Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Thema voor de maanden juni+juli 2015

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Thema voor de maanden juni+juli 2015

    Mensen die de Challenge al langer volgen, weten dat zij gewoonlijk vanaf de 24-25ste van de maand drie nieuwe thema's voorgelegd krijgen, van waaruit zij er eentje mogen kiezen. Het thema dat de meeste stemmen behaalt, wordt de nieuwe maandopdracht.
    We maken altijd een uitzondering voor onze 'zomer'-challenge. Dan kies ik zelf het thema. Ook wat inzenden (of opladen) betreft is er een verschil: foto's MOGEN gemaakt worden vanaf vandaag, 1 juni 2015, maar opladen kan pas vanaf 1 juli. Dat vermijdt een mogelijke wachtrij die zou ontstaan bij mijn afwezigheid, omdat wij doorgaans in de maand juni er enkele weekjes tussenuit gaan.

    Het zomerthema houd ik ook graag open (multi-interpreteerbaar) en nu is het niet anders:
    Te land, ter zee of in de lucht. De ouderen onder ons, die destijds vóór de komst van de commerciële televisie in Vlaanderen vaker dan vandaag op Nederland afstemden, kennen zeker dit TROS-programma van begin de jaren 70. Wel... ik werp een knipoogje naar dat programma, maar dat betekent niet dat ik alleen foto's wil zien van gekke, zelfgebouwde voertuigjes die spectaculair tenonder gaan. Helemaal niet! Denk maar eens na wat je niet zou kunnen doen met die keuzemogelijkheid (land, water of lucht). Een bloem of een mier kan (land) evenals een bootje of een kikker (ja, ik weet wel dat een kikker een zoetwaterdier is, maar je hoeft zee niet letterlijk te interpreteren); en tenslotte kan in de lucht ook quasi alles: een vogel, een vliegtuig, MegaMindy, of gewoon een mooie wolkenpartij.

    Ik hoop dat -in tegenstelling tot vorig jaar- de inspiratie ditmaal groter is, en dat ik vanaf 1 juli vele foto's mag valideren.
    Moge de beste winnen!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Thema voor de maanden juni+juli 2015

    wow, dit is wel een heel breed thema. Eigenlijk kan je eenders wat posten, niet?
    Anyway, veel fotografeerplezier aan de deelnemers.
    En een goed verlof voor LesC

    Comment


    • #3
      Re: Thema voor de maanden juni+juli 2015

      LesC geniet van uw verlof en laad de batterijtjes maar eens goed op. Soms kan je dat hier goed gebruiken

      Comment


      • #4
        Re: Thema voor de maanden juni+juli 2015

        Dankjewel, mannen! Zij maar zeker!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Thema voor de maanden juni+juli 2015

          goeie vakantie en vergeet je kodak niet
          verlang niet tot morgen, geniet van vandaag...

          Comment


          • #6
            Re: Thema voor de maanden juni+juli 2015

            Deze zal waarschijnlijk niet goed aankomen, maar voor mijn part zal het thema zijn " den boom in ". Zolang er " spelbedervers " of " spelvervalsers ", of hoe moet ik ze noemen, zijn die op goede tot zeer goede foto's, zoals Les reeds aanhaalde, eentjes & tweetjes, om welke reden ook, blijven geven, hoeft het voor mij echt niet meer. Heb er een tijdje over gedaan om dit te publiceren, maar het moest toch even van mijn .............. . Goodbye challenge.
            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

            Comment


            • #7
              Re: Thema voor de maanden juni+juli 2015

              Ik zou het bijzonder jammer vinden als je zou wegblijven, en dus toegeven aan die Challenge-verzuurders.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Thema voor de maanden juni+juli 2015

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Ik zou het bijzonder jammer vinden als je zou wegblijven, en dus toegeven aan die Challenge-verzuurders.
                en mee eens.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Thema voor de maanden juni+juli 2015

                  Ik doe slechts sporadisch eens mee aan de challenge maar geef zelf zelden of nooit punten, zelfs niet wanneer ik zelf deelneem.
                  Maar zolang het mogelijk is om ééntjes, tweetjes ... enz te geven zullen ze gebruikt worden vrees ik.
                  Door dit puntengeefsysteem (als dit woord al bestaat) werkt men het zelf in de hand.
                  Er zijn hier (niet door mij) reeds meerdere andere puntensystemen naar voor gebracht, maar ja, die kaars, die bril .... enz.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Thema voor de maanden juni+juli 2015

                    Misschien is het wel een idee, om iemand die punten geeft, te verplichten om een kleine motivatie erbij te schrijven over het waarom van zijn puntenverdeling.

                    Of bijvoorbeeld het puntensysteem wat aanpassen en bij elke foto een onderverdeling te maken.
                    bvb 1 tot 3 punten voor originaliteit, 1 tot 3 punten voor uitvoering, 1 tot 3 punten voor thema, enz... En dat die punten dan automatisch samengeteld worden tot 1 score.

