Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Texel @ Night

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Texel @ Night





    Update


    Last edited by PictureMe; 2 juni 2015, 19:13.

  • #2
    Re: Texel @ Night

    Sorry, teveel bewerkt en vooral die paal op de voorgrond is de dooddoener.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Texel @ Night

      Bedankt voor info...zie het nu ook....maar oefening baart kunst zeker....

      Comment


      • #4
        Re: Texel @ Night

        Dit positieve ingesteldheid van uwentwege, das tof.
        Eens je de kans hebt ginder te geraken, zeker voorbij die paal gaan staan, minder land en meer zee in uw compositie steken en post die hier maar terug.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Texel @ Night

          ook vooral op de kleuren letten ,eens in je raw file de witbalans bekijken ,blauwe stranden bestaan niet

          Comment


          • #6
            Re: Texel @ Night

            Nou, vind het zo gek nog niet hoor... Het blauwe mag iets minder verzadigd, maar verder past het goed bij het gevoel van nacht. Tegenwoordig zijn veel nachtelijke scènes in films ook blauwig, zodat ze wat helderder kunnen worden weergegeven (en het beeld dus beter zichtbaar wordt) maar toch een nachtelijk gevoel overbrengen bij de kijker.

            Qua compositie had ik wellicht een klein stapje naar achteren gedaan om zo de paal iets minder prominent in beeld te krijgen. Als je toch bezig bent met verplaatsen zou je wellicht ook een stapje naar links kunnen doen en de camera iets naar rechts draaien, zodat de paal ongeveer op dezelfde plek in de foto komt te staan, maar de vuurtoren eerder grofweg op 1/3e van links. De paal en vuurtoren geven een leuke herhaling van voorgrond in de achtergrond. Vind ook de rode details in de foto heel goed contrasteert heel goed in de verder blauwige omgeving.

            Samengevat: een paar dingen zijn voor verbetering vatbaar denk ik, maar overall vind ik de basis echt wel prima!
            WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

            Comment


            • #7
              Re: Texel @ Night

              Doe ik zeker...zou zo teruggaan maar nt bij de deur......

              Comment


              • #8
                Re: Texel @ Night

                Witbalans staat op 5000 in LR....maar wat is betekenis hiervan.........

                Comment


                • #9
                  Re: Texel @ Night

                  @ Rapid.....Heb blauwe wat weggekregen....maar denk dat ik voor de rest echt nog eens terug moet ......toch bedankt voor info over compositie...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Texel @ Night

                    Hoe lager witbalans...hoel koeler als ik het goed begrijp paste hem aan in Lr en kreeg 'normaal' strand

                    Comment


                    • #11
                      Re: Texel @ Night

                      en dit is voor mij heel wat beter ,zo zie je het in het echt
                      maar ik zou hem onder je andere foto plaatsen als update

                      Comment


                      • #12
                        Re: Texel @ Night

                        ...en nogmaals ..thanks

                        Comment


                        • #13
                          Re: Texel @ Night

                          ik bedoel de foto bovenaan onder je eerste foto

                          Comment


                          • #14
                            Re: Texel @ Night

                            Moderator Note: @ TS, gelieve rekening te houden dat er in SC maar één update mag komen. De twee andere heb ik dus moeten verwijderen. Dank voor uw begrip.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Texel @ Night

                              Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                              ook vooral op de kleuren letten ,eens in je raw file de witbalans bekijken ,blauwe stranden bestaan niet

                              Als de fotograaf hiermee een sfeer wil overbrengen, waarom niet? Het moet toch geen steriele registratie worden. Tenzij je voor het foldertje van de Colruyt moet fotograferen.
                              Bij die paal heb ik echter wel grote twijfels, ik heb het gevoel er met mijn kop te gaan tegen lopen.
                              Groeten.
                              Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X