Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring met Mazda

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaring met Mazda

    Hallo,

    Heeft er iemand hier ervaring (goede of slechte) met Mazda? Gebruik, onderhoud, voordelen/nadelen.
    Meer specifiek met een Mazda 6 van 2011, maar een algemeen beeld kan ook al helpen. (betreffende aankoop 'nieuwe' wagen)

    We hebben zelf altijd al gezworen bij Duitse automerken, maar dat zijn niet de enige spelers op de markt die kwaliteit verzekeren, vandaar deze vraag.

    Dus geef je verhalen maar

    Alvast bedankt!
    http://www.facebook.com/TichoOomsPhotography http://500px.com/TichoOoms http://vimeo.com/tichoooms

  • #2
    Re: Ervaring met Mazda

    Mijn vorige wagen was een mazda 323.
    Daar heb ik 13 jaar mee gereden. Ik heb daar nooit geen enkel technisch probleem mee gehad.
    Het officiele onderhoud is aan de dure kant.

    Het was een fijne auto, die plakte echt aan de baan.
    Groetjes,
    Dominic

    Comment


    • #3
      Re: Ervaring met Mazda

      Al wie ik ken met een Mazda is supercontent.
      Zelf onlangs eens gaan zien en allemaal deftig afgewerkt.
      Is een van de betere Japanners denk ik.
      En die nieuwe 6 ziet er prachtig uit.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Ervaring met Mazda

        Al sinds de jaren '80 Mazda rijders, samen met m'n vrouw en sinds een jaar of zes ook mijn dochter. Nog nooit heeft ons eentje in de steek gelaten, of kosten aan gehad buiten de reguliere onderhoudbeurten.
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          Re: Ervaring met Mazda

          Dat is al heel leuk om te horen! Laat maar komen
          http://www.facebook.com/TichoOomsPhotography http://500px.com/TichoOoms http://vimeo.com/tichoooms

          Comment


          • #6
            Re: Ervaring met Mazda

            Mazda gereden van 1976 tot 2011, zowel nieuw als tweedehands. Een 818, 323, 2x 626, ook 2x een 6. We hebben ook een tijd lang 2 auto's gehad. Een van die 626en had +/- 350000 km toen die op rust ging (diesel), de andere (nog een 1600 benzine) had tevoren ook ruim 280.000 km gehaald.
            Altijd zeer tevreden van geweest, nooit abnormale kosten gehad buiten normaal onderhoud en banden. Ja, 2x een koppeling en zelfs dat was normale slijtage.
            En een paar accidentjes waarbij ik een keer gedwongen was een andere te kopen
            Ik ging wel (sinds '83 of '84) naar een "gewone" Mazda garage, geen echte concessiehouder. Eenmaal moest ik per grote uitzondering wel naar een officiële dealer. Toen heb ik aan den lijve ondervonden dat die veel te duur was. Die vroeg 150 euro om een sensor te vervangen. Mijn garage deed het voor 89, werkuren en BTW in. En raad eens waar die zijn stukken haalde?
            Toen mijn garagist op pensioen is gegaan (2010) en mijn zoon buitenshuis gaan wonen (2011) waren geen 2 auto's meer nodig en heb ik mijn twee japanners (de 6 sen) vervangen door één Tsjech.

            Comment


            • #7
              Re: Ervaring met Mazda

              M'n vrouw en ik reden lang met een Mazda, m'n vrouw een 323, ik een 626 en m'n schoonouders ook een 626. Toen ervaren dat Mazda een van de meest betrouwbare wagens waren die rondreden. Nooit panne gehad! Heb nu een firmawagen en dat zijn quasi nooit Japaners wegens de lagere inruilwaarde. Het enige wat ik je zou aanraden is hem op te rijden, zo heb je er meest profijt aan.

              Groetjes,

              Riho.
              Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
              Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

              Comment


              • #8
                Re: Ervaring met Mazda

                Mazda is nu wat Toyota in de jaren '70 en '80 was voor Europa...nml. vernieuwend. Maar waar Toyota nu faalt laat Mazda met hun 'Kodo koetswerken' zien dat het ook anders kan, nml. prachtige wagens ontwerpen met betrouwbare technologie en dito motoren onboard !
                Last edited by Titus5; 2 juni 2015, 00:28.

                Comment


                • #9
                  Re: Ervaring met Mazda

                  Ik heb dertien jaar gereden met een Mazda 323F Trsi een 1800 in lijn.
                  Breuken aan de auto = 0
                  Panne met de auto = 0
                  Onderhoud aan de auto = schappelijk
                  Roest aan de auto na 13 jaar = 0,0 (was helemaal verzinkt)
                  Nu rijd ik met een Mercedes A klasse 2000CC een WD169 dus een diesel.
                  Onlangs voor meer dan 400 euro kosten aan gehad.
                  Na 5 jaar deur kant bestuurder helemaal doorgeroest geen garantie!!!!!!!!!!!!
                  Duur in wisselstukken.
                  Super duur in onderhoud.
                  Boordcomputer en die af en toe tilt slaat.

