Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw virus onder windows - windows 10 mistery update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw virus onder windows - windows 10 mistery update

    Het hangt zo een beetje mijn kl... uit dat Microsoft nu zelf een virus injecteert op alle windows platforms.

    Ze gebruiken slimme tehcnieken die veel weg hebben van een virus.
    Kenners weten dat je met autoruns veel kan weghalen uit opstartgedrag van windows maar dit programma heeft blijkbaar nog een achterpoortje.

    Anyway:
    Voor mensen die het ook lastig vinden hier wat info hoe je er vanaf kan geraken:

    This icon showed up in my taskbar notification area today and I cannot seem to get rid of it: Clicking on it displays the following screen: So how do I disable or remove the "Get Windows 10&...

  • #2
    Re: Nieuw virus onder windows - windows 10 mistery update

    Meestal zit iedereen te smeken om snel de laatste versie ergens vast te krijgen, maar nu het vanzelf aangeboden wordt is het blijkbaar ook niet goed.
    Welke last heb je daar nu echt van?
    Tenzij je iets anders bedoelt dan de melding om update te reserveren.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw virus onder windows - windows 10 mistery update

      Ik heb er last van dat ik daar niet om gevraagd heb.
      Het is ongehoord het zomaar sneaky via windows updates te laten binnenkomen via een mystery update en zo in een mens zijn strot te rammen.
      Dat is wat je van een virus verwacht.

      Ik sta niet te springen om testkonijn te moeten spelen voor hun nieuwste probleem dat ze de wereld insturen. Ik wacht wel een jaar of 2 tot jullie de grootste fouten voor mij hebben ontdekt
      En als ik zie hoe ver ze nu nog maar staan met hun beta oei oei oei das geen vetten zun, en dat moet dan uitgerold worden binnen paar weken? OMG!!!
      Die kan zo de geschiedenis ingaan als "biggest mistake of release management"

      Ik zie met de update de meeste mensen in de val lopen en ik verwacht alleen maar problemen. De posts op het forum gaan daar mooi bewijs van zijn. (wait and see)

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw virus onder windows - windows 10 mistery update

        Het staat u vrij te wachten tot het betalend is.
        Maar eerlijk gezegd stoort de reclame die je alle x seconden overal onder de neus geduwd krijgt veel meer dan die allereerste en eenmalige melding van Microsoft.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw virus onder windows - windows 10 mistery update

          Als je het niet wil dan registreer je toch gewoon niet voor de installatie xafke?
          Het enige dat die update doet is je de mogelijkheid geven om aan te geven dat je die nieuwe versie wil.

          Ik kan dat wel smaken want anders krijg je weer dat gezaag na een jaar: "jamaar wij wisten dat niet hoe we dat meosten doen en nu moeten we daar voor betalen" zoals met de upgrademogelijkheid van windows 7 naar 8 indertijd.

          Dan doen ze eens iets gratis en zorgen ze nog dat alles van tevoren voor je gedaan wordt, is het weer niet goed.
          FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw virus onder windows - windows 10 mistery update

            @ Xafke: Heb je je kandidatuur dan al ingestuurd naar Microsoft? Als jij beter kan inschatten dat dit een 'faal' wordt, dan zou jij aan het hoofd van hun team moeten staan, me dunkt.

            En nu weer serieus: heb je de release candidate op je PC staan? Ik wel, en ik vind het mooi om te zien hoe Microsoft duidelijk luistert naar de beta-testers en daaropvolgend wijzigingen aanbrengt. Het ziet er best al degelijk uit en werkt even stabiel als mijn Windows 8, dus in welk opzicht is het 'gene vetten'?
            www.500px.com/sennevdb________________________________________________

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw virus onder windows - windows 10 mistery update

              Windows 7 was goed (niet voor niets standaard OS op de workstations op het werk). Windows 8.1 is goed. Als Windows 10 het beste van beide verzamelt, en daar nieuwe functionaliteit in verbetering brengt aan wat al bestaat, en dat nog eens gratis wordt aangeboden, dan hoor je mij niet klagen. Zagen en klagen is makkelijk, en zijn 't vaak diegene die eigenlijk al jaren Windows gebruiken, maar toch maar niet overstappen naar een 'ander' OS op hardware met een logo in de vorm van een appel. Ik zeg al 15 jaar, mijn volgende is een appel, maar 't komt er maar niet van. Als de moment daar is, kies ik meestal terug voor pc... tenslotte, ik ben al 20 jaar Windows gebruiker (hoewel, misschien volgend jaar macOs ).
              Nikon D7100 / 16-80mm f2.8-4 / 35mm f1.8 / Tamron SP 70-300mm VC / Sigma 50mm 1.4 EX
              Canon G7X Mark II

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw virus onder windows - windows 10 mistery update

                Oorspronkelijk geplaatst door Senne-vdb Bekijk bericht
                @ Xafke: Heb je je kandidatuur dan al ingestuurd naar Microsoft? Als jij beter kan inschatten dat dit een 'faal' wordt, dan zou jij aan het hoofd van hun team moeten staan, me dunkt.

