Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Privaat terrein - parking betreden.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Privaat terrein - parking betreden.

    Een vraagje voor de juristen onder ons. Mag iedereen zomaar komen manoeuvreren op uw private eigendom, meer bepaald je oprit met bijhorende parking ?
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Privaat terrein - parking betreden.

    Is daar een jurist voor nodig ? Je zegt zelf "op uw private eigendom". Dan beslis je toch zelf wie daar wel of niet mag oprijden.
    Rood-wit plastieken kettinkje kan een oplossing bieden. Je moet dan zelf iedere keer een keer extra uit-en instappen.

    Comment


    • #3
      Re: Privaat terrein - parking betreden.

      of automatisch afweergeschut.

      Comment


      • #4
        Re: Privaat terrein - parking betreden.

        Of dit, maar wel zorgen dat je er zelf niet........

        Comment


        • #5
          Re: Privaat terrein - parking betreden.

          Ik denk dat het toch juridisch niet zo voor de hand liggend is. Ik ga de vraag anders stellen : zijn mensen in overtreding als ze mijn parking komen opgereden om te manoeuvreren ? Moet ik zo nodig mijn de eigendom afbakenen door bvb. een ketting of afsluiting/poort ?
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Privaat terrein - parking betreden.

            Voor wat het waard is, want ik ben geen jurist......
            Mijn zoon en dochter hebben rijles gevolgd in een autorijschool en "ervaringslessen" gekregen van mij.
            Voor de examen oefeningen was "de auto keren in een straat" een te oefenen standaard.
            Daarbij is het VERBODEN om van de openbare weg af te gaan. Dat moet dus gebeuren op de rijbaan en niet er buiten.
            Dus NOOIT met een wieltje op het voetpad of een oprit. Ook niet een klein beetje....
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #7
              Re: Privaat terrein - parking betreden.

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Een vraagje voor de juristen onder ons. Mag iedereen zomaar komen manoeuvreren op uw private eigendom, meer bepaald je oprit met bijhorende parking ?
              Is hier bij ons schering en inslag, onze oprit is aan de straat 8 meter breed... en dat is natuurlijk prettig om er te komen draaien .
              Gelukkig een rustige straat maar bij de buren aan de overkant komt er bijna dagelijks een GLS, TNT of andere kamionette iets leveren, en dan hebben we gegarandeerd prijs.
              Een paar jaar geleden het stuk oprit dichtst bij de straat opnieuw laten aanleggen (8 meter x 3 meter), was één verzakking geworden. Zelf kunnen betalen natuurlijk.
              Wat kan je eraan doen... niks.
              Bovendien is de twee meter naast de straat (tot de rooilijn dus) eigendom van de gemeente, dus wanneer ze alleen daar op rijden mag ik niks zeggen ook al rijden ze dat gedeelte in stukken uiteen.

              Oplossing : zo'n dikke inoxpaal laten plaatsen welke je in de grond kan laten zakken dmv een afstandsbediening, maar ook die mag je alleen op je eigendom plaatsen, dus achter de rooilijn. En wat dat kost..... ?????
              Last edited by Guest17; 26 mei 2015, 19:07.

              Comment


              • #8
                Re: Privaat terrein - parking betreden.

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Is hier bij ons schering en inslag, onze oprit is aan de straat 8 meter breed... en dat is natuurlijk prettig om er te komen draaien .
                Gelukkig een rustige straat maar bij de buren aan de overkant komt er bijna dagelijks een GLS, TNT of andere kamionette iets leveren, en dan hebben we gegarandeerd prijs.
                Een paar jaar geleden het stuk oprit dichtst bij de straat opnieuw laten aanleggen (8 meter x 3 meter), was één verzakking geworden. Zelf kunnen betalen natuurlijk.
                Wat kan je eraan doen... niks.
                Bovendien is de twee meter naast de straat (tot de rooilijn dus) eigendom van de gemeente, dus wanneer ze alleen daar op rijden mag ik niks zeggen ook al rijden ze dat gedeelte in stukken uiteen.