                    Ik denk maar hardop na.
                    Groetjes,
                    Dominic

                    Comment


                    • #11
                      Re: Thema voor de maanden juni+juli 2015

                      Om het stemgedrag te normaliseren: top 10 (= 10, 9, ..., 2, 1 punt(en)).
                      Of zoals bij de verkiezingen: 1 stem.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Thema voor de maanden juni+juli 2015

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Ik doe slechts sporadisch eens mee aan de challenge maar geef zelf zelden of nooit punten, zelfs niet wanneer ik zelf deelneem.
                        Maar zolang het mogelijk is om ééntjes, tweetjes ... enz te geven zullen ze gebruikt worden vrees ik.
                        Door dit puntengeefsysteem (als dit woord al bestaat) werkt men het zelf in de hand.
                        Er zijn hier (niet door mij) reeds meerdere andere puntensystemen naar voor gebracht, maar ja, die kaars, die bril .... enz.
                        In principe is het perfect legitiem om een 1 te geven (je kunt nl. scoren van 1 tot 10). Maar iemand die stelselmatig, over de hele lijn (of typisch net bij de beste foto's) een 1 geeft, is voor mijn part fout bezig (de boel aan het verzuren). Ik zie alle namen van scoorders, en ga dan wel eens zien hoe hun foto's er op BD, of op hun website uit zien. Echt geen topfotografen hoor.

                        Wat kaars en bril betreft... je mag blijven hameren op die nagel, maar mij is verzekerd dat de huidige software niet meer of niet minder toelaat (geldt ook als antwoord op Stefan_C). Ik heb een paar andere problemen met diezelfde software, maar daar moet ik dan ook mee leven.

                        Ik kan enkel maar vragen om fair play. En vragen: mensen, alsjeblieft. Er is heus geen Ferrari te winnen. Maar je hebt de kans om je foto anoniem te laten beoordelen. Op het forum zelf zou men kunnen zeggen: aha, een foto van ZusenZo, da's weer een toppie (of omgekeerd).
                        Ik heb enkele maanden geleden iemand gecontacteerd die als hoogste score een 3 gaf, maar al de rest waren 1 of 2. Het antwoord: "ik mag toch mijn gedacht geven?" Mooi vind ik dat. Zijn gedacht! Scoorders blijven anoniem voor de gewone gebruiker, zelfs nadat de Challenge ontsloten is.


                        Maar dit is allemaal al gezegd en ga ik dus verder niet meer aan de discussie meedoen. Alleen, tegenover HEYLO: nogmaals herhalen wat ik in post #7 gezegd heb.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Thema voor de maanden juni+juli 2015

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          In principe is het perfect legitiem om een 1 te geven (je kunt nl. scoren van 1 tot 10). Maar iemand die stelselmatig, over de hele lijn (of typisch net bij de beste foto's) een 1 geeft, is voor mijn part fout bezig (de boel aan het verzuren). Ik zie alle namen van scoorders, en ga dan wel eens zien hoe hun foto's er op BD, of op hun website uit zien. Echt geen topfotografen hoor.

                          Wat kaars en bril betreft... je mag blijven hameren op die nagel, maar mij is verzekerd dat de huidige software niet meer of niet minder toelaat (geldt ook als antwoord op Stefan_C). Ik heb een paar andere problemen met diezelfde software, maar daar moet ik dan ook mee leven.

                          Ik kan enkel maar vragen om fair play. En vragen: mensen, alsjeblieft. Er is heus geen Ferrari te winnen. Maar je hebt de kans om je foto anoniem te laten beoordelen. Op het forum zelf zou men kunnen zeggen: aha, een foto van ZusenZo, da's weer een toppie (of omgekeerd).
                          Ik heb enkele maanden geleden iemand gecontacteerd die als hoogste score een 3 gaf, maar al de rest waren 1 of 2. Het antwoord: "ik mag toch mijn gedacht geven?" Mooi vind ik dat. Zijn gedacht! Scoorders blijven anoniem voor de gewone gebruiker, zelfs nadat de Challenge ontsloten is.


                          Maar dit is allemaal al gezegd en ga ik dus verder niet meer aan de discussie meedoen. Alleen, tegenover HEYLO: nogmaals herhalen wat ik in post #7 gezegd heb.
                          Het is de eerste keer dat ik hier lees "dat de huidige software niet meer of niet minder toelaat".
                          Zeg dat dan misschien eerder, zodat er hier niet zovelen een ander puntengeefsysteem naar voor brengen.
                          Nu weten we/ze het, het kan niet anders, punt.
                          Dat is tenminste duidelijk en nu hoeft er helemaal niet meer over gediscussieerd te worden.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Thema voor de maanden juni+juli 2015

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Het is de eerste keer dat ik hier lees "dat de huidige software niet meer of niet minder toelaat".
                            Zeg dat dan misschien eerder, zodat er hier niet zovelen een ander puntengeefsysteem naar voor brengen.
                            Nu weten we/ze het, het kan niet anders, punt.
                            Dat is tenminste duidelijk en nu hoeft er helemaal niet meer over gediscussieerd te worden.
                            Er loopt een discussie in de 'VIP' sectie van de site waar verbeteringsvoorstellen kunnen gedaan worden, waar dit aan bod kwam.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Thema voor de maanden juni+juli 2015

                              Het is inderdaad zoals Stefan zegt, alleen zou ik zeggen: VZW ipv VIP.
                              Ik heb die voorstellen (evengoed uit de discussie buiten de VZW) voorgelegd, maar de admins zijn duidelijk. De gebruikte software (off-the-shelf) laat echt niet meer toe. Jammer maar helaas.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X