Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon-lenzen op Sony A7R

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon-lenzen op Sony A7R

    Kort vraagje: kan je op een Sony A7R-body Nikon lenzen monteren via een mount adapter zonder functionaliteit (minder licht, AF,...) te verliezen?
    Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
    Mijn fotoalbums

  • #2
    Re: Nikon-lenzen op Sony A7R

    zonder inboeten van licht wel maar er is nog geen adapter met AF volgens mij.

    Manueel focussen is anders wel heel gemakkelijk met die systeemtoestellen van Sony (vergroting en focuspeaking; zoek maar eens in youtube)

    Comment


    • #3
      Re: Nikon-lenzen op Sony A7R

      Zonder AF is met de A7R prima te leven. Het gaat snel en erg nauwkeurig. Zelf gebruik ik liever geen G objectieven omdat het gebruikte diafragma altijd een beetje raden blijft. Het is wel te berekenen door de lens eerst open te zetten en het dan via de gebruikte sluitertijd terug te rekenen, maar in de praktijk werken AIS objectieven veel fijner.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Nikon-lenzen op Sony A7R

        Hier wil ik toch mijn ervaring met mf lenzen op Sony a7 aan toevoegen.

        Scherpstellen met vergroting door 1 vd de c buttons (ik gebruik die naast ontspanner) gaat zeer goed en precies. Maar het is niet snel.

        De focus peaking optie heb ik ook getest maar daarbij merk ik dat die gewoon teveel aangeeft en de focus zat er bij mij daardoor vaak naast. Zelfs in de laagste stand en met andere kleuren tijdje gebruikt maar kreeg gewoon teveel missers zo.

        Er zou een techniek zijn om via een effect op de pixels in de evf de scherpstelling te vinden maar daar ken ik de details niet van.

        Ik spreek nu wel van lenzen op max aperture zoals 1.4 en 1.8. Als je gaat afstoppen werken die technieken misschien beter.

        Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

        Comment

        Working...
        X