Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mini compressor dc 12v 160w led om autobanden op te blazen / ventielstukjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mini compressor dc 12v 160w led om autobanden op te blazen / ventielstukjes

    In Auto 5 hebben ze een "Mini compressor dc 12v 160w led" promo, dus voor in je sigarettenaansteker, met 3 extra stukjes erbij voor op ventielen.


    Ik vroeg hen als je hiermee autobanden kan opblazen, dit lukt zeker zei zowel de beheerder als de garagist, duurt enkel iets langer.
    De garagist zei dat hij zelf één had. In het boekje stond echter dat deze niet geschikt is voor autobanden wegens niet gehomologeerd.

    Gebruiken nog mensen zoiets en lukt dit goed ?
    Kun je ergens online de specifieke stukjes voor op Hollandse fietsventielen kopen (vb Batavus)? (Hallfords is weg bij ons).

    Last edited by CanonYouCan; 28 mei 2015, 18:50.

  • #2
    Re: Mini compressor dc 12v 160w led om autobanden op te blazen / ventielstukjes

    Zoiets zit tegenwoordig in veel auto,s samen met een product om kleine gaatjes de dichten. Ipv. een reservewiel.

    Comment


    • #3
      Re: Mini compressor dc 12v 160w led om autobanden op te blazen / ventielstukjes



      Dit is ongeveer dezelfde compressor. Er staat in de beschrijving "geschikt voor grote banden". Spijtig genoeg staat er niet bij of ze zwembanden of autobanden bedoelen.

      Comment


      • #4
        Re: Mini compressor dc 12v 160w led om autobanden op te blazen / ventielstukjes

        tzal waarschijnlijk wel serieus warm lopen en je gaat geduld moeten hebben.

        Comment


        • #5
          Re: Mini compressor dc 12v 160w led om autobanden op te blazen / ventielstukjes

          Hoe groter het volume van de band, hoe langer het duurt om die op de juiste druk te krijgen, en voor een hogere druk moet een compressor ook langer draaien (de opgenomen stroomsterkte zal dan ook stijgen).
          Als er in het boekje staat dat die "niet gehomologeerd is voor autobanden", dan gaat het waarschijnlijk over de manometer.
          Zo dekken ze zichzelf in als je door een te sterk afwijkende manometer met een veel te lage of te hoge bandendruk rondrijdt, als je daardoor een ongeval krijgt, dan is het moeilijk om de fabrikant van dat pompje aansprakelijk te stellen, want die heeft duidelijk vermeld in de gebruiksaanwijzing dat het pompje niet geschikt is om er autobanden mee op te pompen.
          Je kan altijd nog een betere manometer gebruiken om de bandenspanning te controleren nadat je de banden hebt opgepompt met dat kleine compressortje.

          Die kleine compressor zal zo'n 13A trekken uit het 12V stopcontact, niet bij elke wagen is het standaard stopcontact daarop voorzien.
          Als de zekering doorbrandt, dan mag je die nooit vervangen door een zwaardere, want de bedrading van een auto wordt tegenwoordig zo berekend dat elk draadje maar net dik genoeg is.
          Het is dus mogelijk dat je die compressor niet in elke wagen kan gebruiken omdat de zekering dan doorbrandt.
          Ik ken iemand die de halve bedrading van het dashboard heeft laten verbranden door een 12V stofzuigertje te gebruiken...
          Daarom ben ik erg voorzichtig geworden met zo'n 12V stopcontact.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Mini compressor dc 12v 160w led om autobanden op te blazen / ventielstukjes

            Ik heb een gelijkaardig compressortje liggen in de wagen dat ik es kado gekregen heb (de compressor was cado ;-) ).

            Dat werkt goed maar echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel traag.

            Buurman wou em es lenen om een camionband bij te blazen en dat heeft echt lang geduurd. Spel kookte LOL.

            In nood is het beter dan niets. Maar voor de rest is het ook niets waard. Je bent nog beter af met een voetpomp (en is goed voor de fysiek).

            De tussenstukjes voor ventilen kan je vinden in de betere winkel of gewoon op ebay voor een prikje.

            Comment


            • #7
              Re: Mini compressor dc 12v 160w led om autobanden op te blazen / ventielstukjes

              Dit soort spullen is alleen goed in geval van nood, en inderdaad traag.

              Een vrachtwagenband zou ik daarmee nooit oppompen, die is 10 keer groter, en de druk is 8 Bar ipv 2-3 Bar...

              Comment

              Working...
              X