Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De toetsen V & P werken niet meer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De toetsen V & P werken niet meer

    Dag allemaal,sinds gisteren de toetsen V & P van mijn Mac werken niet meer.Op Windows remote desktop op zelfde Mac werken wel.
    Weet iemand misschien wat probleem zal zijn.Alvast bedankt

  • #2
    Re: De toetsen V & P werken niet meer

    Moderator Note: Ik vond dit bericht bij "Reacties op website en forum", maar neem aan dat dit geen forumprobleem is.
    Verplaatst naar ChitChat waar wel meer computerproblemen aan bod komen.

    Welke Mac, welk OS-versie, waar werken die V en P toetsen wel? Momenteel heb ik echt te weinig gegevens om ook maar iets te suggereren tenzij: ander toetsenbord proberen, toetsenbord op ander computer proberen?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: De toetsen V & P werken niet meer

      Vuil in je toetsenbord?
      Als het een iMac is, een nieuw kopen. Op een macbook kan je dat ook (laten) vervangen afhankelijk van het model.
      Mijn zoon heeft dat gedaan bij een MacbookPro van 2010 die een tas thee had geabsorbeerd. Het is gelukt, maar het was wel een halve dag werk (>60 schroefjes).

      Comment


      • #4
        Re: De toetsen V & P werken niet meer

        Toetsenbord is versleten. Vervangen indien mogelijk meer kan je er niet aan doen.

        Comment


        • #5
          Re: De toetsen V & P werken niet meer

          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          Toetsenbord is versleten. Vervangen indien mogelijk meer kan je er niet aan doen.
          Dit schrijft TS: Op Windows remote desktop op zelfde Mac werken wel.

          Lijkt me dan toch eerder een software probleem ?
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: De toetsen V & P werken niet meer

            Heb je misschien Muistoetsen ingeschakeld onder Mac?

            Kijk eens onder Systeemvoorkeuren - Weergave - Universele Toegang - Muis (en Trackpad) - Muistoetsen (kijk of die optie UIT staat)

            IZ.
            For Greater Good - Ambient Music for the Masses

            Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

            Comment


            • #7
              Re: De toetsen V & P werken niet meer

              Da's een optie die ik nog nooit gebruikt heb , maar heeft dat effect op slechts twee toetsen?

              Ik heb nog moeten zoeken naar 'Universele toegang', want blijkbaar is dat allemaal anders gedefinieerd in Yosemite. Hoewel ik het niet als dusdanig terugvind, vind ik het onder System Preferences (Systeemvoorkeuren)/Accessibility (Toegankelijkheid)/Mouse & Trackpad (Muis & Trackpad)
              Last edited by LesC; 28 mei 2015, 09:03.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: De toetsen V & P werken niet meer

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Da's een optie die ik nog nooit gebruikt heb , maar heeft dat effect op slechts twee toetsen?

                Ik heb nog moeten zoeken naar 'Universele toegang', want blijkbaar is dat allemaal anders gedefinieerd in Yosemite. Hoewel ik het niet als dusdanig terugvind, vind ik het onder System Preferences (Systeemvoorkeuren)/Accessibility (Toegankelijkheid)/Mouse & Trackpad (Muis & Trackpad)
                Ja, het hangt wat van je OS af he, ik werk nog steeds onder Snow Leopard.

                Ik werk er ook niet mee, maar je kan dan toetsen aanwijzen die je gaat gebruiken als muistoetsen. Welke en hoeveel weet ik ook niet meteen, en hoe je zoiets per ongeluk zou aanvinken is me ook een raadsel

                IZ.
                For Greater Good - Ambient Music for the Masses

                Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

                Comment


                • #9
                  Re: De toetsen V & P werken niet meer

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Dit schrijft TS: Op Windows remote desktop op zelfde Mac werken wel.

                  Lijkt me dan toch eerder een software probleem ?
                  Ahja, je hebt gelijk. Ik interpreteerde dat omgekeerd (mac besturen vanuit windows via teamviewer of zo)

                  Vorige week heb ik nog een Mac bestuurd vanuit windows en de mac wou mijn PG-UP en PG-DOWN niet lol.

                  Dan heb je gelijk als de windows wel toetsaanslagen kan ontvangen van de mac.
                  Dan zijn ze zeker niet stuk maar is het een softwareprobleem.

                  Comment


                  • #10
                    Re: De toetsen V & P werken niet meer

                    Moderator Note: We hebben sowieso meer input nodig van TS.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment

                    Working...
                    X