Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke body?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke body?

    Aan het overwegen om een canon EF 100-400mm 4,5-5,6 L IS II USM lens aan te schaffen. Op welke body plaats ik die dan het best.
    Op een 60D, of een 7Dmark II of een 5D mark III.

    De bedoeling van deze lens is het te gebruiken in bvb Hallen (hondenshow's, lopende en stilstaande honden op afstand), maar ook natuurfotografie.
    Vandaar de overweging van de 7D mark II dat je met een cropfactor van 1.4 zit en hoge sluitersnelheid.

    graag jullie mening aub.
    Anne-lise

  • #2
    Re: Welke body?

    Als geld geen rol speelt zou ik de 7D markII opteren.
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Welke body?

      Oorspronkelijk geplaatst door ofinckashills Bekijk bericht

      De bedoeling van deze lens is het te gebruiken in bvb Hallen (hondenshow's, lopende en stilstaande honden op afstand), maar ook natuurfotografie.
      Vandaar de overweging van de 7D mark II dat je met een cropfactor van 1.4 zit en hoge sluitersnelheid.
      De sluitersnelheid zal toch afhangen van het aanwezige licht, je zal aantal beelden per seconde bedoelen.

      Comment


      • #4
        Re: Welke body?

        Hoi,

        ik zou eerst gaan onderzoeken, welke lens/lenzen je wilt gebruiken.
        De 100-400 lens zal een leuke lens zijn, maar is niet erg lichtgevoelig.
        En omdat je honden, hondenshows wilt gaan fotograferen, dat is (denk ik) vrijwel altijd binnen te doen, is een lichtgevoelige lens een must.
        Een 400 mm lens lijkt me een beetje aan de lange kant.
        Dus ik zou een uit de categorie 70-200 f2.8 gaan kiezen.
        Dit hoeft echt niet de dure Canon versie te zijn, je kunt ook de Sigma of Tamron kiezen.
        De Tamron komt dikwijls wat beter uit de cijfers... (behalve het aankoopcijfer, dat is lager...)
        Dan zou je (mits nodig) daarnaast een nog langere, minder lichtgevoelige telelens van Tamron of Sigma erbij kunnen kopen.
        Als body, moet je een keuze maken tussen Full Frame of APS-C.
        Dan zou míjn keuzevlak op het merk Canon zijn: 6D; 5D MKII; 5D MKIII; 70D en 7D MKII.
        En daar zit toch een forse spreiding in wat aankoopbedrag betreft.
        B.v., met het verschil tussen een 70D en 5D MKIII kun je ook al een aardig stukje glas aanschaffen.

        Mooie keuzes, maak ze niet té snel en overweeg...
        Succes.
        Adrie

        Comment

        Working...
        X