                En nu weer serieus: heb je de release candidate op je PC staan? Ik wel, en ik vind het mooi om te zien hoe Microsoft duidelijk luistert naar de beta-testers en daaropvolgend wijzigingen aanbrengt. Het ziet er best al degelijk uit en werkt even stabiel als mijn Windows 8, dus in welk opzicht is het 'gene vetten'?
                Heb hem ook en persoonlijk ging het bij mij goed bij de eerste beta, maar naarmate dat ik updates kreeg werd de boel instabieler. Als de pc al een paar uur draait en een aantal keer in slaapstand is geweest, moet ik herstarten want dat werkt de search niet meer (van waaruit ik de meeste apps start). Persoonlijk heb ik er dus ook geen goed oog in.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuw virus onder windows - windows 10 mistery update

                  WTF .. doe een uninstall van KB3035583 .. einde verhaal !!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuw virus onder windows - windows 10 mistery update

                    Oorspronkelijk geplaatst door Senne-vdb Bekijk bericht
                    En nu weer serieus: heb je de release candidate op je PC staan? Ik wel, en ik vind het mooi om te zien hoe Microsoft duidelijk luistert naar de beta-testers en daaropvolgend wijzigingen aanbrengt.
                    Heb je mijn pm ontvangen?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuw virus onder windows - windows 10 mistery update

                      Heeft iemand ondertussen al die Windows 10 geïnstalleerd?
                      Dan heb ik het niet over de bèta versie, maar wel over de versie die je downloadt via de link die nu op elke Windows 7 en 8 pc te vinden is.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuw virus onder windows - windows 10 mistery update

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Heeft iemand ondertussen al die Windows 10 geïnstalleerd?
                        Dan heb ik het niet over de bèta versie, maar wel over de versie die je downloadt via de link die nu op elke Windows 7 en 8 pc te vinden is.
                        was dat geen reservatie voor de update? Ik dacht dat het pas op het einde van de maand mogelijk was om de upgrade te doen?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuw virus onder windows - windows 10 mistery update

                          Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
                          was dat geen reservatie voor de update? Ik dacht dat het pas op het einde van de maand mogelijk was om de upgrade te doen?
                          Bij mij staat dat Windowsicoontje nog altijd onderaan rechts in de taakbalk. Wanneer ik met de muis over ga zie ik 'Windows 10 downloaden'.
                          Verder ben ik nog niet gegaan wegens noob , ik wacht nog een beetje af. Eerstdaags is er bij mijn plaatselijke PC/laptop/tablet-leverancier nog een soort open-deur-dag ivm Windows 10.
                          Waarschijnlijk/hopelijk wordt ik daar iets wijzer en hoor ik wat of hoe ivm Windows 10.
                          Mij druk in maken doe ik alvast niet, er zijn andere zaken genoeg om zich druk in te maken die wellicht meer 'het zich druk in maken' kunnen verantwoorden.
                          Zolang men zich slechts over W10 hoeft druk te maken mag men zich zééééér gelukkig prijzen.
                          Last edited by Guest17; 9 juni 2015, 17:56.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuw virus onder windows - windows 10 mistery update

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            WTF .. doe een uninstall van KB3035583 .. einde verhaal !!
                            You wish....

                            Ik lees net:
                            "Uninstalling GWX from the system (as in other answers) is certainly a cleaner approach, if you don't intend to use it.
                            However, there are many reports, that it is being constantly reinstalled on some PCs."

                            Dus de dag nadien installeert Microsoft het opnieuw en komt het icoontje terug?

                            Gelukkig heb ik hier nog een reserve-pc met linux, waar Microsoft niets op kan pushen. Never !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuw virus onder windows - windows 10 mistery update

                              Zelf nadat je je opgegeven hebt om de gratis upgrade uit te voeren eind juli blijft het icoontje staan onderaan.

                              mir
                              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                              Comment

                              Working...
                              X