Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar kopen?

    Ik twijfel tussen de Nikon d610 en d7200! Nee nee, ik ga niet vragen welke van de 2 ik moet kopen :-)
    Wel waar ik best kan kopen! Bij de meeste winkels vind ik beide toestellen aan respectievelijk 1479/1199€ (voor de d7200 met 100€ cash-back). Bij EglobalCentral worden beide toestellen aangeboden aan 1099/843€. Dat is aantrekkelijk maar ...?? Iemand ervaring hiermee? Alvast bedankt!
    NIKON D750, Samyang 14 f2.8, Sigma 15-30 f3.5-4.5, nikkor 24-70 f2.8, nikkor 24-120 f4, sigma ART 50 f1.4, tamron 70-200 f2.8, D3200 met tamron 16-300 f3.5-6.3, SB910

  • #2
    Re: Waar kopen?

    halo mag ik vragen waar je gekocht hebt en welk toestel ? Ben zelf aan twijfelen tussen de 610 en de 750 van nikon maar vind de prijs nogal duur van de 750 juist omdat hij kantelbaar scherm heeft en paar snufjes. Alvast veel foto plezier.

    Groetjes
    Nikon D70 + kit DX 18-70; NIKKOR 70-200 f/2.8 VR; SB-800;Lowepro Magnum AW

    Comment


    • #3
      Re: Waar kopen?

      Oorspronkelijk geplaatst door stanneke Bekijk bericht
      Ben zelf aan twijfelen tussen de 610 en de 750 van nikon maar vind de prijs nogal duur van de 750 juist omdat hij kantelbaar scherm heeft en paar snufjes.
      als je denkt dat de d750 maar dat als verschil heeft tov d610, dan kan je nog zelfs de specs niet lezen.......
      eens je hoge iso prestaties en het laatste nieuwe AF- systeem van NIKON als snufjes aanziet....
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: Waar kopen?

        Oorspronkelijk geplaatst door LuckyShoot Bekijk bericht
        Ik twijfel tussen de Nikon d610 en d7200! Nee nee, ik ga niet vragen welke van de 2 ik moet kopen :-)
        Wel waar ik best kan kopen! Bij de meeste winkels vind ik beide toestellen aan respectievelijk 1479/1199€ (voor de d7200 met 100€ cash-back). Bij EglobalCentral worden beide toestellen aangeboden aan 1099/843€. Dat is aantrekkelijk maar ...?? Iemand ervaring hiermee? Alvast bedankt!
        Nooit vergeten dat als een aanbieding te mooi om waar te zijn is, dat waarschijnlijk ook is.
        Wat met garantie?
        Krijg je service?
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: Waar kopen?

          Ik heb bij eglobal in het verleden een camera besteld en alles is perfect verlopen. Nu 9 maand later nog steeds zeer tevreden over mijn aankoop. En ik heb vandaag terug een camera besteld. Ik had ook liever bij de lokale handelaar gekocht maar het verschil met eglobal is zo groot dat ik het risico wil nemen. Het gaat hier over meer dan 400 euro verschil op een body die hier 1550 euro kost. Daar wil ik het risico wel voor nemen. De lokale handelaar kon me geen korting geven omdat ze op de camera maar een winst hebben van 30 euro

          Dus toch maar eglobal, ze regelen de invoertaxen voor je zodat je niet voor verassingen komt te staan.

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #6
            Re: Waar kopen?

            Hoi,
            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
            ... ze regelen de invoertaxen voor je zodat je niet voor verassingen komt te staan.
            mir
            Ik vrees dat je dát op je buik kunt schrijven, zodra er bij je een rekening van BTW en invoertax op de mat valt.
            Op het pakketje staat een zeer laag bedrag om invoertax te voorkomen.
            Maar dat kan altijd een keer gecontroleerd worden.
            Wat ík me afvraag... Stel, het pakket verdwijnt onderweg of raakt beschadigd... Ik denk/vrees dat het pakket niet of voor dat lage bedrag verzekerd is... Wie is er dan het slachtoffer?
            En in Nederland accepteert Nikon geen grijze import spullen om te repareren.
            Er is voordeel... Maar ook nadelen... Weet waar je aan begint!

            Adrie

            Comment


            • #7
              Re: Waar kopen?

