Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grootste 2.5" laptop HD 1.5TB ? Opslag RAW fotos / HD Movies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grootste 2.5" laptop HD 1.5TB ? Opslag RAW fotos / HD Movies

    Binnenkort koop ik een extra harde schijf bij, ik las net het artikel hieronder, maar ze geraken er precies niet uit.

    Is de grootste 2.5"HD (passend in een laptop) nu 1 Terrabyte of 1.5 Terrabyte ? Die 2 TB klopt dus niet of is te groot en past niet in laptop?

    Ik heb nu ééntje van 500GB en ééntje van 1TB.
    Maar HD Movies & RAW bestanden nemen veel plaats in.

    Ik heb ook nog enkele harde schijven in m'n vaste PC maar gebruik ik enkel als backup.
    Of kopen velen geen HD's meer en huren jullie online opslag?
    Last edited by CanonYouCan; 30 mei 2015, 10:41.

  • #2
    Re: Grootste 2.5" laptop HD 1.5TB ? Opslag RAW fotos / HD Movies

    Comment


    • #3
      Re: Grootste 2.5" laptop HD 1.5TB ? Opslag RAW fotos / HD Movies

      Ik heb hier toch een compacte externe HD (2,5") met een capaciteit van 2TB, die zou toch ook gewoon in een laptop moeten passen?

      Pas als je alle bestanden op minstens 2 aparte opslagmedia hebt staan (2 aparte schijven, geen verschillende partities op dezelfde schijf) kan je spreken van back up.
      Als je 2 externe schijven van 2TB gebruikt (als je daarmee toe komt), en je hebt op beide schijven alle bestanden staan, dan heb je een back up.
      Maar je kan ook een schijf in een computer of laptop combineren met een externe harde schijf, je moet alleen niet vergeten om tijdig de bestandsmappen te synchroniseren.
      Als je het helemaal goed wil doen, dan bewaar je nog een schijf op een andere locatie, zodat die niet mee weg is bij brand of diefstal.

      Online backup alleen is ook niet te vertrouwen, als die firma beslist om er om een of andere reden mee te stoppen, dan ben je ook alles kwijt.
      Maar ook daar kan er iets mis lopen waardoor je alle bestanden kwijt bent.
      Hoe meer verschillende back-ups je hebt, hoe minder kans er is dat je alles kwijt bent als er ergens iets mis loopt.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Grootste 2.5" laptop HD 1.5TB ? Opslag RAW fotos / HD Movies

        Voor deze staat 9,5mm bouwhoogte, is dat dan standaard passend in een laptop, of groter?

        Comment


        • #5
          Re: Grootste 2.5" laptop HD 1.5TB ? Opslag RAW fotos / HD Movies

          9,5 is de standaard hoogte in een laptop van pakweg 5 jaar geleden. Tegenwoordig bestaat daar ook een slim variant van die nog dunner is.

          Meten en opzoeken is dus wat je moet doen.

          Maar los van dat wou ik toch even meegeven dat de betrouwbaarheid op 2,5 schijven een serieus stuk minder is boven pakweg 1,5 terra.


          aanvulling:
          even opgezocht voor je (dank u) dit zijn de gangbare diktes: 19 mm, 17 mm, 12,5 mm, 7 mm en 5 mm
          Last edited by xafke; 30 mei 2015, 22:58.

          Comment

          Working...
          X