Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yongnuo flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Yongnuo flitser

    Ik zou binnenkort wat foto's op een feestje willen nemen en zou daarvoor ook een flitser willen aanschaffen. Het is helemaal niet proffessioneel bedoeld, dus daarom zou ik een goedkope flitser willen aanschaffen. Goedkoop is dikwijls duurkoop, maar ik lees toch wel wat goeds over de Yongnuo flitsers. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
    Budget zou rond de 100 euro zijn, want binnenkort moet ik ook een nieuwe monitor en zou ook misschien nog een macrolens willen kopen. Spijtig genoeg heb ik geen ezeltje in de tuin staan....

    Na wat lezen, kom ik tot twee flitsers:




    M'n toestel is een Canon 700D en als lenzen heb ik o.a. een 50mm 1.8 en 18-135mm.
    Bij de goedkoopste zie ik mijn model niet bij de compatibele toestellen staan, maar dat wil natuurlijk niet altijd zeggen dat het ook niet werkt.

    Iemand die kan zeggen waarom de duurdere beter is en of het voor occasioneel gebruik ook de moeite is om meer te betalen?

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Yongnuo flitser

    Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
    Bij de goedkoopste zie ik mijn model niet bij de compatibele toestellen staan, maar dat wil natuurlijk niet altijd zeggen dat het ook niet werkt.
    Als het cameratype nieuwer is als het flitstype worden die lijsten vaak niet meer bijgewerkt.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Yongnuo flitser

      Ik heb hier veel Yongnuo spullen liggen (een 20 tal en deze week komen er nog bij dat ik vorige week bestelt heb)
      Ge moet geen schrik hebben, die spullen zijn waar voor hun geld. Bouwkwaliteit en afwerking kan mee met Nikon en Canon.

      2 zaken waar je rekening mee moet houden voor wat betreft de 565ex:
      - dichbij (minder dan 1 meter durft em tot 1 stop overbelichten) hou daar rekening mee en er is geen probleem.
      - yongnuo laadcircuit is zeer gevoelig aan baterijen!! ik bedoel, stop er geen lowcost cellen in want em zal fluiten bij het laden en raar doen. (ik gebruik Sanyo Eneloops nu en heb geen enkel probleem) te koop bij Nkon.nl

      Wat betreft de 565 dat is een HSS TTL flits. Dat is best heel handig. Je kan er eigenlijk alle kanten mee uit voor reportage fotografie. Alles zit er op.
      De 600 is gewoon een doorontwikkeling van de 565 en bevat ook een radio ontvanger om in te zetten in strobist omgeving.

      Dus je had al de juiste bomen in het bos gevonden. Nu is het enkel nog zaak te kiezen of je die radio er nog bij wil of niet.
      Dat is persoonlijjke keuze.

      PS: het zou me sterk verwonderen dat ze niet werken op een 700 want ze werken vanaf een 450 in die reeks (vanaf dat model is er een extern flash menu bij canon)

      Mijn inziens is de 565 meer dan voldoende (reportagewerk)
      Met die GN58 (flitskracht) kan je echt keihard inflitsen als je wil!

      aanvulling: 1 klein zeurpuntje ontdekt. Je 18-135 gaat wijder dan de flits kan "zoomen", dus bij 18mm heb je mogelijks licht te kort aan de zijkanten omdat de flits maar kan uitzoomen tot 24mm.

      AANPASSING: fhuppel merkte terecht op dat je de 568ex moet hebben om HSS optie te hebben. Ik omschreef hierboven in de veronderstelling dat de 565 HSS was maar bedoelde eigenlijk de 568 !! Een misverstand van mij.
      Last edited by xafke; 28 mei 2015, 23:43.

      Comment


      • #4
        Re: Yongnuo flitser

        bedankt voor de reacties en uitgebreide uitleg!

        Comment


        • #5
          Re: Yongnuo flitser

          Ik gebruik zeer content een Yongnuo YN-500EX TTL Flash Speedlite HSS for Canon 5DII 5DIII 7D 50D 40D 30D 20D.
          Zoek e-bay (wereldwijd, gratis verzending) en je vindt ze tussen 75 en 80 euro.
          Hij kan precies hetzelfde als mijn 430EX II, en zelfs meer: richtgetal van 53 (zou het moeten nakijken) en heeft bovendien een wit reflectiekaartje.

          Comment


          • #6
            Re: Yongnuo flitser

            ik heb ebay even afgespeurd en daar zijn ze inderdaad iets goedkoper, maar dan komen ze rechtstreeks uit Hongkong. Dus dat is maar 1 jaar garantie, hoge verzendingskosten in geval van terugsturen, en kans op douanekosten. Dan kan ik beter bij Amazon kopen voor die 5€ extra.

            Maar ik heb nu ook gezien dat er een 'upgrade' is van de 565, namelijk de 568 en deze heeft HSS. Is HSS de meerprijs prijs waard? Ik heb gelezen dat dit interessant is voor portretfotografie in volle zon (om onscherpe achtergrond te kunnen behouden), maar zijn er nog situaties. Ik trek namelijk liever dieren en gebouwen dan mensen (buiten dan op feestjes).

            Comment


            • #7
              Re: Yongnuo flitser

              Ik beperk mij tot de huis- en tuinfotografie. Vooral mensen en de (klein)kinderen in volle spel. Ik merk toch geregeld dat ik HSS moet inschakelen om zeer korte tijden te kunnen gebruiken met een zeer groot diafragma. Ik vind het handig, vooral buiten om in te flitsen bij mooi weer. Mogelijk ben ik dan wel te gemakzuchtig en zou het ook wel lukken met een langere tijd en lagere iso. Indien de meerprijs niet te hoog is, zou ik kiezen voor HSS-mogelijkheid.

              Comment


              • #8
                Re: Yongnuo flitser

                Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
                ik heb ebay even afgespeurd en daar zijn ze inderdaad iets goedkoper, maar dan komen ze rechtstreeks uit Hongkong. Dus dat is maar 1 jaar garantie, hoge verzendingskosten in geval van terugsturen, en kans op douanekosten. Dan kan ik beter bij Amazon kopen voor die 5€ extra.

                Maar ik heb nu ook gezien dat er een 'upgrade' is van de 565, namelijk de 568 en deze heeft HSS. Is HSS de meerprijs prijs waard? Ik heb gelezen dat dit interessant is voor portretfotografie in volle zon (om onscherpe achtergrond te kunnen behouden), maar zijn er nog situaties. Ik trek namelijk liever dieren en gebouwen dan mensen (buiten dan op feestjes).
                Goed opgemerkt!

                Ik heb ook de 568ex (ik dacht dat het de 565 was)
                Ja die HSS moet je echt hebben om buiten te kunnen werken.

                Ik ga mijn post hierboven een beetje aanpassen zodat ander mensen die het lezen niet een 565 kopen.

                Comment


                • #9
                  Re: Yongnuo flitser

                  Bedankt! Ik heb de 568ex besteld. Het prijsverschil met Belgische winkels is wel enorm 104 tegenover 180 tot 220€

                  Comment


                  • #10
                    Re: Yongnuo flitser

                    Toen ik thuis kwam lagen er 2 pakjes op tafel
                    Mijn speeltjes zijn aangekomen.
                    Morgen mag de vrouw proefmodel spelen

                    Veel succes ermee ook fhuppel.

                    Comment

                    Working...
                    X