              Hoi,

              Nog iets...
              Er zijn ook firma's, die binnen Europa hun spullen betrekken.
              Dan heb je niets meer te maken met invoertax enzo.
              Maar wil je een aanspraak maken op garantie, moet je aankoop via die zaak naar het land van herkomst.
              Hoe lang gaat de reparatie dan duren??
              Je kunt dan gillen over Europese garantie maar b.v. Sigma Benelux accepteert geen spullen die niet door hun geleverd zijn...
              Volgens hun voorwaarden.

              Adrie

              Comment


              • #8
                Re: Waar kopen?

                Beste Adrie bij mijn vorige aankoop waren de invoertaxen reeds geregeld via DHL er was dus geen sprake van "gift" of laag bedrag op de verpakking. Deze trukken pakken inderdaad niet meer bij de douane. Hoe ze het dan precies regelen weet ik niet. Als mijn pakket verdwijnt kan ik nog steeds terecht bij paypal want zij verzekeren mijn aankoop en kan dus via hen mijn geld terug krijgen.

                En voor de garantie heb ik ook al een oplossing al mijn spullen zijn verzekerd bij mijn makelaar

                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Waar kopen?

                  Als je stukken hebt aan je Canon camera, gekocht bij eGlobalCentral, kan je 'm opsturen naar een herstelpunt in Engeland, dus niet naar Hongkong. Heb vandaag via chat wat info gevraagd bij eGlob.
                  De invoertaxen e.d. nemen zij (eGlobalCentral) volledig op hun kosten, volgens de dame op de chat.

                  Een herstelling bij een produkt van VandenBorre of Mediamarkt kan ook laaaaang weg blijven ...

                  Ik zou ook graag een (grote) aankoop willen plegen bij eGlobalCentral of ValueBasket , vanwege het enorme prijsverschil met Europa. Als alles vlot verloopt is het geweldig, maar als ik leverings- of technische problemen krijg, dan vervloek ik mezelf

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waar kopen?

                    Zo is het is, allemaal goed en wel als het goed loopt. Maar als je hier iets in Belgie online koopt kan het ook fout lopen. Ieder moet het voor zichzelf uitmaken of hij het risico wil nemen

                    Ik kan hier enkel mijn ervaring delen.

                    mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waar kopen?

                      Mir zal het kunnen bevestigen, maar ik geloof dat eGlobal effectief verzendt vanuit Europa. De bescherming van de koper via PayPal is ook goed: klachten voor frauduleuze verkoop worden ernstig genomen, en er zijn meer en meer online verkopers die een regeling hebben waarbij retourzendingen gratis zijn als je met PayPal hebt betaald.

                      Service krijg je alleen maar bij de fotoboer om de hoek, dus als je online koopt in Europa is het niet anders dan als je in Azie koopt. Garantie is inderdaad een andere kwestie. Ik vind het bekrompen dat een wereldbefaamde fabrikant een onderscheid maakt op basis van waar je een toestel hebt gekocht, terwijl ze zelf zonder schaamte produceren in landen met lage loonkost. Zelfs als er gesjoemel met invoertaks en BTW in het spel is, heeft de fabrikant daar geen nadeel aan ondervonden. Waarom moet een garantiegeval naar de verkoper terug in plaats van rechtstreeks naar een door de fabrikant erkend service-punt? Formaliteiten kunnen toch probleemloos via elektronische communicatie worden afgehandeld? Maar goed, dat zijn dan maar de regels van het spel...
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waar kopen?

                        hoi allemaal, ik heb ondertussen ongeveer dezelfde discussie terug gevonden in een zeer oud bd forum, de meningen blijven verdeeld blijkbaar. Ik heb het risico in elk geval niet genomen en enkele weken geleden een d7100 gekocht in de Mediamarkt met de BTW-actie, 700€ betaald. Voor mij is het een eerste stap naar een 'serieuzer' toestel na de d5200 (en voordien d40 :-) ). Ik neem nu even rustig de tijd, ga een cursus volgen vanaf september en dan zien we wel verder. Ik heb momenteel redelijk goed glas voor een DX en de totale investering naar FX was mij te duur. Misschien later nog maar ik loop momenteel nog helemaal niet tegen de grenzen van een DX aan.
                        NIKON D750, Samyang 14 f2.8, Sigma 15-30 f3.5-4.5, nikkor 24-70 f2.8, nikkor 24-120 f4, sigma ART 50 f1.4, tamron 70-200 f2.8, D3200 met tamron 16-300 f3.5-6.3, SB910

                        Comment

                        Working...
                        X