Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bancontact

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bancontact

    Weet iemand hoeveel men standaard maximum kan betalen met een gewone bankkaart?
    Ik bedoel daarmee in een winkel, geen geldafhaling.
    Ja, de bank kan daarop antwoorden maar daar was ik vandaag net te laat voor.
    Op de website kan ik niet direct een passend antwoord vinden, maar ik zoek misschien verkeerd.
    Betreft ING.

    Thanks
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  • #2
    Re: Bancontact

    Bij KB staan de limieten vermeld bij de voorwaarden van je kaart.
    Dat is niet op de website als dusdanig maar bij PC-Banking, na inloggen.
    Dit is ook de plaats waar je kan aanvinken of je kaart binnen of ook buiten Europa kan gebruikt worden.
    Hopelijk helpt je dit op weg ?
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Bancontact

      U vraagt, wij draaien: https://www.ing.be/nl/retail/Pages/L...x?tabName=Tab3
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Bancontact

        Dank voor de info, op de website had ik er inderdaad over gekeken.
        Ook Skitch heeft een goede tip gegeven want daar zijn inderdaad al de limieten vermeld.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Bancontact

          Website is niet echt duidelijk. De limiet per week is 5000 euro en tijdelijk is het MAX 5000. De tekst eronder zegt dan weer dat je met 5000 kan verhogen, dus 10000. Wat is het nu?

          Comment


          • #6
            Re: Bancontact

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Website is niet echt duidelijk. De limiet per week is 5000 euro en tijdelijk is het MAX 5000. De tekst eronder zegt dan weer dat je met 5000 kan verhogen, dus 10000. Wat is het nu?
            Je kan tijdelijk max met 5000 verhogen, maar je mag ook met 2000 verhogen. Dus 10.000 is de hoogste limiet die je even kan verkrijgen.

            Best wel lastig als je een auto wil gaan kopen. Cash mag daar niet en je bankcontactlimiet reikt ook niet ver genoeg.

            Comment


            • #7
              Re: Bancontact

              Daarvoor bestaan bankcheques.

              Comment


              • #8
                Re: Bancontact

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Daarvoor bestaan bankcheques.
                true, maar het blijft dom dat je het niet kan pinnen.

                Comment


                • #9
                  Re: Bancontact

                  Maar dat is om misbruiken te voorkomen.
                  Daarnaast zijn cash betalingen van meer dan 3.000 (?) euro ook verboden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bancontact

                    Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                    Maar dat is om misbruiken te voorkomen.
                    Daarnaast zijn cash betalingen van meer dan 3.000 (?) euro ook verboden.
                    hoe zou je het meer kunnen misbruiken dan een bankcheque als je ook je bank moet contacteren voor een tijdelijke verhoging van de limiet?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bancontact

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                      Daarvoor bestaan bankcheques.
                      Klopt, minstens 3 werkdagen vooraf aan te vragen plus dat het geld dan al van de rekening is voor je het uitgeeft.
                      Maar dat is allemaal niets, hier is gewoon geen enkele bank meer open waar ik terecht kan zonder verlof te nemen.

                      Meer dan 650 krijg je niet aan de toestellen, aan loket geen geld meer, kaart is gelimiteerd om te betalen en voor een aanpassing moet je ter plaatse ... misschien veiliger want ge kunt gewoon geen geld meer uitgeven.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bancontact

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Klopt, minstens 3 werkdagen vooraf aan te vragen plus dat het geld dan al van de rekening is voor je het uitgeeft.
                        Maar dat is allemaal niets, hier is gewoon geen enkele bank meer open waar ik terecht kan zonder verlof te nemen.

                        Meer dan 650 krijg je niet aan de toestellen, aan loket geen geld meer, kaart is gelimiteerd om te betalen en voor een aanpassing moet je ter plaatse ... misschien veiliger want ge kunt gewoon geen geld meer uitgeven.
                        Ik weet niet hoe het bij andere banken zit, maar bij Belfius kan je je limiet tijdelijk zelf verhogen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bancontact

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Ik weet niet hoe het bij andere banken zit, maar bij Belfius kan je je limiet tijdelijk zelf verhogen.
                          Zoals ik aanhaalde moet ik dan verlof nemen want dat kan hier enkel als je ter plaatse gaat tekenen.
                          Je moet alles via internetbankieren doen, maar voor zoiets dom moet je naar de bank.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bancontact

                            Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
                            Best wel lastig als je een auto wil gaan kopen. Cash mag daar niet en je bankcontactlimiet reikt ook niet ver genoeg.
                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                            Daarvoor bestaan bankcheques.
                            Daarvoor bestaan al jaar en dag kaarten en kaartlezers. Elke garage heeft toch wel een PC of laptop met internetaansluiting. Ik neem mijn kaart en kaartlezer gewoon mee naar de garage en doe de betaling via hun pc. Dan kunnen ze ook ineens mijn betalingsbewijs voor me afprinten.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bancontact

                              en nooit van een overschrijving gehoord?
                              Albums
                              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                              Comment

                              Working...
                              X