                Oplossing : zo'n dikke inoxpaal laten plaatsen welke je in de grond kan laten zakken dmv een afstandsbediening, maar ook die mag je alleen op je eigendom plaatsen, dus achter de rooilijn. En wat dat kost..... ?????
                Bij ons gaat het vooral over een bepaalde buur die het draaien en keren op de oprit van de eigendom recht tegenover zijn deur werd ontzegt. Diezelfde buur met twee wagens, die ons niet al te goed gezind is komt nu galant onze parking (9m diep en 10m breed) opgereden om zich te keren.
                Ondertussen één en ander opgezocht en denk toch dat er volgens art.544 (uitoefening van eigendomsrechten) en art.1382 (schade veroorzaakt aan een ander met de plicht deze te vergoeden) van het BW iets te doen is en ben ook zinnens ze toch eens een vriendelijk briefje te sturen om hen daarop te wijzen.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: Privaat terrein - parking betreden.

                  Verzuring van de maatschappij

                  mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Privaat terrein - parking betreden.

                    Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                    Verzuring van de maatschappij

                    mir
                    Die komt er door de zure reglementjes.
                    Deze namiddag ben ik naar de Aldi, Lidl en Albert Heijn gaan winkelen.
                    Thuisgekomen zet ik de auto voor de deur om alles vlug, vlug leeg te laden. (d.w.z. vlug achter de voordeur te zetten).
                    Twee gemotoriseerde politieagenten hebben me daar weggejaagd. Ik moest 100 meter verder staan. Want voor mijn eigen deur mag ik niet staan.
                    Dat allemaal verzuurt de maatschappij.
                    Wij mogen niets en "anderen" mogen alles. En als je er iets over zegt ben je...... zuur. En nog erger....

                    Volgende week passeert er wel weer eens een enquête om te vragen of je graag in Brugge woont.
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Privaat terrein - parking betreden.

                      Of nog regeltjes zijn er enkel voor de andere

                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Privaat terrein - parking betreden.

                        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        Of nog regeltjes zijn er enkel voor de andere

                        mir
                        'k Zal je volgende keer komen halen om te helpen de goederen 100 meter over de straat tussen de toeristen, de bussen, de paardenkoetsen en auto's te sleuren.
                        Er is ook nog een verschil tussen de geest van de wet of de dictatuur van de wet.

                        EDIT: En dan moet je nog , met je handen vol patatten , de auto telkens heel goed afsluiten, bij elke over en weer aktie, of je videoapparatuur gaat met vreemde voetjes de andere kant uit.
                        Het zijn inderdaad "regeltjes" maar leuk en menselijk is heel iets anders.
                        Last edited by Skitch; 26 mei 2015, 20:10.
                        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Privaat terrein - parking betreden.

                          Ik vraag me af of zo iemand die andere verbiedt om op zijn oprit te keren zich zelf altijd aan d(i)e regels houdt. Zelf nooit gekeerd op een plaats waar het niet mag, nog nooit geparkeerd tegen de richting in, nog nooit op een fietspad of stoep gereden omdat je niet wou rondrijden voor de fout geparkeerde of manouvrerende camion, etc. Als we zo streng zouden zijn voor onszelf als voor anderen ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Privaat terrein - parking betreden.

                            Tuurlijk Skitch ik heb het niet op jou persoonlijk. Die motards zijn inderdaad niet redelijk. Als er geen verkeersbord E3. Stilstaan en parkeren verboden staat in je straat mag je toch je boodschappen lossen zeker.

                            Ik bedoel laten we wat verdraagzaam zijn. Ik moet me hier s'morgens ook altijd keren om naar mijn werk te rijden. We wonen in een doodlopende straat. Ik keer me dan steeds 2 huizen verder met mijn neus vlak voor de overbuur zijn oprit. Tijdens mijn dagtaak moet ik me geregeld keren met mijn bestelwagen en gebruik daarvoor soms ook eens een oprit van een huis. Soms zie ik ook opritten die met zo een wit rode ketting zijn afgesloten. Alle begrip hiervoor ik zal me dan wel elders keren

                            mir
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Privaat terrein - parking betreden.

                              Hier in mijn straat zitten ze overal paaltjes te plaatsen tot tegen de weg. Een paar zelfs betonblokken. Dat mag ook niet, je mag niet voorbij de rooilijn. Zelfs de notaris tegenover mijn huis heeft paaltjes gezet en dan de zijberm allemaal met kiezel. De buurman vroeg een bouwvergunning voor een veranda achter en moest eerst van de gemeente zijne kiezel voor zijn huis verwijderen. Anders kreeg hij geen vergunning.

                              Comment

                              Working...
                              X