                  Kortom als ik het mocht herdoen dan kocht ik terug een Mazda maar dan de Mazda3 benzine.
                  Mijn 323F Trsi heb ik van de hand gedaan omdat ik er door mijn pijnlijke rug miserie had om er in en uit te stappen.
                  Nooit eerder zo'n trouwe auto gehad.
                  En als je de prijs vergelijkt van de nieuwe Mercedes A met de Mazda 3 dan heb je een stuk meer en voor een stuk minder geld.
                  Maar verwacht niet meer van een Japanner dat ze veel goedkoper zijn dan een Europese wagen.
                  Ze hebben zo'n hoge invoer taks op de Japanse auto's geplakt want anders hoorden we allang niet meer van een Europees merk.
                  En nog iets, voor elk onderhoud en elke mogelijke herstelling hangt er in de Mazda garage een prijslijst uit.
                  Is de herstelling korter dan voor zien betaal je minder, duurt de herstelling langer dan voorzien dan ligt dat aan de garage.

                  En groot nadeel aan mijn Mazda was het verbruik. Vergeet niet dat die auto nu twintig jaar zou zijn en toen schonk men niet veel aandacht aan het verbruik. Wel had de auto toen reeds een katalysator.
                  Elke Mazda heeft ook een zeer stijf onderstel wat resulteert in een buitengewone wegligging en een neutraal stuurgedrag.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ervaring met Mazda

                    Uiterst tevreden van de mazda CX5 sinds 2,5 jaar. Voordien 7 jaar toyota avensis. Die jappen maken best goede wagens... voordien veelal duitsers (VW golf, passat, BMW 118d). Qua onderhoud en service niets op aan te merken, zeer correct en schappelijk van prijs (dit was ook bij Toyota zo, bij de duitsers daarentegen wiel dit soms tegen). Onlangs nog twee gratis service programs doorlopen bij Mazda, maar verder nog geen panne, maar ook niet gedurende 7 jaar en 150.000km met Toyota.
                    Last edited by Razzmatazz; 2 juni 2015, 07:06.
                    Nikon D7100 / 16-80mm f2.8-4 / 35mm f1.8 / Tamron SP 70-300mm VC / Sigma 50mm 1.4 EX
                    Canon G7X Mark II

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ervaring met Mazda

                      Ik rij al enige jaren met Mazda en mijn ouders hebben er ook een paar.
                      Komende van een opel zafira moet ik zeggen dat ik met mazda een pak minder stukken heb en dat ze veel correcter zijn in hun verkoop en onderhoudspolitiek.
                      Rij momenteel met een BT50 en hoewel die in belgie niet meer ingevoerd wordt en/of verkrijgbaar is zorgt mijn garagist er toch voor dat hij de sleetonderdelen voor me op stock houdt, en dat kost me niks.
                      FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ervaring met Mazda

                        Het doet me alleen maar plezier om dit te horen. Bedankt iedereen!
                        http://www.facebook.com/TichoOomsPhotography http://500px.com/TichoOoms http://vimeo.com/tichoooms

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ervaring met Mazda

                          Ik vermoed dat alles wat Japans is goed is.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ervaring met Mazda

                            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            Ik vermoed dat alles wat Japans is goed is.
                            Ja en Neen.
                            Er worden ook Japanse auto's gebouwd in Europa.
                            Alle Mazda's op onze markt komen uit Japan.
                            Alle Subaru's komen uit Japan.
                            De Honda CR-V komt van Swindon (U.K.)
                            De Honda Civic komt uit Swindon (U.K.)
                            De Toyota Verso komt uit Adapazari (Turkije)
                            De Toyota Avensis en Auris komt uit Burnaston (U.K.)
                            De Toyota Yaris komt uit Valenciennes (Frankrijk)
                            De Nissan QashQai, Note, Juke ( en de Leaf) komt uit Sunderland (U.K.)
                            De Nissan Pulsar komt uit Barcelona (Spanje)
                            De Suzuki Swift, S-Cross en Vitara komt uit Esztergom (Hongarije)
                            Enz.
                            En die zijn doorgaans ook goed.
                            Bron : L'Automobile - Toutes les voitures du monde 2015-2016

                            Je ziet dat als iemand met een Japanner rijdt dat die al vlug de Europese economie steunt.
                            Er zijn dus binnen één merk ook kwaliteitsverschillen volgens het model. Ook bij Europese merken uiteraard.
                            En automodel is op zijn best het tweede en derde jaar van de productie. (Zeggen de statistieken)
                            Last edited by Skitch; 3 juni 2015, 23:57.
                            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                            Comment

                            Working...
                            X