Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BD Challenge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • BD Challenge

    Dag,

    Met waar genoegen volg ik deze site.
    Heel graag zou ik intenser met fotografie bezig zijn. Maar door huidige werkdruk vind ik voorlopig onvoldoende rust om mij te focussen.
    BD Challenge biedt mij iedere maand opnieuw die kapstok / uitdaging aan om iets uit te proberen.
    De opdrachten zijn zeer divers. Armoede was duidelijk een gevoelige en moeilijke opdracht.
    Panning was dan weer een opdracht die een zeer brede invalshoek had.
    Het is telkens weer fijn om te zien hoe divers de inzendingen zijn.

    Maar dit moet even van mijn hart.
    Hart boven hard moet de boventoon blijven!
    Ik was echt wel gepikeerd om plotseling bij vele inzendingen strenge en kortaf commentaar te lezen.
    Bij mij de raad om eens te googelen wat dat panning is.
    Als dit de toon wordt op dit platform dan houdt het op bij mij.
    Maar mag ik hopen dat dit niet het geval is.

    Fijne groeten,

    Philippe

  • #2
    Re: BD Challenge

    ach, het blijft het internet: achter het toetsenbord is iedereen stoer. En sommige mensen hebben zelf in real life een stoornis in hun communicatieve vaardigheden.

    Maar het neemt niet weg dat er soms waarheid in zit (heb ook zo'n commentaar gekregen en terecht.) en je er dus zelfs, ondanks de gebrekkige woordenschat, iets van kan leren.
    Last edited by Guest5; 1 juni 2015, 09:14.

    Comment


    • #3
      Re: BD Challenge

      Moderator Note: Verplaatst van Reacties op website en forum naar Challenge-of-the-month, waar specifiek over de Challenge kan/mag gediscussieerd worden


      Tja... Philippe, ik ben het met respondent hierboven eens. Het is veel makkelijker om achter een nickname (en tijdens de Challenge zelf volledig anoniem) commentaar te leveren dan onder zijn eigen naam, of moeilijker nog: IRL (als je elkaar in de ogen kunt kijken).
      Over het geven van commentaar zijn de meningen ook verdeeld. Er zijn voorstanders (waartoe ik behoor), maar ook tegenstanders (een bepaald tegenargument is dat je met commentaar de uitslag kunt beïnvloeden). De reden waarom ik voorstander ben, is dat de inzender van de foto tenminste ziet dat er aandacht voor zijn/haar inzending is. Een andere reden is dat ik graag heb dat de Challenge 'leeft' en geen dooie boel is.
      Wat echter niet kan is inderdaad platweg afbreken van een bepaalde plaat, en wat voor mij evenmin kan is tegen elkaar beginnen te discussiëren.
      Wat ik ook niet graag heb, is dat men gaat twijfelen of een bepaalde foto wel beantwoordt aan het thema of niet. Ik ben wat dat betreft wellicht milder dan bepaalde commentators, maar twijfelen aan het thematisch in orde zijn, is eigenlijk twijfelen aan het oordeel van de Challenge Mod. Vandaar...
      Weet dat elke inzender het recht heeft om bepaalde (of alle) commentaar onder zijn/haar foto te laten weghalen. Omdat alleen ik dat kan, volstaat een PB aan mij, of een email naar: moderator.challenge@belgiumdigital.com

      Laat je echter nooit afschrikken door bepaalde negatieve commentaren. Ivm panning gingen de meeste 'negatieve' commentaren over het gebrek aan scherpte. Wel, daar wrong bij deze opdracht het schoentje: probeer maar eens een deftige panning te doen, en toch een vlijmscherp beeld (enfin, het onderwerp van de foto, niet de achtergrond) af te leveren.
      Probeer eventueel te leren uit bepaalde commentaren, maar probeer evengoed je eigen zin te blijven doen!
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: BD Challenge

        voor de TS :
        weet dat de grootste onbeschofterikken ende bullebakken degenen zijn met het kleinste p..tje.

        vult zelf maar in wat dat .. betekent, maar gouden tip : er zit een e en een i bij de ontbrekende letters.
        nah.
        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

        Comment


        • #5
          Re: BD Challenge

          Oorspronkelijk geplaatst door DPh Bekijk bericht
          Ik was echt wel gepikeerd om plotseling bij vele inzendingen strenge en kortaf commentaar te lezen.
          Bij mij de raad om eens te googelen wat dat panning is.
          Als dit de toon wordt op dit platform dan houdt het op bij mij.
          Maar mag ik hopen dat dit niet het geval is.
          Mag ik mee hopen dat dit je niet afschrikt om nog aan het forum deel te nemen, laat die enkelingen zichzelf verder verzuren, ze zijn daar heel goed in.
          Deze keer heb ik (weer) niet meegedaan omdat het onderwerp me niet lag, maar volgende keer...en dan hoop ik jouw inzending ook te zien, met of zonder commentaar.
          ...leeg...

          Comment

          Working...
          X