Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geluid sluiter Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geluid sluiter Nikon

    Tegenwoordig fotografeer ik geregeld een balletvoorstelling.

    Na het uitproberen van mijn Nikon-leger D2x, D700 en D300s merk ik een enorm verschil in hoe hard de sluiter toeklapt. Daarover heb ik ook al opmerkingen gekregen dat het eigenlijk te luid is.

    D300s werkt te traag maar maakt niet veel lawaai, de D700 doet het redelijk goed maar hoor je meer, de D2x werkt prachtig maar maakt enorm veel lawaai.

    Mijn vraag, ik zoek een nieuwe 2de camera om naast men D700 te fotograferen. Daarbij dacht ik aan een extra D700, een D800 of een D3(x). Heeft iemand een idee of een D3(x) ook zoveel lawaai maakt als de D2x, en hoe is hij te vergelijken met de D700. Gezien het snel fotograferen is kan ik met de Quiet functie niet veel doen.

    Eigenlijk zoek ik een stille snelle camera, 2de hands, en met weinig clicks

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Geluid sluiter Nikon

    d800 valt al af dan, LUID!!
    een echt nadeel aan deze camera
    en quiet functie heeft zelfs geen verschil
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Geluid sluiter Nikon

      Is mij ook al opgevallen dat de D800 'luid' is... dus ik volg mijn voorganger...

      Succes verder!

      Comment


      • #4
        Re: Geluid sluiter Nikon

        De enige camera die ik tot nu toe gebruikt heb waarbij de "stille sluiter functie" heel goed werkt is de 5D MKIII.
        Bij die camera merk je heel weinig vertraging als die functie ingeschakeld is, en de sluiter is dan ook heel stil.
        Het is wel de spiegel die het meeste lawaai maakt in een DSLR, als je de live-view gebruikt, dan hoor je alleen de sluiter.

        Of er Nikon camera's zijn waarbij die stille sluiter functie ook een groot verschil maakt, dat weet ik niet.
        Bij Canon is het in ieder geval alleen de 5D MKIII, want bij de 1DX wordt die niet veel stiller, en bovendien geeft die ook veel meer vertraging (shutter-lag).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Geluid sluiter Nikon

          Het geluid van de D750 is wat minder opvallend.
          "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

          Comment


          • #6
            Re: Geluid sluiter Nikon

            Ik heb nog nooit mijn sluiter gehoord, maar wel de enorme klap van de spiegel. Wil je de sluiter echt horen: de camera op spiegelopklappen zetten, lange sluitertijd kiezen, ontspannen, dan hoor je spiegelklap op, sluiter openen, spiegelklap neer en sluiterdicht(maar dit laatste hoor je echt niet door de klap.

            Is de oplossing niet die doosjes die ze in Hollywood gebruiken, waar de camera geluidsdicht zijn opgesloten, ze heten geloof ik BLIMP.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Geluid sluiter Nikon

              Bedankt voor de reacties, het is idd de spiegel natuurlijk. De live view functie heb ik op de D300 maar niet op de D700 maar dat zou ik toch niet handig vinden. Nu weet ik in elk geval dat ik al bij de D800 moet wegblijven. Ik vermoed dat ook de D3 wel veel geluid zal maken.

              Ik kan de spiegel wel opklappen maar dan is men zoeker zwart, vroeger gebruikte ik dat wel voor landschappen.

              Misschien kijk ik dan best eens voor een D750 of 2de D700, overstappen naar Canon zou een te grote uitgave zijn vrees ik
              En ik ga die BLIMP eens opzoeken,

              thx

              Comment


              • #8
                Re: Geluid sluiter Nikon

                Ik vrees een beetje dat dat een inherente eigenschap is aan spiegelreflexen.
                Een manier waarop je dat zou kunnen oplossen is overgaan naar een systeemcamera, maar dan haal je je weer andere nadelen op de nek. Kostprijs is daar al niet de minste van.

                Ik fotografeer ook al eens in theatherzalen en ik moet zeggen, ik heb er nog geen last van gehad dat mensen kwamen klagen dat mijn camera teveel lawaai maakt en ik werk toch met d800'en. Wat ik wel doe is een beetje opletten waar ik ga staan. Ik zal nooit in het publiek gaan zitten want dan stoor je de mensen vlak naast je maar zal altijd in een gangpad staan of aan de zijkant van de zaal. Zo hebben de kijkers weinig tot geen last van je. De mensen op het podium reclameren al helemaal niet gezien je daar bent voor hun foto's he :-)

                Mijn raad in jouw geval zou zijn: hou het bij je materiaal dat je nu hebt en kijk eens of je aan je werkwijze niets moet veranderen.
                FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                Comment


                • #9
                  Re: Geluid sluiter Nikon

                  Bij mijn D7100 zet ik de keuze ontspanknop op Q en je hoort nog amper geluid.
                  Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geluid sluiter Nikon

                    Een van de features van de D810 is de sterk gereduceerde "mirror slap".
                    Expert reviews of all the latest cameras, lenses, smartphones and accessories, since 2003.


                    Dpaul
                    DPaul - A.FIAP
                    D810, nikkors and other stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geluid sluiter Nikon

                      Oorspronkelijk geplaatst door D2x Bekijk bericht
                      De live view functie heb ik op de D300 maar niet op de D700
                      Ik vraag me af waar je die D700 gekocht hebt, want alle andere D700 hebben wel LV.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Geluid sluiter Nikon

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Ik vraag me af waar je die D700 gekocht hebt, want alle andere D700 hebben wel LV.
                        Dat is nu het voordeel van meetzoeker camera's oa Leicas. die hoor je echt niet.
                        YMMV
                        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Geluid sluiter Nikon

                          Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                          Dat is nu het voordeel van meetzoeker camera's oa Leicas. die hoor je echt niet.
                          YMMV
                          Idem Fuji X-T1 en zeker met de laatste firmware en sluiter in ES mode,
                          haalt daarenboven sluitersnelheden tot 1/32.000 sec. ideaal dus in helder licht met een groot diafragma.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Geluid sluiter Nikon

                            Niet dat ik twijfel aan Fuji, ik meen mijn vraag Zou het lukken om met die X-T1 een dansvoorstelling te fotograferen? dwz, hoge iso, donkere ruimte, snelle beweging, snelle autofocus, snel ontspannen, .. ?

                            Men X100 kan dat niet, mss de X-T1 wel? Hebben zij een 200mm objectief?

                            Helaas zou ik dan ook wel al men lenzen moeten vervangen. Want ik ben wel een Fuji fan ook, ik gebruik nog steeds hun film.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Geluid sluiter Nikon

                              Heb je al eens gedacht aan de speigelreflexen van Fuji, die hebben toch dezelfde lensaansluiting als Nikon. Weet even niet hoeveel geluid dat die maken. Het is maar een idee.
                              Gr. Joop
                              Als je een typevout vindt, mag je hem hebben.

                              Comment

                              Working...
                              X