dus niet een 100mm macro met een omgekeerde 50mm erop...
                Of mis ik iets?

                Edit: lijkt enkel in Canon vatting te bestaan...?
                Last edited by Pieter G.; 2 juni 2015, 14:20.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Re: omkeerringen nikon

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                  Kijk 'ns aan
                  Het impliceert wel dat je enkel een omgekeerde lens gebruikt. Dus niet een 100mm macro met een omgekeerde 50mm erop...
                  Of mis ik iets?

                  Edit: lijkt enkel in Canon vatting te bestaan...?
                  Voor Nikon zou dit alleen kunnen voor de nieuwste TS objectieven met een elctronisch diafragma en alle andere hebben een mechanische diafragmakoppeling.

                  Er zal ook best iets te verzinnen voor een mechanise diafragmakoppeling, maar of dat nog nauwkeurig werkt?
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment

                  Working...
                  X