Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlekjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vlekjes

    Vorige was ik bij Konijnenberg en was van plan een Nikon D7200 aan te kopen
    na wat gepraat met de verkoper zei hij tegen mij dat een Nikon D300 een goed toestel was voor wat ik nodig had
    Thuis een beetje studio werk en ik trek ook honden in actie, dit deed ik met een Nikon D90
    De verkoper vertelde mij dat mijn D90 met 12.000 Clicks een prima toestel is voor mijn studio werkjes en vertelde mij dat een D300 een prima toestel zou zijn om de Honden in actie te fotograferen. De verkoper leek me best oké en omdat ik ook nog wel wat te leren heb, heb ik ook naar hem geluisterd en de D300 gekocht die ze nog hadden liggen voor 265 euro en deze had maar 6900 Clicks gedaan

    toen ik thuis was heb ik wat foto's getrokken en ik zeg veel plekjes op de foto ik dacht de lens vuil dus die heb ik gekuist maar geen verandering
    nu bij Konijn zeggen ze dat dit onder garantie valt en dat ik zonder problemen mag langskomen en dit gaat opgelost worden

    nu is mijn vraag of dit opgelost is met de sensor te poetsen of is er meer aan de hand, want anders zou ik toch vragen of ze dit toestel terug nemen natuurlijk en dan voor mijn eerste keuze te gaan D7200
    Even zeggen dat ik de verkoper niets verwijt hoor het is mijn keuze geweest maar ik ben ook nog een startende fotograaf die blijkbaar nog zeer veel moet leren
    ik wil er een foto bijplaatsen maar krijg dit niet in orde



  • #2
    Re: Vlekjes

    Doe een eenvoudige test:

    Toestel op diafragmavoorkeuze zetten. Diafragma volopen bv F4
    Neem een foto naar een heldere hemel.

    Herhaal met diafragma volledig dicht bv F36.

    Zie je de vlekjes op de laatste opname maar niet op de eerste dan is het 99,99% gewoon wat stof of vuil dat op de sensor zit.
    Dat stof is eenvoudig weg te nemen met het juiste materiaal (swabs en methanol). Als je dat materiaal niet hebt of niet durft aan te beginnen laat het doen in de betere fotowinkel.

    De verkoper heeft je mijn inziens niet bij de bok gezet

    Comment

    Working...
    X